ავტომობილების ექსპორტი 30–40–ჯერ შემცირდა – დილერების თქმით, რეექსპორტს დახმარება სახელმწიფო დონეზე სჭირდება

ავტომობილების ექსპორტი 30–40–ჯერ შემცირდა – დილერების თქმით, რეექსპორტს დახმარება სახელმწიფო დონეზე სჭირდება

access_time2016-11-03 12:30:16

 

ავტობიზნესი ისევ კრიზისშია. დილერების თქმით, აზერბაიჯანის მიერ „ევრო-4"-ის სტანდარტის დაწესების, ყაზახეთისა და სომხეთის ევრაზიულ კავშირში გაწევრიანების შემდგომ ავტომობილების ექსპორტის მაჩვენებელი მნიშვნელოვნად შემცირდა. შემდგომ საუბარი იყო ბაზრის დივერსიფიცირებაზე, კერძოდ, ავტომანქანების პაკისტანსა და ირანში გაყვანაზე, თუმცა ეს პროცესიც დროში გაიწელა. შედეგად, ავტომანქანების რეექსპორტი დღემდე მცირდება. 

 

 

სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემებით, 2015 წელს მსუბუქი ავტომობილების ექსპორტი 179,646.1 ათასი დოლარი იყო, ხოლო 2014 წელს 517,786.8 ათასი დოლარი, შედეგად 2015 წელს წინა წელთან შედარებით, ავტომობილების ექსპორტი 65,3%-ით შემცირდა. რაც შეეხება წლევანდენ წელს, საქსტატის ცნობით, იანვარ–სექტემბერში ავტომობილების ექსპორტმა 120,948.2 ათასი დოლარი შეადგინა. ამ მაჩვენებლების მიხედვით, თუ მომდევნო სამ თვეში რეექსპორტის ზრდის ტემპმა არ მოიმატა, წლის ბოლოს მისი საერთო რაოდენობა კიდევ უფრო შემცირდება.

 

 

რეექსპორტთან დაკავშირებულ პრობლემაზე საუბრობენ ავტოდილერები. კომპანია "რობანი მოტორსის" თანადამფუძნებელი, საავტომობილო სფეროს სპეციალისტი ელგუჯა ჯამაგიძე ფიქრობს, რომ პაკისტანისა და ირანის შემთხვევაში რეექსპორტი კონტაქტების დამყარების თვალსაზრისით რთული საკითხია. ჯამაგიძის თქმით, რეექსპორტს სახელმწიფო დონეზე სჭირდება დახმარება.

 

 

"ამჯერად რეექსპორტთან დაკავშირებით ფაქტობრივად, იგივე სიტიუაციაა, რაც რამდენიმე თვის ან ერთი წლის წინ იყო. რაც შეეხება პაკისტანსა და ირანში ავტომანქანების რეექსპორტს, გეტყვით, რომ ირანში მოთხოვნა ახალ მანქანებზეა. პაკისტანისა და ირანის შემთხვევაში რეექსპორტი კონტაქტების დამყარების თვალსაზრისით რთული საკითხია. შესაძლოა, ირანის ბაზარზე ნელ-ნელა გავიდეთ, თუმცა იგი ამჟამად ამინდს ვერ ქმნის. სხვა ბაზრებზე გასვლას რაც შეეხება, ამ ეტაპზე შეზღუდულები ვართ. რეექსპორტს სახელმწიფო დონეზე სჭირდება დახმარება. ჩვენ ადგილი არ უნდა დავკარგოთ და თავი სადმე უნდა დავიმკვიდროთ." - აღნიშნა ელგუჯა ჯამაგიძემ.

 

 

კავკასიის ბიზნეს ჯგუფის გენერალური დირექტორი გიორგი სურგულაძე "კომერსანტთან" საუბრისას აცხადებს, რომ რეექსპორტის თვალსაზრისით ქვეყანაში ამ ეტაპზე არაფერი შეცვლილა და დაახლოებით, 30-40-ჯერ არის რეექსპორტი შემცირებული.

 

 

„რეექსპორტთან დაკავშირებით ამჟამად არასახარბიელო მდგომარეობაა. საქართველომ რეექსპორტის ფუნქცია დაკარგა, რადგან აზერბაიჯანმა კანონმდებლობა შეცვალა, რასაც საქართველო ვეღარ მოერგო. თუ მეზობელი ქვეყანა, რომელზეც რეექსპორტის თვალსაზრისით ჩვენ მიბმულები ვართ კანონმდებლობას ცვლის და „ევრო 4" სტანდარტი შემოაქვს, მაშინ საქართველომაც აუცილებლად უნდა განახორციელოს ეს. სხვა ბაზრების მოძიება არ მომხდარა და ამ კუთხით არანაირი ცვლილება არაა. ახალი ბაზრების მოძიებას ჯობია ის ბაზრები დავიბრუნოთ, რომლებიც ჩვენზე იყვნენ მობმულები," - განუმარტა „კომერსანტს" სურგულაძემ.

 

 

საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის პრეზიდენტი, ავტო ექსპერტი დავით მესხიშვილი აღნიშნავს, რომ ავტომობილებზე მოთხოვნა არა მხოლოდ რეექსპორტის თვალსაზრისით, არამედ შიდა ბაზარზეც დაიკლებს. მესხიშვილის თქმით, მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვით ავტომობილების ფასის 20-25%-ით გაიზრდება.

