ავტოავარიებში გარდაცვლილთა რაოდენობის ზრდაზე საპარლამენტო უმრავლესობა პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობს

ავტოავარიებში გარდაცვლილთა რაოდენობის ზრდაზე საპარლამენტო უმრავლესობა პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობს

access_time2016-06-01 15:55:05

 

ავტოსაგზაო შემთხვევების შედეგად გარდაცვლილთა რაოდენობა წლიდან წლამდე იზრდება. ამ ვითარებაში ხელისუფლება სიტუაციის გამოსასწორებლად გადამწყვეტ ზომებს არ იღებს, საპარლამენტო უმრავლესობა კი ამ მძიმე სტატისტიკაზე პასუხისმგებლობას ვერ გრძნობს.

 

მოსახლეობის უსაფრთხოებაზე ზრუნვა ხელისუფლების ერთ-ერთი უმთავრესი ფუნქციაა, რაც საკანონმდებლო და აღმასრულებელმა ხელისუფლებამ უნდა უზრუნველყოს. სწორედ ამიტომ „კომერსანტმა" ამ საკითხზე პასუხი ორივე მხარისგან მოითხოვა. ადამიანების უნარ-ჩვევებს ქვეყნის კანონმდებლობა აყალიბებს, შესაბამისად, საგზაო უსაფრთხოების უზრუნველყოფაში პარლამენტის როლი გამსაზღვრელია. მიუხედავად ამისა, როცა პრობლემაზე სასაუბროდ „კომერსანტი" პარლამენტის წევრებს დაუკავშირდა და დასვა კითხვა, ხედავენ თუ არა საკუთარ პასუხისმგებლობას ავტოავარიებში გარდაცვლილთა რაოდენობის ზრდაზე, ჩვენს კითხვას პარლამენტარების მხრიდან გაღიაზიანება მოჰყვა. როგორც ჩანს, ქართველ პარლამენტარებს, სამწუხაროდ, ჯერ კიდევ არ გაუთვიცნობიერებიათ, რომ დეპუტატობა მხოლოდ პოლიტიკური განცხადებების კეთებას არ ნიშნავს და ისინი საკუთარი ამომრჩევლების წინაშე არიან პასუხისმგებლები, მათ შორის იმ კანონების მიღებაზე, რომლებმაც ადამიანების უსაფრთხოება უნდა უზრუნველყოს. 

 

უკვე რამდენიმე თვეა „საგზაო მოძრაობის შესახებ" კანონპროექტი, რომელიც მარჯვენასაჭიანი და საჭეგადატანილი ავტომობილების რეგისტრაციის აკრძალვას, ასევე მართვის მოწმობებზე ქულათა სისტემის დაწესებას ითვალისწინებს, პარლამენტშია გაჩერებული. თავის დროზე ეს კანონპროექტი სწორედ საგზაო უსაფრთხოების მიმართულებით სიტუაციის გასაუმჯობესებლად შეიმუშავეს, თუმცა მისი განხილვა შეჩერებულია.

 

როგორც პარლამენტის იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე ვახტანგ ხმალაძე ამბობს, კანონპროექტი მის კომიტეტში მთავრობის მოთხოვნით არის გაჩერებული, რადგან მთავრობას კანონპროექტში გარკვეული ცვლილებების შეტანა სურს. შინაგან საქმეთა სამინისტროში კი საპირისპიროზე საუბრობენ. როგორც „კომერსანტს" უწყების საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურში განუცხადეს, სამინისტრომ ცვლილებები პარლამენტს გადაუგზავნა და ახლა ჯერი საკანონმდებლო ორგანოზეა.

