სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის ინფორმაციით, თბილისის სატრანსპორტო კომპანია ავტობუსების მძღოლებს ზეგანაკვეთურად ამუშავებს და ამით მოქალაქეებს საფრთხეს უქმნის. მონიტორინგი 2017 და 2018 წლების პერიოდს მოიცავს და აღნიშნულია, რომ უმრავლეს შემთხვევაში, დარღვეულია მძღოლების ზეგანაკვეთურად მუშაობის ზედა ზღვარიც (48სთ).
უმაღლეს აუდიტორულ ორგანოში ამბობენ, რომ 2017 წელს კვირაში 48 საათზე მეტი ზეგანაკვეთური სამუშაო 6,499 დასაქმებულიდან 3,349-ს აუნაზღაურდა, ხოლო 2018 წელს – 6,649 დასაქმებულიდან − 3,446 პირს. აღსანიშნავია, რომ 2017 წელს კვირაში 48 საათზე მეტი იმუშავა ავტობუსის 1,398-დან 1,379- მა მძღოლმა, ხოლო 2018 წელს – 1,438-დან 1,420-მა მძღოლმა.
უწყების ინფორმაციით გარდა იმისა, რომ ზეგანაკვეთურად მომუშავე მძღოლი საფრთხეს უქმნის როგორც საკუთარი თავს, ასევე მგზავრებს, ზეგანაკვეთური სამუშაოს დაფინანსება კომპანიისთვისაც ფინანსურად წამგებიანია .
კომპანიაში ადასტურებენ, რომ მძღოლებს ზეგანაკვეთურად ამუშავებენ, თუმცა აცხადებენ, რომ მათი სამუშაოს ანაზღაურებას შრომითი კოდექსის შესაბამისად ახორციელებენ. თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის გენერალური დირექტორი, გიორგი შარკოვი „კომერსანტთან“ საუბარში განმარტავს, რომ გრაფიკი, რომლითაც დღეს კომპანიაში მუშაობენ, ავტობუსის მძღოლების მოთხოვნითაა დადგენილი. შარკოვის თქმით, თბილისის სატრანსპორტო კომპანია პრობლემის მოგვარებაზე უკვე მუშაობს და უახლოეს მომავალში მძღოლებს 8 საათიანი სამუშაო გრაფიკზე გადაიყვანს.
„ის დადგენილი სამუშაო გრაფიკი,რომელიც ავტობუსის მძღოლებს აქვთ, დღეს და გუშინ არ არის მიღებული, ეს მომდინარეობს წლების განმავლობაში. რეალურად, მძღოლს დღეგამოშვებით უწევს 15-16 საათი მუშაობა. აქედან გამომდინარე, ზეგანაკვეთური სამუშაოს თანხა მძღოლების გარკვეულ კატეგორიას ერიცხება. აღსანიშნავია, რომ სანამ აუდიტის სამსახური შემოვიდოდა, ჩვენ კონსულტაციები საერთაშორისო ორგანიზაციებთან, საკონსულტაციო კომპანიებთან დაწყებული გვქონდა. ჩვენი და საზოგადოების ინტერესშია მძღოლი იყოს დასვენებული და ყურადღებიანი, ამიტომ ვაპირებთ უახლოეს მომავალში გავიდეთ, რვა საათიან სამუშაო გრაფიკზე. მინდა აღვნიშნო ის, რომ სამუშაო გრაფიკის ცვლილება არ არის მარტივი პროცესი. ამას სჭირდება გრაფიკზე ინფრასტრუქტურის მორგება. ავტობაზების მდგომარეობაზე ბევრი რამაა დამოკიდებული. სამწუხაროდ, მეორე ბაზა გვაქვს ახალი, დანარჩენი ორი გასარემონტებელია, თუმცა, უკვე დაწყებული გვაქვს პირველი ავტობაზის პროექტირება. წელს კომპლექსურად გვინდა გადავწყვიტოთ პრობლემა. ის გრაფიკი, რაც არის დიდ წილად მძღოლების მოთხოვნითაა განპირობებული. ზოგიერთ მათგანს ურჩევნია ერთი დღე იმუშაოს, თუნდაც 16 საათი და მეორე დღეს დაისვენოს და თავისი საქმე აკეთოს. ჩვენთვის პრიორიტეტია, რომ მძღოლი იყოს დასვენებული, რათა გაუთვალისწინებელი ინციდენტები თავიდან ავირიდოთ“,- განუცხადა გიორგი შარკოვმა „კომერსანტს“.
უმაღლესი აუდიტორული ორგანოში გასცემს რეკომენდაციას, რომ სატრანსპორტო კომპანიამ, მერიასთან შეთანხმებით, გაატაროს ქმედითი ღონისძიებები საწარმოში შრომის ორგანიზების სრულყოფის მიზნით, რაც მინიმუმამდე შეამცირებს ზეგანაკვეთური შრომის გამოყენების აუცილებლობას.
ბაჩო ადამია