2020 წლიდან ამოქმედდება საპილოტე პროექტი, რომელიც ქუჩაში მანქანების გაჩერებას, ადგილზე შემოწმებას და ნორმების შეუსაბამობის შემთხვევაში, მათ დაჯარიმებას ითვალისწინებს

2020 წლიდან ამოქმედდება საპილოტე პროექტი, რომელიც ქუჩაში მანქანების გაჩერებას, ადგილზე შემოწმებას და ნორმების შეუსაბამობის შემთხვევაში, მათ დაჯარიმებას ითვალისწინებს

access_time2019-09-19 19:00:57

ტექინსპექტირება, რომელიც თავდაპირველად ჰაერის დაბინძურების მიზეზით დაიწყო, ფაქტია, ამ მხრივ უშედეგო აღმოჩნდა. თითქმის ყველა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, ასევე მსუბუქი ავტომობილების ნაწილი დღესაც ისეთ შავ კვამლს უშვებს,რომ შეიძლება 200-300 მეტრზე ვერაფერი გაარჩიოთ. რადიო „ფორტუნამ“ ამ თემაზე ვრცელი სტატია გააკეთა, სადაც სპეციალისტები ტექინსპექტირების რეფორმის ჩავარდნაზე პირდაპირ საუბრობენ.


ცოტა ხნის წინ კი ცნობილი გახდა, რომ გარემოს დაცვის სამინისტროში კონცეფციაზე მუშაობენ, რომელიც ქუჩაში მანქანების გაჩერებას, ადგილზე შემოწმებას და ნორმების შეუსაბამობის შემთხვევაში, მათ დაჯარიმებას ითვალისწინებს. ჩვენ დავინტერესდით ამ საკითხით და გარემოს დაცვის სამინისტროს დავუკავშირდით.სამინინისტროში ამ საკითხზე უშუალოდ მომუშავე მთავარ სახელმწიფო ინსპექტორს ვესაუბრეთ, რომელმაც გვითხრა, რომ კონცეფცია რეკომენდაციების საფუძველზე მუშავდება.


ნელი კორკოტაძე, გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის უფროსის მოადგილე: “ერთობლივი საპილოტე პროექტი პატრულის ზედამხვედველობით მოხდება, შევიძენთ სპეციალურ აპარატურას. ტექნიკის შესყიდვაზე უკვე დაიწყო ბაზრის კვლევა. საუბარია იმ ტექნიკაზე, რომლითაც გამონაბოლქვი უნდა გავზომოთ. ტექინსპექტირება მუშაობს, მაგრამ ვხედავთ, რომ მანქანები ქუჩაში მაინც ბოლს უშვებენ. პირველ ეტაპზე კონტროლის დაწყების საფუძველი იქნება, როცა დავინახავთ ვიზუალურად, რომ მანქანა ბოლს უშვებს, შემდეგ უკვე შეიძლება შერჩევითი წესით იყოს. 2020 წლიდან უკვე საპილოტე პროექტი დაიწყება თბილისში და შემდეგ რეგიონებზე გადავალთ. ასეთი გეგმა გვაქვს“.


როგორც გარემოს დაცვის სამინისტროს წარმომადგენელმა ჩვენთან საუბარში აღნიშნა, ამისთვის პირველ რიგში საკანონმდებლო ცვლილებებია საჭირო.


„დღევანდელი ადმინისტრაციულ სამართლადარღვევთა კოდექსი ჯარიმის ნაწილში დასაკორექტირებელია. საშემოდგომო სესიაზე წესით გავიტანთ და პარლამენტი ალბათ, მხარს დაგვიჭერს. ამის შემდეგ უკვე პროექტის განხორციელებას დავიწყებთ. შსს-ს დაინტერესებაც მაღალია. სამინისტროსთან ინტენსიური კომუნიკაციით შევთანხმდით, რომ აქტიურად ჩავერთვებოდით. რაც შეეხება სანქციას, ამაზე ვმუშაობთ. ჯარიმა ისეთი იქნება, რომ მას ჰქონდეს შემაკავებელი ეფექტი. ანუ არ  მიღირდეს, რომ ბოლავდეს და ასე ვიარო ქუჩაში. ვფიქრობთ, სანქცია ისეთი იყოს, რომ ავტომფლობელს მანქანით გადადგილების უფლება არ ჰქონდეს, ვიდრე მეორე ინსპექტირებას არ გაივლის”, – აცხადებს კორკოტაძე.



რადიო „ფორტუნა“, ამ საკითხზე ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარესაც დაუკავშირდა , რომელმაც გვითხრა, რომ ამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია, ეს მხოლოდ ფურცელზე დაიწერება, თუ ტექნიკურად  შესრულდება.


დავით მესხიშვილი: „ერთადერთი წამალი, რომ ავტომობილები  ბოლს აღარ უშვებდნენ , კანონის გზით აღსრულებაა და ეს მნიშვნელოვან ნაბიჯად მიმაჩნია. მეორე საკთხია – ფურცელზე დაიწერება, რომ მოხდება დაჯარიმება, თუ ტექნიკურად როგორ შესრულდება. ეს ადვილი არ იქნება. როგორც ვიცი, დაახლოებით 3 ხელსაწყო იქნება გადაცემული საპატრულო პოლიციისთვის. ამიტომ ახალი ტექნოლოგიები უნდა დაინერგოს. ეს არის სპეციალური მოწყობილობა, რომელიც გზაზე მონტაჟდება, ის საპატრულო პოლიციას არ საჭიროებს. არ გჭირდება, რომ გაეკიდო, გააჩერო და ა. შ. შეუძლებელია პოლიციამ ყველაფერი აკონტროლოს, თამბაქოს მოწევიდან დაწყებული გამონაბოლქვით დამთავრებული. ჩვენი პოზიცია და რეკომენდაცია იქნება თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენება“.


