ავტოინდუსტრია ელექტრომობილების განვითარებაში 300 მილიარდ დოლარს ჩადებს

ავტოინდუსტრია ელექტრომობილების განვითარებაში 300 მილიარდ დოლარს ჩადებს

access_time2019-01-11 09:10:53

მსოფლიოს წამყვანი ავტომწარმოებლები მომავალი 5-10 წლის მანძილზე ელექტრომობილების ტექნოლოგიების განვითარებაში 300 მილიარდ დოლარს ჩადებენ.


სააგენტო Reuters-ის ექსკლუზიური ანალიზის მიხედვით, დაგეგმილი 300 მილიარდი დოლარი უპრეცედენტოდ დიდი მოცულობის ინვესტიციაა, რაც კი ოდესმე ელექტრომობილების ინდუსტრიაში განხორციელებულა.


სააგენტო აღნიშნავს, რომ ავტოინდუსტრიის ეს ნაბიჯი ნახშირორჟანგის გამონაბოლქვის შემცირებაზე მიმართული სამთავრობო პოლიტიკის შედეგია და ელექტრომობილების ტექნოლოგიების დახვეწას ისახავს მიზნად, რათა შემცირდეს ელემენტების ფასი და დამუხტვის დრო.


მას შემდეგ, რაც ჩინეთმა და სხვა ქვეყნებმა ბენზინსა და დიზელზე მომუშავე ავტომობილებზე შეზღუდვები გააფაართოეს, ავტოინდუსტრიამ უფრო მეტი ძალისხმევა მიმართა ამ მიმართულებით. თუკი ერთი წლის წინ ინდუსტრია ელექტრომობილებში მხოლოდ 90 მილიარდი დოლარის ინვესტირებას გეგმავდა, ეს თანხა უკვე 300 მილიარდია – რაც აღემატება მაგალითად, ეგვიპტის ან ჩილეს ეკონომიკას.


ინვესტიციის შედეგად, მოხდება ელექტრომობილების მასიურ პროდუქციაში ჩაშვება ჩინეთში, ევროპასა და ჩრდილოეთ ამერიკის ქვეყნებში.



აღნიშნული ინვესტიციის დიდ ნაწილს 91 მილიარდ დოლარს გერმანული ავტოგიგანტი Volkswagen-ი გაიღებს, 42 მილიარდს კი, მისი მთავარი გერმანელი კონკურენტი Daimler-ი.


2025 წლისთვის მხოლოდ Volkswagen-ი 15 მილიონი ელექტრომობილის გამოშვებას გეგმავს, აქედან 50 მოდელი წმინდა ელექტრომობილი იქნება, ხოლო 30 მოდელი ჰიბრიდი. საბოლოოდ კი, კომპანია მისი 300-ივე მოდელის ელექტრომობილების გამოშვებას აპირებს Audi-სა და Porsche-ს ჩათვლით.


აშშ-ის წამყვანი ავტოგიგანტი General Motors-ი 8 მილიარდ დოლარს ჩადებს ელექტრომობილებსა და ავტო-პილოტური ავტომობილების განვითარებაში.


300 მილიარდის დიდი ნაწილი, 135 მილიარდი დოლარი ჩინეთში ჩაიდება. ჩინეთი, რომელიც ერთ დროს ცდილობდა გერმანულ, იაპონურ და ამერიკულ ავტომწარმოებლებს დასწეოდა, მოცემულ მომენტში ელექტრომობილების მწარმოებელი ინდუსტრიის ლიდერად ყალიბდება და გიგანტი ავტომწარმოებლები ამ ბაზარზე ფეხის მოკიდებას ცდილობენ.


ევროპული ავტოინდუსტრიის ლიდერები აღიარებენ, რომ ისინი დღეს ჩინეთში ელექტრომობილების განვითარების ყველაზე ხელსაყრელ პირობებს ხედავენ, რისი ნახევარიც არ არის ევროპაში ან სხვა ადგილას.


1tv.ge








რომან კაკულია: სახელფასო პოლიტიკა მთლიანად ქვეყანაში უნდა იყოს სამართლიანი

რომან კაკულია: სახელფასო პოლიტიკა მთლიანად ქვეყანაში  უნდა იყოს სამართლიანი
access_time2019-03-25 18:30:48
“სახელფასო პოლიტიკა, მთლიანად ქვეყანაში  უნდა იყოს სამართლიანი და ასე ამოგლეჯილად, სხვადასხვა სფეროს ხელფასების განხილვა, არ არის სწორი. თუ მაღალ პასუხისმგებლობას, რაღაც საფრთხეებს ცდუნებასთან მიმართებაში  კრიტერიუმად ავიღებთ, მაშინ არც პარლამენტარის წინაშე არსებული ცდუნებებია დაბალი და ამ გაგებით მაშინ დეპუტატების ხელფასიც უნდა გაიზარდოს. ეს თეორიული განცხადებაა და არამც და არამაც არ ვგულისხმობ დეპუტატებისთვის ხელფასის გაზრდას,“ - ასე განმარტა დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური...

