„საქართველოში საწვავის მოხმარება არ შემცირებულა“ - ვანო მთვრალაშვილი საწვავის იმპორტის 7,4%-იანი შემცირების მიზეზებს განმარტავს

access_time2017-12-07 17:30:28

2017 წლის იანვარ-ნოემბერში  ბენზინი და დიზელის საწვავის იმპორტი გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 7.4%-ით შემცირდა. ნავთოპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ხელმძღვანელის ვანო მთვრალაშვილის განცხადებით, იმპორტის შემცირება სეზონურ ფაქტორს და ნავთოპდუქტებზე აქციზის გადასახადის ზრდას უკავშირდება.


„როგორც ცნობილია მიმდინარე წელს შევიდა ცვლილება საგადასახადო კოდექსში, კერძოდ გაიზარდა აქციზის გადასახადი ნავთობპროდუქტებზე. გასული წლის დეკემბერში შემოვიდა საკმაოდ დიდი მოცულობის ნავთობპროდუქტები, რომელიც უკვე მოხმარებაში იყო შემდგომ თვეებში, ანუ შემოვიდა იმაზე გაცილებით მეტი, რაც საშუალოდ მოხმარება იყო გასულ წლებში. მიუხედავად იმისა, რომ ბოლო თვეებში ნავთობპროდუქტებზე მაღალი ფასებია, მოხმარება მაინც მაღალ ნიშნულზეა, საქართველოში საწვავის მოხმარება არ შემცირებულა“, განაცხადა რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის თემა სალომე სოსელიასთან ერთად“ ნავთოპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ხელმძღვანელმა ვანო მთვრალაშვილმა.


ვანო მთვრალაშვილის თქმით, მიმდინარე წელს რამდენიმე გამოწვევა იყო, მათ შორის, ნავთობის ფასები, ლარის კურსის მერყეობა, აქციზის გაზრდა, თუმცა 2017 წელი მაინც დამაკმაყოფილებელი იყო კომპანიებისთვის.


„1-ლი იანვრიდან შევიდა საგადასახადო კოდექსში ცვლილება ანუ აქციზური გადასახადი გაიზარდა და ამან საშუალოდ 25 თეთრით ფასის მატება გამოიწვია. თუმცა წელი დაწყებული აპრილის თვიდან აგვისტომდე ხასიათდებოდა იმით, რომ საერთაშორისო ფასები ნავთობზე მცირდებოდა და ჩვენთანაც საცალო ქსელში ფასები მოდიოდა დაბლა. მიუხედავად იმისა, რომ აქციზური გადასახადის გამო ფასმა მოიმატა, საცალო ქსელში ფასი მაინც ოპტიმალური იყო. აგვისტოს თვიდან საერთაშორისო ფასებმა დაიწყო მატება, ლარი გაუფასურდა, ამან, რა თქმა უნდა, გამოიწვია ფასების გაზრდა და დღეს გვაქვს საკმაოდ მაღალი ფასები. თუმცა 11 თვის მონაცემებით, იმპორტი და მოხმარება იყო საკმაოდ მაღალ ნიშნულზე. როცა მოხმარება მაღალია ეს კომპანიებისთვის მნიშვნელოვანია, რადგან მათ შორის არის საკმაოდ დიდი კონკურენცია“,-აღნიშნა ვანო მთვრალაშვილმა.


ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირი, 2017 წელს საავიაციო ნავთისა და ბიტუმის იმპორტის ზრდაზე საუბრობს.


„მიმდინარე წელს საავიაციო ნავთის იმპორტი არის მნიშვნელოვნად გაზრდილი. საქართველოში მიმდინარე წელი იყო საკმაოდ აქტიური ტურიზმის თვალსაზრისით. ნავთი გამოიყენება საერთაშორისო რეისების დროს, რაც იმაზე მიუთითებს რომ ამ მხრივ საქართველოში მზარდი ტენდენცია გვაქვს. აქ არის ძალიან დიდი მატება გასულ წელთან შედარებით 25%-ით მეტი საავიაციო ნავთობი არის შემოსული, რაც მიანიშნებს, რომ გაცილებით მეტი რეისი შეასრულეს ავიაკომპანიებმა. ასევე სანავთობო ბითუმი, რომელიც ინფრასტრუქტურის მშენებლობაში გამოიყენება, იმპორტი არის გაზრდილი. ეს ნიშნავს, რომ გაცილებით მეტი ინფრასტრუქტურული სამუშაოები შესრულდა მიმდინარე წელს“,-განაცხადა ვანო მთვრალაშვილმა.