 

„სამწუხაროდ, სხვა ბაზრების მოძიება არ მომხდარა. ჩვენ რეგიონში რეექსპორტის თვალსაზრისით ლირედერები ვიყავით, მაგრამ ამჟამად ლიდერობა ხმამაღალი ნათქვამია. ვფიქრობ, რომ მომავალში ავტომობილებზე მოთხოვნა არა მხოლოდ რეექსპორტის თვალსაზრისით, არამედ შიდა ბაზარზეც დაიკლებს. ხოლო ეს ყველაფერი მოხდება იმიტომ, რომ იაფი მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვა იგეგმება. აქედან გამომდინარე ზოგადად ავტომობილების ფასი გაიზრდება და ჩემი აზრით, დაახლოებით 20-25% იქნება. უახლოეს მომავალში ჩვენთან „ევრო 4" -ი სტანდარტის დაწესება გარდაუვალია. 2018 წლის პირველი იანვრიდან ტექდათვალიერებას გარკვეული სტანდარტის დაწესებაც უნდა მოჰყვეს", - განაცხადა დავით მესხიშვილმა.

 

 

ავტორი: ლიკა გურაბანიძე



გამოიწვევს თუ არა ახალი კორონავირუსი გლობალურ ფინანსურ კრიზისს

გამოიწვევს თუ არა ახალი კორონავირუსი გლობალურ ფინანსურ კრიზისს
access_time2020-02-23 18:00:01
ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ კორონავირუსი გლობალური მნიშვნელობის საფრთხედ გამოაცხადა. იმავე დღეს საერთაშორისო სავალუტო ფონდმა აღიარა, რომ ეპიდემია გავლენას მსოფლიო ეკონომიკაზეც იქონიებს. ექსპერტების აზრით, აშკარაა, რომ...

„ეროვნული ბანკის რეგულაციების გარეშე მომავალში მოსახლეობის მასობრივ გაკოტრებას და სისტემურ კოლაფსს მივიღებდით“ - ლაშა ნიკოლაიშვილი

„ეროვნული ბანკის რეგულაციების გარეშე  მომავალში მოსახლეობის მასობრივ გაკოტრებას  და სისტემურ კოლაფსს მივიღებდით“ - ლაშა ნიკოლაიშვილი
access_time2020-02-23 17:00:10
„საბანკო რეგულაციებმა ადმინისტრირება ბოლო ორი წელია რაც დაიწყო, თუმცა, რეალურად,პროცესს საფუძველი  4-5 წლის წინ ჩაეყარა. იყო ძალიან დიდი მოსამზადებელი პერიოდი. რეგულაციები ფინანსური ინსტიტუტებისთვის მოულოდნელი არ ყოფილა,“- ამის შესახებ მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია „რიკო ექსპრესის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ, ლაშა ნიკოლაიშვილმა რადიო „კომერსანტის“, გადაცემაში „ეკონომისტის დრო...

რა ეკონომიკურ და პოლიტიკურ დივიდენდებს მოუტანს TANAP-ი საქართველოს

რა ეკონომიკურ და პოლიტიკურ დივიდენდებს მოუტანს TANAP-ი საქართველოს
access_time2020-02-23 15:00:35
“სამხრეთის დერეფნის კონცეფცია საქართველოს მნიშვნელოვან პოლიტიკურ დივიდენდსა და ენერო უსაფრთხოებას მოუტანს,” – ამის შესახებ საქართველოს ნავთობისა და გაზის კორპორაციის გენერალურმა დირექტორმა, გიორგი ბახტაძემ, report.ge-ისთან საუბრისას განაცხადა. მისი განმარტებით, ტრანს-ანატოლიური გაზსადენის – TANAP ამოქმედებამდე საქართველო გაზის მხოლოდ რეგიონული მნიშვნელობის სატრანზიტო ქვეყანას წარმოადგენდა. ახლა იგი საერთაშორისო მასშტაბის მოთამაშედ ჩამოყალიბდა. ამიერიდან...

საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება

საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება
access_time2020-02-22 19:10:48
საცხობების ქსელი ანტრე ლონდონში გაიხსნება. ქსელის პირველი კაფე ნოთინგ ჰილ გეითის # 138 ში სტუმრებს 2020 წლის ზაფხულიდან უმასპინძლებს. “ანტრე ლონდონი” კომპანიის საერთაშორისო ექსპანისიის ნაწილია, რომელიც თბილისის და ბაქოს შემდეგ მესამე ქალაქს წარმოადგენს.ანტრე თანამედროვე, ჯანსაღი ცხოვრების მოყვარულთა არჩევანია, რომელმაც რეპუტაცია უმაღლესი ხარისხის ხელნაკეთი პროდუქტების წარმოებით მოიპოვა.“ანტრე ლინდონი” ბრიტანულ ბაზარზე საინტერესო სინთეზით...

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“

„დემნა გვასალიამ თავისი საბჭოური ნოსტალგიით გადაუარა მოდის სფეროს და ჩვენც იგივე შეგვიძლია გავაკეთოთ კულინარიით“
access_time2020-02-22 18:00:21
თუ გაქვთ სურვილი და, იმავდროულად, თანხაც, თბილისში ახალი ადგილი შექმნათ, სადაც ადამიანები სიამოვნებით ივლიან და გემრიელ კერძებს დააგემოვნებენ, ეს სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ ოცნების რეალობად ქცევისთვის ყველა საჭირო ბერკეტს...


მსგავსი სიახლეები

up