კრიპტოსამყაროს მთავარი საიდუმლო: ვინ შექმნა ბიტკოინი?

კრიპტოსამყაროს მთავარი საიდუმლო: ვინ შექმნა ბიტკოინი?
access_time2019-03-25 20:00:34
ბიტკოინი შემქნელის ირგვლივ არსებობს ძალიან ბევრი თეორია, თუმცა მათ ყველას აკლია მთავარი - მყარი მტკიცებულებები. თუმცა, შესაძლებელია ამ საიდუმლოს ფარდა სულ მალე აიხადოს. პირველი კრიპტოვალუტა 10 წლის წინ გაჩნდა, დღეს კი ვირტუალური ფულის ბაზარი მილიარდებს ითვლის, სხვადასხვა კრიპტოვალუტების რაოდენობამ გადააჭარბა 2100-ს, ხოლო განვითარებული ქვეყნების მთავრობები სერიოზულად დაფიქრდნენ ბლოკჩეინის ტექნოლოგიაზე. თუმცა, დღემდე უცნობია, ვინ დგას...

ლევან კობერიძე: „ავტომობილის მფლობელთათვის მესამე პირის სავალდებულო დაზღვევა ამ ეტაპზე საქართველოში არამიზანშეწონილია“

ლევან კობერიძე: „ავტომობილის მფლობელთათვის მესამე პირის სავალდებულო დაზღვევა ამ ეტაპზე საქართველოში არამიზანშეწონილია“
access_time2019-03-25 17:00:51
სავალდებულო ავტოდაზღვევას სკეპტიკოსები ხელისუფლებაშიც გამოუჩნდნენ. იმ ფონზე, როცა სადაზღვევო ინდუსტრიის წარმომადგენლები და დეპუტატები სავალდებულო ავტოდაზღვევის აუცილებლობაზე მსჯელობენ,  პარლამენტის წევრების ნაწილი ფიქრობს, რომ ასეთი ვალდებულება მოსახლეობის სოციალურ ტვირთს დაამძიმებს და შეიძლება უკმაყოფილების მიზეზიც გახდეს. „ქართული ოცნების“  წევრმა ლევან კობერიძემ დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტის სხდომაზე განაცხადა, რომ სავალდებულო დაზღვევა...

ანა დოლიძე: „ხელისუფლების უნიათობის ერთ-ერთი ნათელი მაგალითია “ცენტრ-პოინტის“ საქმე, დიახ, იგი არის „ქართული ოცნების“ დიაგნოზი“

ანა დოლიძე: „ხელისუფლების უნიათობის ერთ-ერთი ნათელი მაგალითია “ცენტრ-პოინტის“ საქმე, დიახ, იგი არის „ქართული ოცნების“ დიაგნოზი“
access_time2019-03-25 19:00:56
„ხელისუფლების უნიათობის ერთ-ერთი ნათელი მაგალითია  “ცენტრ-პოინტის“ საქმე, დიახ, იგი არის „ქართული ოცნების“ დიაგნოზი,“ - ასე აფასებს  იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს არამოსამართლე წევრი ანა დოლიძე „ქართული ოცნების“  კიდევ ერთ  შეუსრულებელ დაპირებას.  როგორც ცნობილის, „ცენტ-პოინტის“ მენაშენე, თითქმის 5 ათასი ოჯახი  (დაახლოებით 10 ათასი ადამიანი) კვლავ პრობლემის მოგვარებას და ზარალის ანაზღაურებას ითხოვს. ამ...

„მთაწმიდაზე, MKdevelopment-ის ე.წ. კანონიერი მშენებლობა არის უპასუხისმგებლო და ქალაქის ინტერესების საწინააღმდეგო,“ - რას პასუხობს სამშენებლო კომპანია „კომერსანტს“

„მთაწმიდაზე,  MKdevelopment-ის ე.წ. კანონიერი მშენებლობა არის უპასუხისმგებლო და ქალაქის ინტერესების საწინააღმდეგო,“ - რას პასუხობს სამშენებლო კომპანია „კომერსანტს“
access_time2019-03-25 13:30:14
მთაწმიდაზე, წმინდა მიხეილ ტვერელის სახელობის ეკლესია საფრთხეშია - განცხადებას სოციალურ ქსელში არსამთავრობო ორგანიზაცია „ტფილისის ჰამქარი“ ავრცელებს.   ირკვევა, რომ წმინდა მიხეილ ტვერელის სახელობის ეკლესიის ქვეშ, მთაწმინდის ძირში, ზალდასტანიშვილის ქუჩის მიმდებარედ  MKdevelopment კორპუსის მშენებლობას იწყებს.  „რამდენიმე დღეა ტვერელის ეკლესიასთან მიმდიდინარეობს სრულიად კანონიერი სამუშაოები! კანონიერი იმიტომ, რომ...


მსგავსი სიახლეები

up