ევროპის 15 ქალაქი ყველაზე გადატვირთული გზებით

access_time2017-11-11 20:00:21

საცობები დიდ ქალაქებში დღემდე განსაკუთრებული პრობლემად რჩება, რადგან გზები მუდმივად გადატვირთულია. აღნიშნული პრობლემა მთელი მსოფლიოს მასშტაბით აქტუალურია. ბევრი ქალაქის ხელმძღვანელობა ჯერ კიდევ ფიქრობს, როგორ გადაჭრას ეს პრობლემა, ბევრმა კი გამოსავალი უკვე იპოვა.

 

სანავიგაციო სისტემების მსოფლიო ლიდერმა კომპანიამ Tomtom ყველაზე დიდსაცობიანი ქალაქების რეიტინგი შეადგინა. ნავიგატორების მწარმოებელი კომპანია, თავისუფალ გზებზე გადაადგილების სისწრაფეს ადარებს იგივე გზებზე პიკის საათებში მოძრაობის დროს და ინდექსს ასე ითვლის. სანავიგაციო სისტემებისა და ელექტრონული რუკების მწარმოებელმა უმსხვილესმა კომპანიამ ბოლო 9 წლის მონაცემები შეაგროვა, რის საფუძველზეც თითოეულმა ქალაქმა 0-დან 100-მდე ქულა მიიღო.

 

წარმოგიდგენთ TomTom-ის მიერ შედგენილ ევროპის 15 ქალაქს, სადაც ყველაზე დიდი საცობებია.

 

 

15. ნიჟნი ნოვგოროდი, რუსეთი

 

ქალაქი წარმოადგენს ქვეყნის ერთ-ერთი მნიშვნელოვან ეკონომიკურ, სამრეწველო, კულტურულ და საგანმანათლებლო ცენტრს. ასევე ნიჟნი ნოვგოროდი არის რუსეთის მდინარეზე ნაოსნობის ერთ-ერთი ცენტრი.

 

14. ჰამბურგი, გერმანია 


ჰამბურგმა მიიღო 33 ქულა, რაც 3 პუნქტით მეტია, ვიდრე 2016 წელს. ქალაქის საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სისტემა მოიცვას მეტროს, ქალაქის რკინიგზას, მდინარეზე ბორნებს, ქალაქგარე მატარებლებს და ავტობუსებს. მთელი საქალაქო ტრანსპორტი კონცენტრირებულია ჰამბურგის სატრანსპორტი კავშირის მართვაში.

 

13. ნეაპოლი, იტალია


ნეაპოლმა მიიღო 33 ქულა, რაც 2 პუნქტით მეტია, ვიდრე 2016 წელს. ქალაქი მოსახლეობის რაოდენობის მხრივ იტალიაში რომისა და მილანის შემდეგ მესამეა. ნეაპოლში ცხოვრობს 1 მლნ. ადამიანი,  გარეუბნების ჩათვლით - 3 მლნ. არის მსხვილი სატრანსპორტი კვანძი - იქ მოქმედებს საერთაშორისო აეროპორტი და საზღვაო პორტი.

 

12. კიოლნი, გერმანია


კიოლნის გზებზე სიტუაცია ნეაპოლზე მძიმეა - ქალაქმა მიიღო 34 ქულა, მაშინ როდესაც 2016-ში - 30. კიოლნი არის მე-4 ქალაქი გერმანიაში მოსახლეობის რაოდენობით - კიოლნში ცხოვრობს 2 მლნ. ადამიანი. ის არის ქვეყნის ერთ-ერთი უმსხვილესი ეკონომიკური და კულტურული ცენტრი.

 

11. ვარშავა, პოლონეთი



2017 წელს ვარშავის ინდექსმა შეადგინა 37%, რაც 1% ნაკლებია, ვიდრე 2015 წელს. ვარშავა არის პოლონეთის ყველაზე დიდი ქალაქი. მის ზრდას დიდი ხნის განმავლობაში უწყობდა ხელს ის, რომ ქალაქი მდებარეობდა სავაჭრო გზების კვეთაზე და ამით იზიდავდა მიგრატებს ქვეყნის რეგიონებიდან.

 

10. ათენი, საბერძნეთი


ათენმა მიიღო თითქმის იგივე შეფასება, რაც ვარშავამ - 37, თუმცა საბერძნეთის დედაქალაქში სიტუაცია გზებზე წინა წელთან შედარებით გაუარესდა. ათენში ცხოვრობს საბერძნეთის მოსახლეობის მესამედი - 3 მლნ.-ზე მეტი ადამიანი.