 

სანამ საკანონმდებლო და აღმასრულებელი ხელისუფლება ერთმანეთისკენ ხელს იშვერს, სტატისტიკა ყოველდღიურად დაღუპულთა და დაშავებულთა ახალ მონაცემებს აფიქსირებს. მაგალითად, 2016 წელს 3 თვის განმავლობაში 102-ით მეტი ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა, ვიდრე შარშან ამავე პერიოდში. დაშავდა 106-ით მეტი ადამიანი. მათ შორის 49-ით მეტი ქვეითი. მხოლოდ წლევანდელი წლის პირველ სამ თვეში ავარიების შედეგად 143 ადამიანი დაიღუპა, 2000-მდე ადამიანი კი დაშავდა.

 

სიჩქარის გადაჭარბება, ნასვამ მდგომარეობაში ავტომობილის მართვა, არასწორი მანევრირება - სწორედ ეს მიზეზები სახელდება ავარიის გამომწვევ მთავარ ფაქტორებად.

 

ამ საკითხს „კომერსანტმა" არაერთი მასალა მიუძღვნა, რამდენიმე დღის წინ პრობლემა საკმაოდ მწვავედ დააყენა ბიზნესმენმა თამაზ ელიზბარაშვილმაც, რომელმაც ღია წერილით შს მინისტრს მიმართა და ავარიების შესამცირებლად მკვეთრი რეაგირება მოსთხოვა.

 

„კომერსანტი" ამ საკითხზე შინაგან საქმეთა სამინისტროსაც დაუკავშირდა და მოითხოვა პასუხი, თუ რატომ გახშირდა საგზაო შემთხვევების შედეგად დაღუპულთა რიცხვი და რას აკეთებს უწყება პრევენციისთვის?

 

შს სამინისტროს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის უფროსმა ნინო ცხადაძემ განგვიცხადა, რომ სწორედ არსებული სიტუაციის გამოსასწორებლად უწყებამ მასშტაბური კამპანია სახელწოდებით „შენი გულისთვის - შენი უსაფრთხოებისთვის" წამოიწყო. ახალი პროგრამა, საკანონმდებლო ცვლილებების გარდა, ფართომასშტაბიან სოციალურ კამპანიას მოიცავს, რომლის მიზანი საგზაო უსაფრთხოების საკითხებში მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლებაა.

 

„ჩვენი მინისტრის მოადგილეებიც ამას ამბობენ, რომ მომატებულია და გახშირებულია ასეთი შემთხვევები, სწორედ ამიტომ დავიწყეთ ეს კამპანია და ამიტომ შემუშავდა ეს კანონპროექტი და ვმუშაობთ ამ პრობლემის მოსაგვარებლად. ჩვენ ჩვენი ნაბიჯი, ვფიქრობთ, რომ გადავდგით",- აცხადებს ნინო ცხადაძე.


 

რატომ არის გაჩერებული კანონპროექტი პარლამენტში, რომელიც საგზაო უსაფრთხოების ხარისხის ამაღლებას უზრუნველყოფს? რატომ არ არის დაინტერესებული საკანონმდებლო ხელისუფლება, რომ რაც შეიძლება სწრაფად იყოს მიღებული ცვლილებები და უსაფრთხოების სტანდარტები დაიხვეწოს? იზიარებენ თუ არა პასუხისმგებლობას პარლამენტის წევრები საკუთარი უმოქმედობის გამო იმ ავტოსაგზაო შემთხვევებზე, რომლებიც ფატალური შედეგით სრულდება?

 

„კომერსანტმა" ამ კითხვებით საპარლამენტო უმრავლესობის წევრებს მიმართა. მათმა პასუხებმა დაგვარწმუნა, რომ დეპუტატები ავტოსაგზაო შემთხვევების ზრდაში საკუთარ პასუხისმგებლობას ვერ აცნობიერებენ.

 

„მაპატიეთ, მაგრამ თქვენ თუ სიჩქარეს გადააჭარბეთ, პასუხისმგებლობა ჩემზე უნდა იყოს? მე რომ გავიდე და ვიღაცას თოფი ვესროლო, ამაზე პასუხისმგებელი უნდა იყოს პარლამენტი ან მთავრობა?", - ასე უპასუხა „კომერსანტს" იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე ვახტანგ ხმალაძემ.

