დავით მესხიშვილი: „ ყველა ტრაგედიას ერთი საფუძველი აქვს: სახელმწიფო სტრუქტურების უუნარობა, უმოქმედობა და არაკომპეტენტურობა“

დავით მესხიშვილი: „ ყველა ტრაგედიას ერთი საფუძველი აქვს: სახელმწიფო სტრუქტურების უუნარობა, უმოქმედობა და არაკომპეტენტურობა“

access_time2019-01-18 16:00:18


„გადავხედე ბოლო 4 თვეში მომხდარ საგზაო სატრანსპორტო შემთხვევებს და გარდაცვლილთა არასრულ ჩამონათვალს და შემზარავი სურათი მივიღე“.


ამის შესახებ „ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილი თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო მაგისტრალზე მომხდარ საავტომობილო შემთხვევასთან დაკავშირებით „ფეისბუქის“ გვერდზე წერს.


მისივე შეფასებით, ყველა ტრაგედიას, მიუხედავად მათი გამომწვევი მიზეზისა, ერთი საფუძველი აქვს და ეს არის სახელმწიფო სტრუქტურების უუნარობა, უმოქმედობა, არაკომპეტენტურობა.


„კომერსანტი“ მესხიშვილის პოსტს უცვლელად გთავაზობთ:


„ყველა შეგვძრა დიდ დიღომში მომხდარმა ტრაგედიამ. სამწუხაროდ ასეთი ტრაგედიებით გაჯერებულია საქართველოს გზებიც. დღეს კი ინფორმაცია გავრცელდა, რომ ჩქაროსნულ მაგისტრალზე ავარია სამ სხვადასხვა მონაკვეთზე მოხდა და იგოეთთან დაიმტვრა 20-ზე მეტი ავტომობილი. უბრალოდ, გადავხედე ბოლო 4 თვეში მომხდარ საგზაო სატრანსპორტო შემთხვევებს და ამ შემთხვევებში გარდაცვლილთა არასრულ ჩამონათვალს. შემზარავი სურათი მივიღე.


  1. ვანში ავტოავარიას ახალგაზრდა ქალი და 7 თვის ბავშვი ემსხვერპლა- 9 სექტემბერი, 2018 წ.;

2.  გლდანში ავარიას ქვეითად მოსიარულე ორი ადამიანის, ქალისა და ბავშვის სიცოცხლე ემსხვერპლა-12 სექტემბერი, 2018 წ.;

3. გორი-მეჯვრისხევის გზაზე ავარიას მოტიციკლის მძღოლი, 45 წლამდე მამაკაცი ემსხვერპლა-21 სექტემბერი, 2018 წ.;

4.თელავში, ავარიას ფეხით მოსიარულე შუახნის ქალი ემსხვერპლა-20 ოქტომბერი, 2018 წ.;


5. თბილისი-რუსთავის მაგისტრალზე ავარიას ერთი ადამიანი ემსხვერპლა-22 ოქტომბერი, 2018 წ.;

6. თელავში ავარიას ფეხით მოსიარულე შუახნის მამაკაცი ემსხვერპლა-28 ოქტომბერი, 2018 წ.;

7.გორთან ავარიის შედეგად 30-წლამდე ასაკის ორი მამაკაცი შემთხვევის ადგილზევე დაიღუპა-28 ოქტომბერი, 2018 წ.;

8.ქედაში ავარიას პატარძალი და 15 წლის მოზარდი ემსხვერპლა- 1 ნოემბერი, 2018 წ.;

9.გურჯაანის მუნიციპალიტეტში ავარიას ფეხით მოსიარულე შუახნის ქალი ემსხვერპლა-8 ნოემბერი, 2018 წ.;

10.ხობში მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას ერთი ადამიანი ემსხვერპლა-11 ნოემბერი, 2018 წ.;

11.ლაგოდეხში მამა-შვილი მოტოციკლით მიკროავტობუსს შეეჯახა, რასაც შვილის სიცოცხლე ემსხვერპლა-22 ნოემბერი, 2018 წ;