დავით მესხიშვილმა გვითხრა, რომ ისინი ამ საკითხის კვლევას მუდმივად აწარმოებენ და ეჭვი აქვთ, საწვავში მინარევებს ურევენ.


„ჩვენ გვექნება და ვაჩვენებთ ვიდეოკადრებს, სადაც ჩანს, რომ ინსპექტირების დროს ტრანსპორტი არ ბოლავს, მაგრამ მერე ქუჩაში შავ კვამლს უშვებს. საზოგადოებრივ ტრანსპორტს რაც შეეხება, როგორც ვიცი, ინსპექტირებისთვის ავტობუსების „აწყობა“ ხდება. ანუ ერთი რომ გაივლის ტექინსპექტირებას, მერე იმ ნაწილებით მეორეს აწყობენ და ა. შ. მთავარი პრობლემა აღსრულებაა“, – აცხადებს მესხიშვილი.


რაც შეეხება კანონპროექტს, მას გარემოს დაცვის სამინისტრო საშემოდგომო სესიაზე გაიტანს, მანქანების ქუჩაში შემოწმება კი 2020 წლიდან დაიწყება.


ფორტუნა







BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას

BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას
access_time2019-10-22 19:30:35
თქვენ გაქვთ კანონი, გაქვთ ინფრასტრუქტურა და ადამიანური კაპიტალი. თუ ამ გზას გაჰყვებით, საქართველო 15 წელიწადში კავკასიის ლიდერი იქნება, - ასე შეაფასა BBC-ის მთავარმა ბიზნეს კორესპონდენტმა ჯო ლაინამმა განვითარების პროცესში საქართველოს მიერ აღებული გეზი. ჯო ლაინამი „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ დასასწრებად თბილისში ჩამოვიდა. ფორუმზე ის ერთ-ერთი პანელის მოდერატორი იყო. დასრულების შემდეგ კი მსოფლიოს ბაზარზე საქართველოს პოზიციონირებისა და განვითარების პერსპექტივის შესახებ...

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ
access_time2019-10-22 17:31:38
კარგი პოლიტიკური კურსი, კარგი რეგულაციები, პირდაპირი ინვესტიციების წახალისებაზე და ქვეყნის პოტენცილაზე ჩინქსინ ჩენი აღნიშნავს. ამბობს, საქართველოში ჩინური კომპანიების ფართო წარმომადგებლობაზე და სურვილზე, მეტი ჩინური კომპანია იყოს წარმოდგენილი, რადგან საქართველოს გზაა ყველა მოკლეა ევროპასა და აზიას შორის. აბრეშუმის გზის ფორუმზე ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის გენერალური დირექტორი ანაკლიის პორტის პროექტის ბარიერებზე საუბრობს. ვაპირებთ შეხვედრას...

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი
access_time2019-10-22 16:54:10
„საქართველოში სოკარ ჯორჯია წარმოდგენილია მისი ხელმძღვანელით მაირ მამედოვით, მათ შესანიშნავი პარტნიორობა აქვთ ადგილობრივ ხელისუფლებასთან, სახელისუფლებლო სტრუქტურებთან, - ამის შესახებ აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობ კომპანიის (SOCAR) ვიცე-პრეზიდენტმა, იაშარ ლატიფოვმა აბრეშუმის გზის ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა. თემატურ პანელზე - „ენერგეტიკის ხვალინდელი დღე - განვითარების ტენდენციები, უსაფრთხოება და მდგრადობა აბრეშუმის გზის ენერგეტიკული სარტყელის ფარგლებსა და ფარგლებს გარეთ,...

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“
access_time2019-10-22 15:30:11
„თუ ბიძინა ივანიშვილი პატიობს შეცდომას, ჩვენ რა პრობლემა გვაქვს.  დღეს ასე იტყვის, ხვალ ისე, მთავარია ის იყოს კმაყოფილი.“ - ასე აფასებს მაია ცქიტიშვილის „შეცდომას“ FDI-ს მაჩვენებლებთან დაკავშირებით ექსპერტი გია ხუხაშვილი. ვიცე-პრემიერმა მაია ცქიტიშვილმა „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ განაცხადა, რომ 2018 წელს საქართველომ “ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მოცულობის პირდაპირი უცხოური ინვესტიცია (FDI) მიიღო”, თუმცა ეს განცხადება სიმართლეს არ შეესაბამებოდა, რადგანაც 2018...

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“
access_time2019-10-22 14:51:39
„ანაკლიის პორტის პროექტის დაწყება ზედმეტად დაგვიანდა, დიდი იმედი გვაქვს, მომავალი წლიდან ამ პროექტს უკვე დავძრავთ“, – ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, ნათია თურნავამ განაცხადა.მისი თქმით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი ეს არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სტრატეგიული პროექტი, რომელიც საქართველოს მთავრობის ყველა პრეზენტაციაში მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს. „როდესაც ვსაუბრობთ იმაზე, როგორ უნდა გამოვიყენოთ უკეთ შავი ზღვის შესაძლებლობები...


მსგავსი სიახლეები

up