 

გაუგებარია, რატომ ფიქრობს იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარე, რომ კანონის შეცვლა სიტუაციას არ გამოასწორებს. რადგანაც რეალურად ადამიანების ქცევას ქვეყანაში სწორედ კანონმდებლები განსაზღვრავენ - სწორედ მათ მიერ შემუშავებული კანონები აყალიბებენ მოქალაქეების უნარ-ჩვევებს და იმას, თუ რამდენად ემორჩილებიან ისინი ქვეყნის სამართალს.

 

აშშ-სა და ევროპაში მაღალ მოქალაქეობრივ შეგნებასა და კანონისადმი პატივისცემას განაპირობებს არა გენეტიკური მიზეზები, არამედ ის, რომ ეს ადამიანები იზრდებიან ქვეყანაში, სადაც კანონმდებლები სწორ კანონებს იღებენ და სადაც იციან, რომ კანონის დარღვევის შემთხვევაში, მათ პასუხი მოეთხოვებათ.

 

ვახტანგ ხმალაძე კი ამბობს, რომ სანქციების გამკაცრება გამოსავალი არ არის, რადგანაც ეს მნიშვნელოვნად არ ცვლის გარემოს და მთავარი პრობლემა, დეპუტატის შეფასებით, ადამიანთა შეგნებაშია.

 

„ვერ დავეთანხმები იმ მოსაზრებას, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევების დროს დაღუპულთა რიცხვი იმის გამო იზრდება, რომ ხელისუფლება სანქციებს არ ამკაცრებს. თქვენ როგორ გგონიათ, ჯარიმა თუ გაიზრდება, ავარიების რაოდენობა შემცირდება? ასეთი რამე არ შველის. რა შველის? შეგნება და წესისადმი მორჩილება.

 

მაგალითი შემიძლია მოგიყვანოთ - ევროპის ერთ-ერთ ქვეყანაში, თუ არ ვცდები, სკანდინავიის ქვეყანაში, ვერაფრით რომ ვერ დააგდებინეს სიჩქარე მძღოლებს, დააყენეს ნიშნები, კამერები, სანქციები გაამკაცრეს და ა.შ., მაინც ვერ გამოიღო ამან შედეგი, რომ მძღოლებს ერთი კონკრეტული მონაკვეთი გაევლოთ დაბალი სიჩქარით. იცით რა გააკეთეს?გზის ამ ნაწილზე დააგეს გოფრეები, პატარა ბორცვები, რომლის გამოც სწრაფად სიარული აქ შეუძლებელი იყო. სწორედ ამის შემდეგ მოხდა ამ კონკრეტულ მონაკვეთზე შემთხვევების შემცირება",- აცხადებს ვახტანგ ხმალაძე.

 

ავტოავარიებთან დაკავშირებით უმრავლესობის წევრი, დეპუტატი ზაზა პაპუაშვილი „კომერსანტთან" ამბობს, რომ ამ დროისთვის პასუხის გასაცემად მზად არ არის და რაც ყველაზე მთავარია, ამ სფეროში კარგად ჩახედული არაა.

 

მისი თქმით, ავარიებთან დაკავშირებით ზუსტი სტატისტიკა არ აქვს, თუმცა იცის, რომ მარჯვენასაჭიანი მანქანების საკითხის მიღება დროებით გადადებულია. დეპუტატი ამბობს, რომ გარკვეული დროიდან ამ კუთხით შეზღუდვები აუცილებლად დაწესდება.

 

რაც შეეხება პასუხისმგებლობას, რომელიც მას, როგორც საკანონმდებლო ორგანოს დეპუტატს ეკისრება, პაპუაშვილმა „კომერსანტის" ამ შეკითხვას თავი აარიდა.

 

„მარჯვენასაჭიანების გამო, შესაძლოა, მართლაც იყოს ავარიების შემთხვევები, თუმცა, მსგავსი ფაქტები აქამდეც ხდებოდა და ცალსახად, მხოლოდ მარჯვენსაჭიანებზე დაბრალება არასწორია"-აცხადებს პაპუაშვილი.

