პანდემიის პერიოდში საქართველოში შემოსული საერთაშორისო ამანათების რაოდენობამ 60%-ით იკლო

პანდემიის პერიოდში საქართველოში შემოსული საერთაშორისო ამანათების რაოდენობამ 60%-ით იკლო

access_time2020-08-26 10:00:17

მსოფლიოში ონლაინ გაყიდვების მზარდი მაჩვენებლის მიუხედავად, გლობალურმა პანდემიამ ისევე, როგორც სხვა სექტორზე საერთაშორისო ამანათებზეც მოახდინა გავლენა. თუმცა ამ ეტაპზე საქართველოში ამანათების გადამზიდავ კომპანიებს წინა წელთან შედარებით გზავნილებზე მოთხოვნის პროცენტული სხვაობის დასახელება უჭირთ.


რა გავლენა მოახდინა კორონავირუსის პანდემიამ საერთაშორისო გზავნილებზე, რა ძირითადი პრობლემები გამოიკვეთა და რომელ პროდუქტებზე იყო ძირითადად მოთხოვნა, ამ და სხვა კითხვებით კომერსანტი ამანათების გადამზიდავ ქართულ კომპანიებს დაუკავშირდა.


როგორც „კომერსანტს“ „საქართველოს ფოსტის“ საზოგადოებასთან ურთიერთობის მენეჯერმა ნუკა ბაინდურაშვილმა განუცხადა, პანდემიის პერიოდში საერთაშორისო გზავნილებთან მიმართებაში გარკვეული პრობლემები გამოიკვეთა.


„პანდემიამ განსაკუთრებული გავლენა საერთაშორისო მიმართულებაზე იქონია, თუმცა კარანტინის პერიოდში ადგილობრივი გზავნილების რაოდენობა საგრძნობლად გაიზარდა. ჩვენ სპეციალური პროდუქტიც კი შევქმენით -  „სახლიდან სახლში“, რათა სხვადასხვა რეგიონში ჩარჩენილ ადამიანებს ერთმანეთთან კომუნიკაცია არ დაეკარგა და შეღავათიან ფასებში ამანათების გაგზავნა მოეხერხებინათ.


ზოგიერთ ქვეყანაში ამანათები შეაჩერეს. მაგალითად ჩინეთიდან და სხვა რიგი ქვეყნებიდან მარტში გამოგზავნილი ამანათები ახლა ჩამოდის. დამუშავებისა და ჩამოსვლის პროცესიც საკმაოდ გახანგრძლივდა, ტრანზიტზე დამატებით სადეზინფექციო სამუშაოები ტარდებოდა როგორც სახლმელეთო, ასევე ავიაგადაზიდვების შემთხვევაში“, - აცხადებს ნუკა ბაინდურაშვილი.


როგორც ნუკა ბაინდურაშვილი აღნიშნავს შემომავალმა საერთაშორისო გზავნილებმა თითქმის 60%-ით იკლო.


„ერთადერთი უწყება ვიყავით, რომელსაც მუშაობა არ შეუწყვიტავს, მაგრამ მარტიდან ივნისის ჩათვლით საერთაშორისო მიმართულებით, როგორც კომერციული ტვირთების, ასევე პირადი გზავნილების შემცირება მოხდა.

საფოსტო სერვისების მიმართულებით პერსონალურ ამანათებზე მოთხოვნა ბევრად გაზრდილი იყო, ვიდრე წერილობით კორესპონდენცია. ასევე, შიდა ბაზარზე რიგი მაღაზიების ელექტრონულ კომერციაზე გადასვლაც დადებითად აისახა კომპანიაზე და გაზარდა ამანათების რაოდენობა. ამ ეტაპზე, თანდათანობით ვუბრუნდებით წინა წლის ანალოგიურ პერიოდს“, -განმარტავს ნუკა ბაინდურაშვილი.



ანალოგიური პრობლემა შეექმნა კომპანია Camex.ge-საც. როგორც კომპანიის ბიზნესის განვითარების დირექტორმა გიგა სეთურიძემ აღნიშნა, პანდემიის დაწყებიდან პრიველი ორი თვე გამოწერების კუთხით კრიტიკული ვარდნა იყო.