12. თელავში, სოფელ კისისხევში ავარიას ერთი ადამიანი ემსხვერპლა-24 ნოემბერი, 2018 წ.;

13.ზუგდიდში მსუბუქი ავტომობილი ქვეითს დაეჯახა, რის შედეგადაც შუახნის მამაკაცი ადგილზე გარდაიცვალა-30 ნოემბერი, 2018 წ.;

14. მცხეთასთან ავარიას ქვეითად მოსიარულე მამაკაცი ემსხვერპლა-8 დეკემბერი, 2018 წ.;

15.სოფელ ცაიშთან მომხდარ ავარიას ერთი ადამიანი ემსხვერპლა-11 დეკემბერი, 2018 წ.;

16.ჭავჭავაძის გამზირზე მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას, რომელშიც სასწრაფოს ავტომობილი მონაწილეობდა მამაკაცის სიცოცხლე ემსხვერპლა-11 იანვარი, 2019 წ.;

17.ქუთაისში ავტოსაგზაო შემთხვევას ფეხით მოსიარულე ემსხვერპლა-12 იანვარი, 2019 წ.;

18.ქუთაისი-წყალტუბოს გზაზე ავარიას სამი ადამიანი ემსხვერპლა-15 იანვარი, 2019 წ.;

19. გორის რაიონის სოფელ ძევერასთან მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას მძღოლისა და მისი ფეხმძიმე მეუღლის სიცოცხლე ემსხვერპლა -15 იანვარი, 2019 წ.


და ეს არასრული ჩამონათვალია! ერთი წლის განმავლობაში დაშავებულ -დასახიჩრებულია რამდენიმე ათასი ადამიანი. დღემდე ვერ მივაღწიეთ იმას, რომ საქართველოს მთავრობამ გაიზიაროს ჩვენი რეკომენდაციები და შექმნას საგზაო უსაფრთხოებაზე ორიენტირებული სტრუქტურა (არსებული რესურსით). დღემდე შეცდომად მიმაჩნია, რომ ეკონომიკის სამინისტროა ქვეყანაში პასუხისმგებელი ტრანსპორტის პოლიტიკასა და საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგიის განხორციელებაზე, რომელიც თავისთავად უვარგისი და უსარგებლო დოკუმენტია და რომელსაც შედეგი არ მოაქვს. ამასობაში დავკარგეთ სიცოცხლითა და ჯანღონით სავსე უამრავი ადამიანი.


ყველა ტრაგედიას, მიუხედავად მათი გამომწვევი მიზეზისა ერთი საფუძველი აქვს და ეს არის სახელმწიფო სტრუქტურების უუნარობა, უმოქმედობა, არაკომპეტენტურობა. არ აქვს მნიშვნელობა რა ვითარებაში ვკვდებით, გზაზე, საკუთარ სახლში თუ სამუშაო ადგილზე, შედეგი მაინც ერთია - უდროო დროს შეჩერებული სიცოცხლე. დღეს ასეა, თუ ვამბობთ რომ დავკარგე ძვირფასი ადამიანი ან გარდაიცვალა ჩემი ნათესავი ან ავარიაში დაიღუპა ჩემი მეგობარი უკვე კარგია, იმიტომ რომ რახან ამ ამბის მოყოლის თავი გვაქვს, ესეიგი ჩვენ თავად ჯერ კიდევ ცოცხლები ვართ და ეს გვამშვიდებს! რა დონეზე დავეცით! ამას სახელმწიფოს გარდა ყველაფერი ქვია!,“-წერს მესხიშვილი.





გერმანიის მიმართულებით ავიაბილეთები ძვირდება – ​Ryanair-მა მგზავრები უკვე გააფრთხილა

გერმანიის მიმართულებით ავიაბილეთები ძვირდება – ​Ryanair-მა მგზავრები უკვე გააფრთხილა
access_time2019-12-11 19:30:09
“ლოუკოსტერი” Ryanair-ი იმ მგზავრებს, რომელთაც 2020 წლის 1-ელი აპრილის შემდეგ გერმანიის აეროპორტებში ფრენებზე ქონდათ ავიაბილეთები შეძენილი საავიაციო გადასახადის ზრდის შესახებ აფრთხილებს. ავიაკომპანია ასეთ მგზავრებს განუმარტავს, რომ საავიაციო გადასახადის ზრდის გამო, შეძენილი ავიაბილეთის ღირებულებას თანხა დაამატონ, ან დაიბრუნონ ბილეთებში გადახდილი თანხა, ჯარიმის გარეშე.მგზავრებმა გადაწყვეტილება 18 დეკემბრამდე უნდა...