„კომერსანტი“



Volkswagen-ი დიზელზე მომუშავე ავტომობილების წინააღმდეგ - „დიზელი არა მომავალი, არამედ ჩვენი წარსულია“

person access_time2017-12-12 20:00:43
Volkswagen-ის გენერალური დირექტორის განცხადებით, გერმანიამ დიზელზე მომუშავე ავტომობილების სუბსიდირებაზე უარი უნდა თქვას და უფრო მეტიც, ქვეყნის მთავარი, დაბინძურებული ჰაერის მქონე ქალაქების ცენტრებში დიზელზე მომუშავე ავტომობილების მოძრაობა აკრძალული უნდა იყოს. მატიას მიულერმა აღნიშნულთან დაკავშირებით კომენტარი გერმანულ გაზეთ Handelsblatt-თან გააკეთა. მან ხაზი გაუსვა კომპანიის ძირეულ ცვლილებას დიზელთან დაკავშირებული სკანდალის შემდეგ: 2015 წელს გავრცელდა ინფორმაცია,...

40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა მოუწევთ

person access_time2017-12-12 18:00:18
ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა 2018 წლიდან დაიწყება. გადასახადის გადახდის ვალდებულება, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს შეეხება. „2017 წლის შემოსავლების მიხედვით ქონების დეკლარირება 2018 წლის 1 ნოემბრამდე მოხდება. შესაბამისად, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სწორედ 2018 წლიდან მოუწევთ,“ - აღნიშნავენ ფინანსთა სამინისტროში. აღსანიშნავია, რომ გადასახადის...

„თბილისში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება ვარკეთილიდან უნდა დაიწყოს“

person access_time2017-12-12 15:20:55
დედაქალაქში ხუთასზე მეტი ე.წ. ხრუშჩოვკაა, მათი უმეტესობა ავარიულია და ექსპლუატაციის ვადა გასული აქვს. 1950-იან წლებში დროებით აშენებული სახლების ჩანაცვლება ყველა ხელისუფლების წინასაარჩევნო დანაპირებში ხვდებოდა, მათ შორის, მოქმედი მერისაც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი“ წერს, ეს საკმაოდ რთული და ძნელი ამოცანაა, მერიისა და კერძო სექტორის ნაყოფიერი თანამშრომლობის პირობებშიც კი „ხრუშჩოვკების“ შეცვლას რამდენიმე ათეული წელი დასჭირდება. 2004 წლის მონაცემებით,...

სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო

person access_time2017-12-12 13:20:36
საქართველოს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ფრანგული კომპანია Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო. როგორც „კომერსანტს“ სააგენტოში განუცხადეს, „სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციიდან მიიღო შეტყობინება საფრანგეთში წარმოებულ ბავშვთა კვების პროდუქტებში „სალმონელას“ შესაძლო არსებობის შესახებ. სურსათის ეროვნული სააგენტო მოკვლევას ატარებს. მიმდინარეობს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები და სურსათის...

სესხს ეროვნული ბანკის გარეშე ვერც ლომბარდები გასცემენ

person access_time2017-12-12 12:15:32
საბანკოდან გამიჯნული ბიზნესის მარეგულირებელი ცვლილებების კენჭისაყრელად პარლამენტარები მზად არიან, თუმცა არავინ იცის ამის საშუალება როდის მიეცემათ. საკანონმდებლო პაკეტი, რომლის კენჭისყრა კონსულტაციების მიზეზით არის შეჩერებული, ჰოლდინგურ კომპანიებთან ბანკების ფინანსური არხების გარდა, არასაფინანსო სექტორის გაკონტროლებასაც ითვალისწინებს, სესხის გამცემი ყველა სუბიექტის, მათ შორის online კომპანიებისაც. გაკონტრილდება ლომბარდების საქმიანობაც. შესაბამისი კაპიტალის მოთხოვნით. შედეგად...


მსგავსი სიახლეები