 

დეპუტატ ომარ ნიშნიანიძეს კი კოლეგებისგან განსხვავებული პოზიცია აქვს. როგორც უმრავლესობის წევრმა „კომერსანტს" განუცხადა, ხელისუფლებამ საჭიროების შემთხვევაში არაპოპულარული ნაბიჯები უნდა გადადგას.

 

„პარლამენტი და აღმასრულებელი გუნდი სხვადასხვა გუნდი არ არის და მათ ევალებათ ერთმანეთისკენ მოძრაობა. მსჯელობა ამ კანონპროექტებთან დაკავშირებით უფრო აქტიურად უნდა წასულიყო. მკაცრი რეგულირება, რაც ადრე იყო, ჩვენ შევამცირეთ და ლიბერალური გავხადეთ და ამან არ გაამართლა. შემდეგ დავიწყეთ მისი გამკაცრება. მე მაინც ოქროს შუალედის მომხრე ვარ - არც ძალიან მაღალი და არც ძალიან დაბალი უნდა იყოს სანქციები. ვერ გეტყვით ეს კანონპროექტი რატომ შეჩერდა, ერთ-ერთ მიზეზად ის მიმაჩნია,რომ მძღოლების მხრიდან უარყოფითი შეფასება მოჰყვა დაანონსებულ ცვლილებებს. მაგრამ ხელისუფლებას ევალება, რომ ზოგიერთი არაპოპულარული ნაბიჯიც გადადგას, თუ ეს საჭიროა",- აცხადებს ნიშნიანიძე.

 

თუმცა, გახშირებულ ავარიებზე სრულ პასუხისმგებლობას ხელისუფლებას არ აკისრებს და აცხადებს, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევების მომრავლების ერთ-ერთი მიზეზი, შესაძლოა, ავტომობილების ძალიან გაზრდილი რიცხვი იყოს.

 

გაურკვეველია, რატომ არ იღებენ პასუხისმგებლობას ქვეყანაში არსებული მდგომარეობაზე პარლამენტის წევრები და ნაცვლად იმისა, რომ პრობლემებთან დაკავშირებით კომიტეტის სხდომებზე იმსჯელონ, პასუხისმგებლობას იცილებენ. შესაბამისად, საინტერესოა, თუ უმრავლესობის წევრები და ხელისუფლების წარმომადგენლები ქვეყანაში არსებულ მძიმე ვითარებაზე პასუხისმგებლობას არ იღებენ, მაშინ, ვის ეკისრება ქვეყანაში პასუხისმგებლობა მოქალაქეების უსაფრთხოებასა და სიცოცხლეზე?!

 

 



საპარლამენტო უმრავლესობის 6 დეპუტატი გიორგი გახარიას ახალ გუნდს უერთდება

საპარლამენტო უმრავლესობის 6 დეპუტატი გიორგი გახარიას ახალ გუნდს უერთდება
access_time2021-04-14 12:09:18
„ქართული ოცნების“ დეპუტატები - გიორგი ხოჯევანიშვილი, ალექსანდრე მოწერელია, ბექა ლილუაშვილი, შალვა კერესელიძე, მიხეილ დაუშვილი და ანა ბუჩუკური მმართველ პარტიას ტოვებენ.   ამის შესახებ დეპუტატებმა განცხადება პარლამენტში გააკეთეს.   „თითოეულმა თქვენგანმა კარგად იცის, რომ ვართ გიორგი გახარიას გუნდი. ვართ თანამოაზრეები და გვაერთიანებს ღირებულებები. გახარიასთან ერთობლივი გადაწყვეტილებით, გადავდივართ პარტიის მშენებლობის ახალ ფაზაზე. ვტოვებთ „ქართულ ოცნებას“ და...

