ფრანგულ კომპანიას თბილისის გენგეგმასთან შენიშვნები აქვს

access_time2017-11-14 16:07:46

თბილისის მერიამ თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის საბოლოო დოკუმენტის შესაფასების პროცესში დახმარების თხოვნით ,,აზიის განვითარების ბანკს'' მიმართა, რომელმაც გენგეგმის შეფასების განსახორცილებლად ფრანგული კომპანია ,,Institut d'aménagement et d'urbanisme d'Ile-deFrance'' დაიქირავა.

 

 

ფრანგი სპეციალისტები რამდენიმე მიმართულებით გამოთქვავენ შენიშვნებს და დედაქალაქის მთავრობას რეკომენდაციებს აძლევენ.

 

 

ფრანგი მკვლევარი აღნიშნავს, რომ მგგ-ში მოცემულია სხვდასხვა პოზიცია რკინიგზის ცენტრალურ სადგურთან მიმართებაში, რაც არ არის ნათლად ჩამოყალიბებული და გამყარებული შესაბამისი ძირეული კვლევებით. ის ამბობს, რომ სადგური გადამწყვეტ როლს თამაშობს ქალაქისთვის, განსაკუთრებით იმ ფაქტორის გათვალისწინებით, რომ რკინიგზის სადგური მეტროს ორ ხაზს უკავშირდება.

 

,,სარკინიგზო ხაზი, რომელიც ქალაქს კვეთს უნდა შენარჩუნდეს საქალაქთაშორისო მგზავრობისათვის და უნდა გაიხსნას სარკინიგზო დერეფანი ქალაქის შიდა ურბანული საზოგადოებრივი ტრანსპორტირების მიზნებისთვის. საერთაშორისო გამოცდილება ქალაქის შიგნით რკინიგზის შენარჩუნების მნიშვნელობაზე მეტყველებს. (მაგალითად, პარიზი და ლონდონი მილიარდობით ევროს ხარჯავს აგლომერაციის ცენტრალურ ნაწილში რკინიგზის სადგურების დასაკავშირებლად) ცენტრალური რკინიგზის სადგურის მიმდებარე 70 ჰექტარ მიწის ნაკვეთზე განთავსებულია ძველი მატარებლები. ეს ტერიტორია უნდა გამოთავისუფლდეს ამ მატარებლებისგან და გამოყენებულ იქნას მაღალი დონის სტრატეგიული ურბანული განვითარების პროექტისთვის, რომელიც შესაძლოა გახდეს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი პროექტი ქალაქში, რაც ხაზს გაუსვამს და გამოკვეთს ქალაქის ყველაზე უფრო ხელმისწვდომ ცენტრალურ ტერიტორიას. ეს ტერიტორია შეიძლება იყოს თბილისის ახალი ცენტრალური ბიზნეს უბანი'', - ვკითხულობთ გენ გეგმის შეფასების კვლევაში.

 

 


სპეციალისტების აზრით, შემოთავაზებულ მგგ-ს პროექტში გათვალისწინებული უნდა იყოს ქალაქის შიგნით მგზავრების გადასაყვანად მატარებლის ხაზის გამოყენების იდეაზე.

 

 

,,ფაქტიურად, არსებობს დიდი რაოდენობით ყოფილი საწარმოო ტერიტორიები, რომელთა გამოყენებაც შესაძლებელია რკინიგზის ხაზის გასწვრივ მწვანე სივრცეების, შენობა-ნაგებობებისა და ურბანული განვითარების უზრუნველსაყოფად ქალაქის რეგენერაციის მიზნით. სარკინიგზო ხაზის გასწვრივ ქალაქის ცენტრის გადამკვეთი ახალი მაგისტრალის მშენებლობის საკითხი უნდა მოიხსნას დღის წესრიგიდან. ეს ქალაქის მართვის ძველი სტილია. მსხვილ ქალაქებში, როგორიცაა პარიზი, ბოსტონი, პორტლენდი, სეული, მონრეალი და სხვ. საავტომობილო მაგისტრალებს ურბანულ ბულვარებად გარდაქმნიან; ამას რამდენიმე მიზეზი აქვს: ოპერირების ხარჯების შემცირება, ცხოვრების მაღალი ხარისხი, ქალაქის მობილობის მოდელში მანქანის წილის შემცირება. ორი არსებული საავტომობილო მაგისტრალი უკეთესად აუნდა იყოს ინტეგრირებული ქალაქში, ქალაქის ცენტრისკენ ყოველგვარი გაფართოების გარეშე''-საუბარია კვლევაში.

 

 

მათი მოსაზრებით, ქალაქი მეტად არის დამოკიდებული ავტომობილებზე, რაც აუარესებს ცხოვრების ხარისხს, ზრდის დაბინძურებას და ხაზს უსვამს ურბანულ-სოციალურ სეგრეგაციას.

