„ანდიტემპინგური კანონის აღსრულებასთან დაკავშირებით შიშები არსებობს, რადგან ქვეყანაში ბევრი კანონია, რომელიც მიღებულია და  არ მუშაობს“

„ანდიტემპინგური კანონის აღსრულებასთან დაკავშირებით შიშები არსებობს, რადგან ქვეყანაში ბევრი კანონია, რომელიც მიღებულია და არ მუშაობს“

access_time2019-09-11 11:00:41

„ანდიტემპინგური კანონის აღსრულებასთან დაკავშირებით შიშები არსებობს, რადგან ქვეყანაში ძალიან ბევრი კანონია, რომელიც მიღებულია და რეალურად, არ მოქმედებს,“– ამის შესახებ „კომერსანტს“ „მწარმოებელთა ასოციაციის“ ხელმძღვანელმა  ლევან სილაგავამ განუცხადა.


მისი ინფორმაციით, აუცილებელია კონტროლი და ყურადღების მიქცევა როგორც მთავრობის, ისე არასამთავრობო სექტორის და მედიის მხრიდან, რომ კანონპროექტი, რომელიც პარლამენტს განსახილველად წარედგინა, დამტკიცების შემთხვევაში არ იქნეს გამოყენებული ვიღაცის მიერ არასწორად და არასასარგებლოდ. როგორც ცნობილია, კანონის აღსრულება კონკურენციის სააგენტოს  დაევალა.


სილაგავა აღნიშნავს, რომ ანტიდემპინგური კანონის განხილვაში მონაწილეობდა ყველა დარგი და ყველა ასოციაცია. შესაბამისად, ის მიღებულია კონსესუსის საფუძველზე. როგორც სილაგავა განმარტავს, ამ კანონის ირგვლივ მუდმივად ჩნებოდა კითხვები. კერძოდ,  ხომ არ შეაჩერებდა იმპორტს.


„მინდა ვთქვა, რომ ეს არის საკმაოდ მაღალი ლეგიტიმაციის და ხარისხის კანონი. ჩვენ და ყველა ბიზნეს ასოციაცია  მის განხილვაში ვმონაწილეობდით და ეს არის ერთობლივი განხილვის შედეგად მიღებული კანონი. საკმაოდ მაღალი ევროპული სტანდარტის,“— აღნიშნავს სილაგავა.


მისი განცხადებით, კანონპროექტში დაფიქსირებული და გათვალიწინებულია ორივე მხარის (ადგილობრივი მწარმოებლები, იმპორტიორები) ინტერესები და  მასში საკმაოდ ბევრი ფილტრია ჩადებული.  


მაგალითად, არის იმისი შიში, რომ ამ კანონის აღსრულება ხომ არ გამოიწვევს ადგილობრივ ბაზარზე მონოპოლიების შექმნას. მნიშვნელოვანია ის, რომ გამოძიების დასაწყებად აუცილებელია ინდუსტრიის და არა ერთი კომპანიის მიმართვა. თუმცა, ამ შემთხვევაშიც არის გამონაკლისი, კერძოდ, თუ კონკურენციის სააგენტოს დემპინგურ ფასებთან დაკავშირებით მოკვლევის დასაწყებად ერთი კომპანია მიმართავს, მას ბაზრის მნიშვნელოვანი წილი უნდა ეკავოს.


„იმპორტიორების დასაცავი ძალიან ბევრი პროცედურებია. მათ შორის, როდესაც მთავრობა ხედავს, რომ კონკრეტულ დარგს უჭირს, არის მიმართვიანობა, მთავრობას შეუძლია  მიიღოს გადაწყვეტილება, რომ შეაჩეროს გარკვეული პროდუქციის იმპორტი და დაიწყოს კვლევა. ამავდროულად, იმპორტიორი გააფრთხილოს, დაუწესოს კოეფიციენტი. თუ კვლევის პერიოდში  დამტკიცდა, რომ იმპორტი არ იყო დემპინგური, მათ კომპენსაცია მისცეს, “–აცხადებს სილაგავა.



მისივე განცხადებით, თუ დამტკიცდა დემპინგი ან ეჭვი გაჩნდა, შემომტანი ქვეყნების  საელჩოების ინფორმირებაც ხდება.