ცვლილება კანონში, რომელმაც მედიკამენტებზე ხელმისაწვდომობა შეზღუდა და ფასები გაზარდა

ცვლილება კანონში, რომელმაც მედიკამენტებზე ხელმისაწვდომობა შეზღუდა და ფასები გაზარდა
access_time2021-04-14 10:00:02
მედიკამენტების ფასები საქართველოს მოსახლობის ყველაზე დიდი, მოუგვარებელი პრობლემაა, პრობლემა რომლის შესახებაც იცის ყველამ. საკითხზე წლებია საუბრობს როგორც მმართველი გუნდი, ისე ოპოზიციური პარტიებიც და თვითონ ფარმაცევტული კომპანიებიც, თუმცა ფაქტი ერთია, საუბართან ერთად ფასები მხოლოდ და მხოლოდ იზრდება. 2011 წლიდან საქსტატის მონაცემებით სისხლძარღვთა გამაფართოებელი მედიკამენტების ფასი 105 პროცენტით, ტკივილგამაყუჩებელი მედიკამენტები 60 პროცენტით, ხოლო ანტიბიოტიკები 78 პროცენტით გაიზარდა. როგორც...

„2021-2026 წლებში მშპ 60%-ით გაიზრდება და 6782 აშშ დოლარი გახდება“ - მიხეილ დუნდუა

„2021-2026 წლებში მშპ 60%-ით გაიზრდება და 6782 აშშ დოლარი გახდება“ - მიხეილ დუნდუა
access_time2021-04-13 18:30:53
„სავალუტო ფონდის პროგნოზით საქართველოს მიმდინარე ანგარიშის დეფიციტი 2021 წლიდან გაუმჯობესდება, 2022 წელს 7.98%_მდე დაიწევს, 2024 წლიდან კი 6%_ს ჩამოცდება და 2026 წლისთვის 5.56%_მდე შემცირდება. ერთ სულ მოსახლეზე მშპ აშშ დოლარში 2021-2026 წლებში 60%_ით გაიზრდება და ერთ სულზე 6782 აშშ დოლარი გახდება“ - ამის შესახებ საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მოადგილე მიხეილ დუნდუამ „კომერსანტთან“ განაცხადა. მიხეილ დუნდუას განცხადებით, საერთაშორისო სავალუტო ფონდის...

13 აპრილი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა

13 აპრილი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა
access_time2021-04-13 18:00:28
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი ქართული ლარის კურსზე მკვეთრად აისახა. 2021 წლის 13 აპრილის ოფიციალური კურსების მიხედვით, წლის დასაწყისიდან ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 15 პუნქტით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 68 პუნქტით არის გაუფასურებული თურქული ლირა, სომხური დრამი 16 პუნქტით გაუფასურდა და აზერბაიჯანული მანათი კი პრაქტიკულად უცვლელია. ეროვნული ბანკის მიერ 13 აპრილის ვაჭრობის შედეგად (რომლის ოფიციალური კურსი 14 აპრილისთვისაა) ეროვნული...

საქართველოს მთავრობა ლონდონის ბირჟაზე ახალი $500-მილიონიანი ევრობონდების განთავსებაზე განცხადებას აკეთებს

საქართველოს მთავრობა ლონდონის ბირჟაზე ახალი $500-მილიონიანი ევრობონდების განთავსებაზე განცხადებას აკეთებს
access_time2021-04-13 16:10:00
საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ, შერჩეულ საერთაშორისო და ადგილობრივ საინვესტიციო ბანკებთან (JP Morgan, Goldman Sachs, ICBC Standard, TBC Capital და Galt & Taggart), იურიდიულ მრჩევლებთან (Backer & McKenzie და BLC) და საერთაშორისო ფისკალურ აგენტთან (Citi) ერთად, დაასრულა ევრობონდების ლონდონის საფონდო ბირჟაზე განთავსებისთვის მოსამზადებელი ეტაპი. ინფორმაციას სამინისტრო ავრცელებს. „ტრანზაქცია დღეს ოფიციალურად გამოცხადდა Bloomberg-ის სავაჭრო პლატფორმაზე. 13 და 14...


მსგავსი სიახლეები

up