„ტვირთბრუნვა კიდევ უფრო შემცირდება“ - ვასო ურუშაძე ხელისუფლებას სატრანსპორტო პოლიტიკის შემუშავებას ურჩევს

„ტვირთბრუნვა კიდევ უფრო შემცირდება“ - ვასო ურუშაძე ხელისუფლებას სატრანსპორტო პოლიტიკის შემუშავებას ურჩევს

access_time2018-01-12 09:40:28

საქართველოს დერეფანში ტვირთბრუნვა კვლავ შემცირებულია. 2017 წლის 11 თვეში სატრანსპორტო დარგებმა ჯამში 37,4 მლნ ტონა ტვირთი გადაზიდეს, რაც 0,9 მლნ ტონით ნაკლებია 2016 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე. საზღვაო ნავსადგურებმა და საზღვაო ტერმინალებმა საანგარიშო პერიოდში ჯამში 14,9 მლნ ტონა ტვირთი გადაამუშავეს, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდზე 1,2 მლნ ტონით ნაკლებია.


სატრანპორტო პოლიტიკის ხარვეზებზე სფეროს წამრომადგნლები ხშირად საუბრობენ და აღნიშნავენ, რომ სახელმწიფო უნდა გააქტიურდეს, რათა სფერო მეტად ეფექტური გახდეს. ამასთან, სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრი ინიციატივით გამოდის, რომ საკითხი საკანონმდებლო დონეზე დარეგულირდეს. მათი განცხადებით, კარგი იქნება, თუ „ტრანზიტის ხელშეწყობის კანონი“ შემუშავდება, რათა პრობლემების აღმოფხვრა მოხდეს.


პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკის პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარე რომან კაკულია კი „კომერსანტთან“ საუბრისას განმარტავს, რომ ტრანზიტის ხელშეწყობის კანონის მიღებამდე სპეციალური კვლევა ჩატარდება.


როგორც ტრანსპორტის საკითხებზე მომუშავე პლატფორმა HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი ვასო ურუშაძე „კომერსანტთან“ საუბრისას აცხადებს, ტვირთების შემცირების ტენდენცია მომავალშიც გაგრძელდება.


„თუ მდგომარეობა და ხელისუფლების დამოკიდებულება არ შეიცვალა, საბოლოო ჯამში, გაკოტრებულ რკინიგზას და ისეთ პრობლემებს მივიღებთ, რაც ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებას დიდი რისკის ქვეშ დააყენებს. ტვირთბრუნვა კიდევ უფრო შემცირდება. ძლიერი სატრანსპორტო სფერო შექმნის ძლიერ სოფლის მეურნეობას, ძლიერ ეკონომიკას, ჯანდაცვის სექტორს, სავაჭრო და ინდუსტრიულ ჰაბს. ეს არის საერთაშორისო პრაქტიკა“, - აცხადებს ურუშაძე.



მისი თქმით, მთავარი პრობლემა ის არის, რომ სახელმწიფოს ხედვა არ აქვს, სიტუაცია როგორ გამოსწორდეს.


„ხუთი წელია ტვირთბრუნვის შემცირებამ შეუქცევადი ხასიათი მიიღო, რადგანაც ქვეყანას დიდი პრობლემები აქვს, როგორც შიდა პოლიტიკის დონეზე, ასევე საერთაშორისო ურთიერთობების მხრივაც. სახელმწიფოს არ აქვს ხედვა, როგორ უნდა განვითარდეს სატრანსპორტო სისტემა და რეგიონულ სატრანსპორტო ლოჯისტიკურ  ჰაბად ჩამოყალიბდეს. პრობლემის მოგვარება შეუძლებელია იმ დამოკიდებულებით, რომელიც სახელმწიფოს დღეს დარგის მიმართ გააჩნია“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.


მისივე თქმით, მას შემდეგ, რაც სამინისტროების ოპტიმიზაცია მოხდა, ეს სატრანსპორტო სფეროსთვის უარყოფითი შედეგების მომტანი იქნება.


 „გვქონდა შეხვედრა პარლამენტში, დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკის პოლიტიკის კომიტეტის წევრებთან. ჩვენს ორგანიზაციას პრეზენტაციაც ჰქონდა. შევთავაზეთ, რომ პირველ ეტაპზე პრობლემა გადაიჭრას პოლიტიკური გადაწყვეტილებების შეცვლით, სხვა სამინისტროების ოპტიმიზაციით. ეკონომიკის სამინისტრო პასუხს აგებს ტრანსპორტის პოლიტიკაზე. იქ არის ტრანსპორტისა და ლოჯისტიკის დეპარტამენტი. თუმცა მას შემდეგ, რაც ენერგეტიკის სამინისტრო შეუერთდა, დეპარტამენტების და სააგენტოების ნაწილი გაიზარდა. ვფიქრობ, რომ ამით სამინისტრო არაეფექტური გახდა და ტრანსპორტის პოლიტიკა ადრე თუ მეათეხარისხოვანი იყო, ახლა პრიორიტეტებს  მიღმა დარჩება“, - აცხადებს ურუშაძე.


მისივე თქმით, კარგი იქნება, თუ ინფრასტრუქტურის სამინისტროს სატრანსპორტო უწყებები შეუერთდება და ერთ სამინისტროდ ჩამოყალიბდება: „ინფრასტრუქტურის სამინისტრო იმდენად დატვირთული არ არის, როგორც ეკონომიკის სამინისტრო. ბევრი მნიშვნელოვანი დეპარტამენტია, რომელიც ტრანსპორტთან არის დაკავშირებული. მარტივად შესაძლებელია, მოხდეს ოპტიმიზაცია და ეკონომიკის სამინისტროდან სატრანსპორტის უწყებები ინფრასტრუქტურაში გადავიდეს“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.