ხომ არ გამოიწვევს ანტიდემპინგური კანონის ამოქმედება ქართულ პროდუქციაზე ფასის ზრდას, სილაგავა განმარტავს, რომ ეს შეიძლება კანონის ამოქმედების პირველ ეტაპზე, ძალიან მოკლევადიან პერიოდში მოხდეს.


„მომხმარებელი არის ადამიანი, რომელიც არის რიგ შემთხვევაში დასაქმებული, ხოლო,  სამწუხაროდ, ხშირ შემთხვევაში უმუშევარი. თუ ამ კუთხით შევხედავთ, შეიძლება ეს კანონი სოციალურად ორიენტირებული არ მოგვეჩვენოს. თუმცა, ჩვენი ორიენტირი უნდა იყოს ის, რომ დაუსაქმებელი დასქმებული გახდეს, ეს კი ადგილობრივი წარმოების განვითარების გარეშე ვერ მოხდება. ადგილობრივი წარმოების გაქტიურებას და განვითარებას კი ანტიდემპინგური კანონის არსებობაც შეუწყობს ხელს,“–აცხადებს სილაგავა.


როგორც ცნობილია, პარლამენტს საშემოდგომო სესიაზე ანტიდემპინგური საკანონმდებლო პაკეტი წარედგინება.


“ვაჭრობაში ანტიდემპინგური ღონისძიების შემოღების შესახებ“ - ასე ეწოდება პროექტს, რომელიც 2 სექტემბრის ბიუროს სხდომაზე იქნა ინიცირებული. საკანონმდებლო პაკეტი ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ მოამზადა. ანტიდემპინგური კანონის ამოქმედება, 2020 წლის 1-ლი იანვრიდან იგეგმება.


კანონის თანახმად, მოკვლევას კონკურენციის სააგენტო განახორციელებს, რომელიც რეკომენდაციის სახით წარუდგენს მთავრობას და უკვე მთავრობა მიიღებს გადაწყვეტილებას ღონისძიების შემოღებასთან დაკავშირებით.


ეგახსენებთ, საქართველოს პარლამენტმა ჯერ კიდევ 2015 წელს დაასრულა„ვაჭრობაში ანტიდემპინგური ღონისძიებების შემოღების შესახებ“ კანონპროექტზემუშაობა, უმცა,მაშინ  პროცესი სამუშაო ფორმატს ვერ გასცდა. 

2017–2018 წლებში ანტიდემპინგური კანონმდებლობა პარლამენტში არც მთავრობას შეუტანია და შესაბამისად ვერც პარლამენტი იმსჯელებდა.მაშინ „მეფრინველეობის ასოციაციის თავმჯდომარე“ ზურაბ უჩუმბეგაშვილი „კომერსანტთან“ აცხადებდა,რომ „ანტიდემპინგური კანონმდებლობა წინა მთვარობის ეკონომიკურმა გუნდმა დაბლოკა“.


ანტიდემპინგური კანონმდებლობის არ არსებობის გამო კონკრეტული კომპანიები თუ ბიზნესსუბიექტები ხშირად საუბრობენ ზარალზე, რომელსაც ისინი ბაზარზე ჭარბად არსებული უხარისხო და იაფფასიან საქონელთან კონკურენციით იღებენ. ზოგჯერ ზარალი იქამდეც მიდის, რომ კომპანიები კოტრდებიან,, წყვეტენ ბაზარზე ოპერირებას და ა.შ. შედეგად, უქმდება სამუშაო ადგილებიც. მაგალითად,2018 წლის ბოლოს, რუსთავის მეტალურგიულმა ქარხანამ ერთი ღუმელი გააჩერა და მეორის გაჩერებასაც გეგმავდა. მიზეზი ირანიდან შემოსული დემპინგური არმატურაა და ზოგადად, დემპინგის პრობლემაა, რაზეც ქარხნის ხელმძღვანელობა რამდენიმე თვეა საუბრობს.


ანტიდემპინგური კანონის შემოღების აუცილებლობაზე საუბრობდა „ჰაიდელბერგცემენტიც“, რომელიც ერთ-ერთი ის კომპანიაა, რომელიც აცხადებს, რომ ქართულ ბაზარზე უხარისხო ირანული პროდუქცია დემპინგური ფასებით შემოდის.