საკმაოდ დიდი ვარდნა იყო წონებში, მაგრამ კომპანიამ რამდენიმე ათეული თანამშრომლის შესანარჩუნებლად ყველაფერი გააკეთა. განსაკუთრებულად მძიმე პირველი ორი თვე იყო, როდესაც ყველაფერი ჩაიკეტა და მსოფლიო პანიკამ მოიცვა. სწორედ ამ დროს გამოწერები დაახლოებით 70-80%-ით შემცირდა.


იმ დროს როცა კომპანიას ყოველწლიური ზრდა ჰქონდა, წინა წლებთან შედარებით წელს 40%-იანი კლებაა. ეს დიდი სხვაობაა, რაც არა მარტო პანდემიამ, არამედ დოლარის კურსის ზრდამაც გამოიწვია.  განმარტავს გიგა სეთურიძე.


InexGroup-ის დირექტორის გიორგი კაპანაძის განცხადებით განსაკუთრებული ზიანი მათ კომპანიას არ მიადგა, რადგან მუშაობას კარანტინის პერიოდშიც აქტიურად აგრძელებდნენ.


„ჩვენ მუშაობის უფლება თავიდანვე გვქონდა. შესაბამისად, კომენდატის საათი და სხვა შეზღუდვა არ შეგვხებია. ზოგადად, პანდემიის პერიოდში (აპრილი-მაისი) გამოწერების რაოდენობა დაახლოებით 10-15 %-ით შემცირდა, თუმცა ეს მნიშვნელოვანი მაჩვენებელი არ არის.


ჩვენ ორი ტიპის ამანათები გვაქვს -  გამოწერილი და პერსონალური. პერსონალური ამანათები იმ პერიოდში ფაქტობრივად გაჩერდა, რადგან იტალია და საბერძნეთი დაკეტილი იყო, ადამიანები გარეთ გამოსვლას ვერ ახერხებდნენ. თუმცა მაისის დასაწყისში როგორც კი ქვეყნები გაიხსნა, სიტუაცია რადიკალურად შეიცვალა და რეალურად იმაზე დიდი რაოდენობით წამოვიდა ამანათები ვიდრე პანდემიამდე იყო.


რაც შეეხება გამოწერებს, სტაბილურად გრძელდება, ის 10 %-იანი ჩავარდნა იყო, თუმცა შემდეგ ისევ მოიმატა. რეალურად უარყოფითი ფინანსური  გავლენა ჩვენს კომპანიაზე არ ყოფილა.


ზოგადად, ყოველწლიურად, ივლისისა და აგვისტოს თვეები პასიური პერიოდია, თუმცა აგვისტოს ბოლოს, როდესაც ადამიანები უკვე სექტემბრისთვის იწყებენ მზადებას შეკვეთების რაოდენობა ისევ მატულობს. ამ მიმართულებით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ იგივე ტენდენციაა რაც სხვა წლებში იყო“, - აცხადებს გიორგი კაპანაძე.


როგორც გიორგი კაპანაძე აღნიშნავს, შეკვეთებმა უმეტესწილად ჩინეთიდან იმატა და რაიმე კონკრეტულ პროდუქტზე მოთხოვნა არ გაზრდილა.


„ამ პერიოდში შეკვეთებმა უფრო ჩინეთიდან მოიმატა, სხვა ქვეყნებთან მიმართებაში სტაბილური ვითარებაა, თუმცა ამას პანდემიას არ ვუკავშირებთ. პროდუქტების კუთხით მოთხოვნა არ შეცვლილა. ძირითადად, შეკვეთების 80% ისევ ტანსაცმელზე, ფეხსაცმელსა და საყოფაცხოვრებო ნივთებზეა.“ - განმარტავს გიორგი კაპანაძე.

 

 

 ანი ცარციძე





20 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი და სომხური დრამი გაუფასურდა

20 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი და სომხური დრამი გაუფასურდა
access_time2020-10-20 18:15:11
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული 20 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ქართული ლარის კურსი გაუფასურდა და ერთი აშშ დოლარის ღირებულებამ 3.2222 ლარი შეადგინა. ქართული ლარის...

