Amazon ამერიკის ერთ-ერთ უძველეს კინოკომპანია Metro Goldwyn Mayer-ს (MGM) 8,5 მლრდ. დოლარად ყიდულობს - ეს შენაძენი ინტერნეტ-გიგანტს „Netflix“-თან და „Disney +“- თან კონკურენციაში დაეხმარება.
აქამდე „MGM“ თითქმის ერთადერთი დამოუკიდებელი კინოკომპანია იყო, მისი კონკურენტების უმრავლესობა უკვე მსხვილმა მოთამაშეებმა იყიდეს.
„MGM“ ერთ-ერთი უძველესი ამერიკული კომპანიაა, რომელიც 1924 წელს დაარსდა და ამ დროისთვის 4000-ზე მეტი ფილმი გადაიღო. კომპანია ასევე საკაბელო არხ „Epix“- ს ფლობს.
„MGM“ მეპატრონეებს ხშირად იცვლიდა. მისი ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი მფლობელი ამერიკელი ბიზნესმენი კირკ კერკორიანი იყო, რომელმაც კომპანია რამდენიმეჯერ იყიდა და გაჰყიდა.
2010 კომპანია გაკოტრდა, დღეს კი მისი დავალიანება 2 მლრდ. დოლარს აღემატება. ბოლო პერიოდში „MGM“ მყიდველს აქტიურად ეძებდა და მისი სავარაუდო ღირებულება 5,5 მლრდ. დოლარად ფასდებოდა.
„Amazon“ სტრიმინგ-ვიდეოსერვისს „Amazon Prime“-ს ფლობს და კინოკომპანიის ყიდვა მას
„Netflix“, „Disney+“, „Apple TV“ -თან და სხვა მსგავს სერვისებთან უმწვავეს კონკურენციაში დაეხმარება.
რამდენიმე დღის წინ „Amazon“-მა განაცხადა, რომ გართობის დარგში ახალი სერვისი შექმნა და ამ დარგში მის ამბიციებზე ისიც მეტყველებს, რომ ინტერნეტ-გიგანტმა „ბედჭების მბრძანებელის“ გადაღებაზე 465 მლნ. დოლარი გამოჰყო, რეკორდული თანხა სტრიმინგული პროექტისთვის.
ექსპერტების აზრით, „Amazon“-ის მიერ გადაღებული საკუთარი ფილმები და სერიალები ნაკლებად წარმატებული იყო, ვიდრე ნაყიდი და „MGM“-ის შეძენა განსაკუთრებით სასარგებლო სწორედ ამ კუთხით იქნება.
„ეს სტრიმინგი-ვიდეოს დარგში კონკურენციის ძალიან მაღალი დონის მაჩვენებელია. ამ კლუბში წევრობა სულ უფრო და უფრო ძვირი სიამოვნება იქნება და ამის შესაძლებლობა სულ რამდენიმე მსხვილ მოთამაშეს ექნება“ - მიიჩნევს კვლევითი კომპანიის „Evercore ISI“-ს დირექტორი მარკ მახანი.
მისი ვარაუდით, ბაზრის კონსოლიდაცია და გამსხვილება მომავალშიც გაგრძელდება.
2020 წელს გასართობი კონტენტის შექმნაზე Amazon-მა 11 მლრდ. დოლარი დახარჯა - ეს 40%-ით მეტია, ვიდრე 2019-ში.
MGM-ს გაყიდვა ბოლო წლებში კინობიზნესის ერთადერთი მსხვილი გარიგება არ ყოფილა - 2017 წელს Walt Disney-მა კინოკომპანია 21st Century Fox 66 მლრდ. დოლარად შეიძინა. მანამდე კონცერნმა სხვა, შედარებით წვრილი, თუმცა, საკმაოდ ცნობილი და გავლენიანი კინოკომპანიები იყიდა - მათ შორის „Marvel Entertainment“ და „Pixar Studios“.
ერთი წლის შემდეგ „Netflix“ და „Amazon“-ის მხრიდან მწვავე კონკურენციამ აიძულა მედია-კორპორაცია „AT&T“ ტელეკომპანია „Time Warner“ რეკორდულ 85 მლრდ, დოლარად ეყიდა.
„Time Warner გასართობი პროდუქციის სიდიდით მსოფლიოში მესამემ წარმოებელია.
მაშინ ანალიტიკოსებმა ივარაუდეს, რომ „AT&T“-ს და „Time Warner“-ს შორის გარიგების საპასუხოდ, ბაზრის ლიდერებს, პირველ რიგში Netflix-ს და Amazon-ს სხვა მსხვილი კინოკომპანიების ყიდვა მოუწევდათ.
წყარო: kommersant.ru