სოფო ქსოვრელი 




ტურისტების რიცხვმა 9 მილიონს გადააჭარბა

ტურისტების რიცხვმა 9 მილიონს გადააჭარბა
access_time2020-01-22 19:00:34
პრემიერ-მინისტრ გიორგი გახარიას განცხადებით, ტურისტების რიცხვმა [2019 წელს] 9 მილიონს გადააჭარბა. დასახელებული რიცხვი საერთაშორისო მოგზაურების რაოდენობას შეესაბამება და არა ტურისტული ვიზიტების რაოდენობას. 2018 წელთან შედარებით, 2019 წელს ტურისტების რიცხვი 6.8%-ით გაიზარდა და 5 მლნ შეადგინა. ცხრილი 1: საერთაშორისო მოგზაურების სტატისტიკა საქართველოში წყარო: საქართველოს...

Economist-ის დემოკრატიის ინდექსში საქართველოს შეფასება გაუარესდა

Economist-ის დემოკრატიის ინდექსში საქართველოს შეფასება გაუარესდა
access_time2020-01-22 18:30:49
გამოცემა Economist-ის ყოველწლიური, დემოკრატიის ინდექსის მიხედვით, საქართველოში დემოკრატიის ხარიხსი გაუარესდა. 2019 წელს საქართველო კვლავ დარჩა ე.წ. ჰიბრიდული რეჟიმების ჯგუფში, თუმცა შეფასების ქულა 0,08 ქულით გაუარესდა. თუ კი 2018 წელს საქართველოს შეფასებითი ქულა 5,5 ქულა, იყო 2019 წელს 5,42-მდე შემცირდა. უცვლელი დარჩა საქართველოს პოზიცია და წინა წლის მსგავსად კვლავ 89-ე ადგილს ვიკავებთ. ახალი შეფასება 2012 წლის შემდეგ ყველაზე დაბალია. შეფასების...

„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა

„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა
access_time2020-01-22 21:00:21
„კომერსანტის“ 22 იანვრის TOP 10 თემა 1.სადღესასწაულო პერიოდში აუქციონების გამართვა-საკანონმდებლო ხარვეზი თუ კორუფციის წყარო 2.„სოფლის მეურნეობის დარგში სტაბილური განვითარების დინამიკა არ აღინიშნება„ 3.სამორინეების ინკოგნიტო...

Deutche welle: ამერიკა ჩინეთისთვის ენერგორესურსების მთავარი მიმწოდებელი გახდება

Deutche welle: ამერიკა  ჩინეთისთვის ენერგორესურსების მთავარი მიმწოდებელი გახდება
access_time2020-01-22 20:00:27
2021 წელს  აშშ-ს შეუძლია ჩინეთისთვის ენერგორესურსების მთავარი მიმწოდებელი გახდეს, და ჩაანაცვლოს რუსეთი, საუდის არაბეთი, ანგოლა, და ავსტრალია . ასეთი დასკვნამდე  გერმანიის ეკონომიკის ინსტიტუტი ამერიკულ-ჩინური სავაჭრო შეთანხმების შესწავლის შედეგად მივიდა.   როგორც ცნობილია, დოკუმენტს   ხელი 15 იანვარს ხანგძლივი სავაჭრო ომის შემდეგ მოეწერა.   კერძოდ, ჩინეთი იღებს თავის თავზე ვალდებულებას 2 წლის მანძილზე 200 მლრდ....

„კონკურენცია დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებთან და Georgian Airways-ის კრიზისი“

„კონკურენცია დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებთან და Georgian Airways-ის კრიზისი“
access_time2020-01-23 10:45:43
„სახელმწიფო აეროპორტების გაერთიანების მეშვეობით, დაბალფასიან ავიაკომპანიებს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან ათეულობით მილიონი დოლარით აფინანსებს.  თითოეულ ტურისტზე, რომელიც ჩამოდის ქვეყანაში მათ დაახლოებით 70 ევროს უხდიან .მეც შემოვიყვან ამ ტურისტს, თანაბარ პირობებში თუ მამყოფებ სხვა უცხოურ კომპანიებთან და უფრო შეღავათიანი ფასი მექნება, მაგრამ არავის არ უნდა ჩვენი გაგონება.“ - ასე აფასებს Georgian Airways_ის გენერალური...


მსგავსი სიახლეები

up