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-10-20 21:30:45
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1. როგორ უნდა მოიქცეთ, თუ Covid-19 დაგიდასტურდათ - ამერიკაში მოღვაწე ქართველი ექიმების რჩევები როგორ უნდა მოიქცეს ადამიანი, თუ მას კორონავირუსის სიმპტომები გამოუვლინდა? როდის უნდა მიმართოს სიმპტომიანმა ოჯახის ექიმს და როდის გადაუდებელი დახმარების ცენტრს? საჭიროა თუ არა მედიკამენტოზური მკურნალობა? ...

მსხვილი სასტუმრო ქსელები დისტანციურად მომუშავეთა მოზიდვას ცდილობენ

მსხვილი სასტუმრო ქსელები დისტანციურად მომუშავეთა მოზიდვას ცდილობენ
access_time2020-10-20 20:45:26
მსხვილი სასტუმრო ქსელები, ისეთები, როგორც InterContinental Hotels Group, Marriott დ Accor-ი ახალი სისტემის - გამოწერის -  ამუშავებას გეგმავენ იმისთვის, რომ დისტანციურად მომუშავეებმა მოგზაურობა და სხვადასხვა ქალაქებში ერთი და იგივე ქსელის სასტუმროებში ცხოვრება შეძლონ.   მაგალითად, სექტემბერში ტურისტულმა ჯგუფმა Inspirato-მ განაცხადა, რომ მთლიანად გამოწერაზე  გადავიდა და აქცენტს სწორედ ამ სერვისზე გააკეთებს. ქსელის კლიენტები შტატებში,...

Bloomberg: ჩინეთის ეკონომიკა ზრდის კრიზისამდელ მაჩვენებელს უახლოვდება

Bloomberg:  ჩინეთის ეკონომიკა ზრდის კრიზისამდელ მაჩვენებელს უახლოვდება
access_time2020-10-20 19:00:20
2020 წლის დასაწყისიდან პირველი 6 თვის ვარდნის შემდეგ ჩინეთის ეკონომიკა 0,7%-ით გაიზარდა.   ჩინეთი შესაძლოა მსოფლიოში ერთადერთი ქვეყანა გახდეს, რომლის ეკონომიკაც წელს გაიზრდება და ამას საფუძვლად კორონავირუსის აგრესიული შეკავება დაედება.   2020 წლის მე-3 კვარტალში ჩინეთის ეკონომიკა 2019 წლის ანალოგიური პერიოდთან შედარებით 4,9%-ით გაიზარდა, წლიურ ჭრილში კი 0,9%. შესაძლოა ეს რიცხვები მოკრძალებულად მოგეჩვენოთ, თუმცა, საუბარია ზრდაზე იმ დროს, როდესაც...

„ბასტი ბუბუ“ დახურვის პირასაა - პანდემიის გამო, სტუდიას 120 000 ლარის დავალიანება დაუგროვდა

„ბასტი ბუბუ“ დახურვის პირასაა - პანდემიის გამო, სტუდიას 120 000 ლარის დავალიანება დაუგროვდა
access_time2020-10-20 17:25:36
„უკვე მერვე თვეა „ბასტი ბუბუს“ არც ერთი თანამშრომელი ხელფასს არ იღებს - „ბასტი ბუბუ“ დგას დახურვის პირას, სიკვდილ-სიცოცხლის ზღვარზეა“,- ამის შესახებ რადიო „პალიტრისა“ და „პალიტრანიუსის“ გადაცემაში „საქმე“ საბავშვო სტუდია „ბასტი ბუბუს“ დირექტორმა პაატა ამონაშვილმა განაცხადა.   მისი თქმით, პანდემიის გამო, სტუდიას დაგროვილი აქვს 120 000 ლარის დავალიანება, რომლის გადახდაც გაჩერებული მუშაობის პირობებში ვერ ხერხდება. ამას კი, ღონისძიებების გაურკვეველი დროით აკრძალვაც...


მსგავსი სიახლეები

up