რაც შეეხება საკანონმდებლო ინიციატივას, მისი თქმით, მსგავსი კანონის მიღება აუცილებელია, თუმცა უფრო მნიშვნელოვანი მისი აღსრულება იქნება: „ასეთი კანონი არაერთ ქვეყანაში არსებობს, მაგრამ თუ მას აღმასრულებელი ორგანო არ ეყოლება, კანონი კანონად დარჩება. პასუხისმგებელი უწყება საჭიროა, რომელიც ყველა ნორმის შესრულებას გააკონტროლებს“, - აცხადებს ურუშაძე.


ავტორი: თეონა კენჭიაშვილი




არაპროფესიონალები ტურიზმში, რაც ქვეყნის იმიჯს საფრთხის ქვეშ აყენებს

 არაპროფესიონალები ტურიზმში,  რაც ქვეყნის იმიჯს საფრთხის ქვეშ აყენებს
person access_time2018-04-24 12:30:00
ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ბოლო დროინდელი კვლევის თანახმად, საქართველოში ტურიზმის სფერო სწრაფი ტემპით ვითარდება. რამდენად მოსწონთ უცხოელ ტურისტებს საქართველო და რამდენად კმაყოფილები რჩებიან ქართული მასპინძლობით; ტურიზმი, პრობლემები და მისი განვითარებისთვის საჭირო რესურსებზე ისაუბრეს რადიო „კომერსანტის“ ეთერში, გადაცემაში „მოითხოვე ქართული“ ტურისტული კომპანია ,,იბერია ტურს პლიუსი დამფუძნებელმა მაიკო მურაჩაშვილმა.   მაიკო მურაჩაშვილი გვიყვება,...

რამდენად ძვირია საბანკო სესხები საქართველოში -საპროცენტო განაკვეთი ბოლო წლებში კლებადი ტრენდით ხასიათდება

რამდენად ძვირია საბანკო სესხები საქართველოში -საპროცენტო განაკვეთი ბოლო წლებში კლებადი ტრენდით ხასიათდება
person access_time2018-04-24 11:30:00
კითხვაზე პასუხის გასაცემად სასურველია დავაკონკრეტოთ, თუ რასთან შედარებით შეიძლება იყოს ქართულ საბანკო სექტორში სესხებზე საპროცენტო განაკვეთები ძვირი ან იაფი. თუ მაგალითად ჩვენს სამეზობლო ქვეყნებში მოქმედი ბანკების პროცენტებს შევადარებთ, დაახლოებით იგივე სურათს მივიღებთ, ცოტათი უფრო უკეთესს, მაგრამ თუ ევროპის და დასავლეთის განვითარებულ ქვეყნებს შევედრებით, ვნახავთ, რომ ბევრად ძვირია ქართული საბანკო პროდუქტები. გარდა ამისა გასათვალისწინებელია თუ რა პარამეტრებისგან შედგება საპროცენტო განაკვეთი,...

მასწავლებლებისთვის შესაბამისი კატეგორიის შენარჩუნების სტატუსი სექტემბრიდან გამარტივდება

მასწავლებლებისთვის შესაბამისი კატეგორიის შენარჩუნების სტატუსი  სექტემბრიდან გამარტივდება
person access_time2018-04-24 09:50:00
  მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრში მონიტორინგის შედეგად მომზადდა ცვლილებების პაკეტი, რომელიც მასწავლებლებისთვის შესაბამისი კატეგორიის შენარჩუნების სტატუსს  ამარტივებს. კერძოდ, როგორც როგორც მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრის ექსპერტ-კონსულტანტმა სოფო ლობჟანიძემ „კომერსანტთან“ საუბარში აღნიშნა, ცენტრის მიერ ჩატარებული მონიტორინგის შედეგად გაკეთდა პროცესის ანალიზი, რომელმაც კონკრეტული ცვლილებების დანერგვის აუცილებლობა...

ფინანსთა სამინისტროს აკადემიის სახელმწიფო შესყიდვები კორუფციის ნიშნებს შეიცავს

ფინანსთა სამინისტროს აკადემიის სახელმწიფო შესყიდვები კორუფციის ნიშნებს შეიცავს
person access_time2018-04-23 20:00:00
„საერთაშორისო  გამჭვირვალობა - საქართველო” საჯარო უწყებების მიერ განხორციელებულ შესყიდვებს რეგულარულად აკვირდება. ამ პროცესში არაერთი საყურადღებო შემთხვევა აღმოგვიჩენია, რომელიც სავარაუდო კორუფციის ნიშნებს შეიცავდა. ამჯერად ჩვენი ყურადღება ფინანსთა სამინისტროს აკადემიის მიერ ჩატარებულმა ტენდერმა მიიპყრო, რომელშიც რამდენიმე საეჭვო გარემოება გამოვლინდა.    ფინანსთა სამინისტროს აკადემია საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი საჯარო სამართლის...

KTW ჯგუფის კიდევ ერთი წამატებული პროექტი!

KTW  ჯგუფის კიდევ ერთი წამატებული პროექტი!
person access_time2018-04-23 19:00:05
„ახაშენი   ღვინის   კურორტი“ - ასე ეწოდება საერთაშორისო სტანდარტების ახალ  სასტუმროს   კახეთში, რომელიც    2018 წლის    მარტს, გურჯაანის  რაიონის   სოფელ    ახაშენში, KTW ჯგუფმა  პომპეზურად  გახსნა. აღნიშნული   პროექტი   კომპანიის  კიდევ   ერთი   წინ  გადადგმული ნაბიჯია, რომელიც საქართველოში ღვინის ტურიზმის   განვითარებას...


მსგავსი სიახლეები