 

 

"ახალი მგგ-ს ფარგლებში შემოთავზებულია რამდემიმე ველო ბილიკი, თუმცა არ არის წარმოდგენილი კონკრეტული პროექტი. იგი უნდა ითვალისწინებდეს მუნიციპალიტეტის მიერ მომზადებულ "თბილისის ველოქსელის" პროექტს, რომელიც უფრო თანმიმდევრული და სრულყოფილია. ფაქტიურად, მგგ ქალაქში ავტომობილების წილის გაზრდას გვთავაზობს რაც კიდევ უფრო გაზრდის საცობებს. მსუბუქი გადაადგილება არ უნდა აღიქმებოდეს, როგორც დამატებითი გადაადგილების საშუალება ქალაქში ყველაზე გავრცელებულ მობილობის საავმტომობილო მოდელთან ერთად. ეს არის სრულიად განსხვავებული მიდგომა ურბანული მობილობისა და ცხოვრების ხარისხის თვალსაზრისით", - ნათქვამია Institut d'aménagement et d'urbanisme d'Ile-deFrance''-ის სპეციალისტების რეკომენდაციებში.

 

 

bm.ge

 

 

 



ნავენახევის მღვიმე პირველ ვიზიტორებს გაზაფხულზე მიიღებს (ფოტოები)

person access_time2018-01-22 19:50:56
ნავენახევის მღვიმე პირველ ვიზიტორებს გაზაფხულზე მიიღებს. დაცული ტერიტორიების სააგენტოს ინფორმაციით, მღვიმის ტერიტორიაზე აშენდა ვიზიტორთა ცენტრი, კაფეტერია და სუვენირების მაღაზია. ასევე, გამოიყო საგანმანათლებლო სივრცე, მოეწყო ტურისტული ბილიკი.   ნავენახევის მღვიმე...

ქარის და მზის ენერგიები, პროგნოზირებად მომავალში, ვერასოდეს გახდება ძირითადი ენერგიის წყარო

person access_time2018-01-22 17:30:19
 ქარის და მზის ენერგიები პროგნოზირებად მომავალში, ვერასოდეს გახდება ძირითადი ენერგიის წყარო, - საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების ეროვნული კომისიის (სემეკი) ელექტროენერგეტიკული დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე, ზვიად გაჩეჩილაძე GBC-სთან  განახლებადი ენერგიების  პოტენციალს...

„ირანიდან გაზრდილი მოთხოვნის გამო, საექსპორტო ცხვრის ფასმა მოიმატა“

person access_time2018-01-22 16:30:07
ქართულ ცხვარს რეალიზაციის და ექსპორტზე გატანის პრობლემა აღარ აქვს. სექტორის წარმომადგენლები არანაკლებ სირთულეს   რუსეთიდან შემოსულ ცხვარში ხედავენ, რომელიც საქართველოში იკვლება და ირანში ქართული ხორცის სახელით გადის. როგორც „კომერსანტს“  „მეცხვარეთა ასოციაციის  თავმჯდომარე  ბექა გონაშვილმა განუცხადა, საქართველოდან გასული ცხვრის ქართული და რუსული ხორცი უნდა გაიმიჯნოს, რადგან ექსპორტიორი ქვეყანა შეცდომაში...

Wall Street-ის ანალიტიკოსი: ბიტკოინის ფასი 90%-ით გაუფასურდება

person access_time2018-01-22 20:30:51
Bleakley Advisory Group-ის საინვესტიციო ოფიცერი, პეტერ ბუკვარი კრიპტოსამყაროს მასიურ ვარდნას პროგნოზირებს. მისი განცხადებით, კრიპტოსამყარო მასიური საპნის ბუშტია, რომლის გასკდომის დროც ახლოვდება.   „როდესაც რაიმე ასეთი ტიპის პარაბოლას ემსგავსება, ის აუცილებლად უბრუნებდა იმ საწყისს, საიდანაც პარაბოლამ ზრდა დაიწყო,“ განაცხადა მან CNBC-სთან საუბრისას.   ბუკვარის ვარაუდით, არსებობს რეალური საფრთხე, რომ ბიტკოინის ღირებულება 90%-ით გაუფასურდება. „ნამდვილად არ...

EBRD-მა ნენსკრაჰესის დაფინანსებაზე გადაწყვეტილების მიღება გადაავადა

person access_time2018-01-22 15:00:04
ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკმა (EBRD) ნენსკრაჰესის დაფინანსებისთვის $214 მილიონის სესხის გამოყოფაზე საბოლოო გადაწყვეტილების მიღების თარიღი 2017 წლის 31 იანვრამდე გადაავადა.   EBRD-ის პრეზიდენტმა სუმა ჩაკრაბარტიმ ნენსკრაჰესის დაფინანსებაზე თანხმობა 2015 წლის 12 მაისს, თბილისში გამართული EBRD-ის ფორუმის ფარგლებში განაცხადა. მას შემდეგ ბანკი პროექტის გარემოზე ზეგავლენის ტექნიკურ დეტალებს სწავლობს. თავდაპირველი გეგმის მიხედვით, ჰესს ელექტროენერგიის...


მსგავსი სიახლეები