ბანკების მიმართ პრეტენზიები 129%-ით გაიზარდა - რას ედავება მომხმარებელი საფინანსო სექტორს

ბანკების მიმართ პრეტენზიები 129%-ით გაიზარდა - რას ედავება მომხმარებელი საფინანსო სექტორს
access_time2019-12-11 17:30:09
2019 წლის 10 თვეში კომერციულ ბანკებში მომხმარებლების მიერ დაფიქსირებული პრეტენზიების რაოდენობამ 11 101 შეადგინა, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან (4 842) შედარებით 129%-ით...

„ლაღიძის წყლების შენობაში 5 მილიონს არავინ გადაიხდის“

„ლაღიძის წყლების შენობაში  5 მილიონს არავინ გადაიხდის“
access_time2019-12-11 16:20:50
„ლაღიძის წყლების“ ისტორიულ ადგილზე - რუსთაველის 24-ში,  აღდგენის სურვილი საქართველოს ყოფილმა პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა გამოთქვა და   შესაბამისი დავალება თბილისის მერს, კახა კალაძეს მისცა. “ლაღიძის წყლების” ყოფილი შენობის გამოსყიდვა მერიას მიზანშეწონიდალად არ მიაჩნია. გამოსყიდვის ღირებულება 5 მილიონი ამერიკული დოლარია,“ -ასე ეხმაურება მერია ლაღიძის წყლების შენობის გამოსყიდვის ამბავს....

ანაკლიის პორტის აშენების ალტერნატივები არსებობს

ანაკლიის პორტის აშენების ალტერნატივები არსებობს
access_time2019-12-11 15:12:59
რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს დაქვემდებარებაში არსებული, სსიპ „ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის განვითარების სააგენტოს“ ხელმძღვანელი დავით ჯავახაძე აცხადებს, რომ ანაკლიის პორტის აშენების ალტერნატივები არსებობს, თუმცა სახელმწიფო “ანაკლიის განვითარების კონსორციუმთან” არსებულ ხელშეკრულებაზეა კონცენტრირებული. “ინტერპრესნიუსის” კითხვაზე, თუ სახელმწიფო “ანაკლიის განვითარების კონსორციუმთან” ხელშეკრულებას შეწყვეტს, როგორ გეგმავს...

პრეცედენტული გადაწყვეტილება–ლისის ტბაში წყალი ბიზნესმენ რამაზ ახვლედიანს ეკუთვნის, სანაპირო/მიმდებარე ტერიტორია–მამუკა ხაზარაძის კომპანიებს

პრეცედენტული გადაწყვეტილება–ლისის ტბაში წყალი ბიზნესმენ რამაზ ახვლედიანს ეკუთვნის, სანაპირო/მიმდებარე ტერიტორია–მამუკა ხაზარაძის კომპანიებს
access_time2019-12-11 18:30:41
„საქართველოს უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილება პრეცედენტული, ისტორიული და ჭეშმარიტად სამართლიანობის აღდგენის აქტია. საერთო სასამართლოების სისტემაში, წინამდებარე დავა პირველი შემთხვევაა და სასამართლოს განმარტებები მნიშვნელოვნად ხელს შეუწყობს ერთგვაროვანი პრაქტიკის დამკვიდრებას. კანონმა ლიცენზიის სახეობა გააუქმა, სახელმწიფომ კანონის მოთხოვნამდე წარმოშობილი სამართალ-ურთიერთობა არ ცნო, სასამართლოს კანონიერ ძალაში შესული გადაწყვეტილებით კი, დღეს უპირობოდ იქნა...


მსგავსი სიახლეები

up