 

9. მანჩესტერი, ბრიტანეთი


მანჩსეტერის ინდექსი შეადგენს 38%-ს, რაც 1%-ით მეტია, ვიდრე 2016 წელს. თავად ქალაქის მოსახლეობა შეადგენს 500 000 ადამიანს, თუმცა აგლომერაციაში ცხოვრობს 2,2 მლნ. ადამიანი. ამჟამად მანჩესტერი არის ბრიტანეთის მსხვილი სამრეწველო, ფინანსური, კომერცული, სატრანსპორტო და კულტურული ცენტრი, განვითარებულია ეკონომიკის ისეთი სექტორები, როგორც მანქანათმშენებლობა, ტექსტილი, ქიმია, მსუბუქი მრეწველობა და ქაღალდის წარმოება.

 

8. ბრიუსელი, ბელგია


ბრიუსელი არის ბელგიის დედაქალაქი, იქ ასევე განლაგებულია მსხვილი საერთაშორისო ორგანიზაციების შტაბ-ბინები, მათ შორისა ევროკავშირის და ნატოს. ბრიუსელის აგლომერაციაში ცხოვრობს 2 მლნ. ადამიანი. ქალაქმა მიიღო რეიტინგში 38%, რაც 1%-ით ნაკლებია, ვიდრე 2016 წელს.

 

7. პარიზი, საფრანგეთი


საფრანგეთის დედაქალაქმა მიიღო 38%, რაც 2 პუნქტით ნაკლებია, ვიდრე 2015 წელს. პარიზი არის მოსახლეობის რაოდენობით ევროკავშირის მე-5 ქალაქი, დიდი პარიზის აგლომერაციაში ცხოვრობს 10, 6 მლნ. ადამიანი. პარიზი არის საფრანგეთის მთავარი პოლიტიკური, ეკონომიკური და კულტურული ცენტრი. პარიზში მდებარეობს ბევრი საერთაშორისო ორგანიზაციის შტაბ-ბინა - მათ შორის იუნესკოს. პარიზის აგლომერაცია შედის მსოფლიოს ყველაზე მჭიდროდ დასახლებული ქალაქების ასეულში.

 

6. რომი, იტალია


რომის სატრანსპოტრო პრობლემები კარგადაა ცნობილი იტალიის ფარგლებს გარეთაც. 2017 წელს რომმა მიიღო 40%, რაც 2 პუნქტით მეტია, ვიდრე 2015 წელს. ქალაქში კარგადაა განვითარებული ავტობუსების (8 000 გაჩერება და 350 მარშრუტი), და ტრამვაის ( 39 კილომტრი და 192 გაჩერება) ქსელები.

 

5. მარსელი, საფრანგეთი

 

მარსელმა, ისევე როგორც რომმა, მიირო 40%, რაც 2 ქულით მეტია, ვიდრე 2015 წელს. ის არის საფანგეთის და ხმელთაშუა ზღვის უმსხვილესი პორტი. მარსელი ითვლება საფრანგეთის ყველაზე გადატვირთულ ქალაქად.

 

4. ლონდონი, ბრიტანეთი


ლონდონის მერიამ შეეცადა საცობების პრობლემის გადაჭრა ჯარიმების შემოღებით, თუმცა ბრიტანეთის დედაქალაქის გზებზე სიტუაცია კვლავაც რჩება საკმაოდ რთული. ლონდონის ინდქსი შეადგენს 40%-ს, რაც 2 პუნქტით მეტია, ვიდრე 2015 წელს. დიდი ლონდონის აგლომერაციაში ცხოვრობს 8,6 მლნ. ადამიანი.

 

3. სანქტ-პეტერბურგი, რუსეთი


სანქტ-პეტერბურგმა მიიღო 41%, რაც 1 პუნქტით მეტია, ვიდრე 2015 წელს. ქალაქი არის რუსეთის უმნიშვნელოვანესი ეკონომიკური, სამეცნიერო და კულტურული ცენტრი. საცობების შემცირების მიზნით ქალაქში აშენდა წრიული საავტომობილო მაგისტრალი, თუმცა ამან მხოლოდ მცირედით გააუმჯობესა ვითარება ქალაქის გზებზე.

 

2. მოსკოვი, რუსეთი


გზების გადატვირთულობის მიუხედავათ, TomTom-მა დააჯილდოვა მოსკოვი კარგი პარკინგისთვის.  კერძოდ, რუსეთის დედაქალაქში შეიქმნა ჭკვიანი პარკინგების სისტემა, რომელმაც შეამცირა მანქანის დასაყენებელი ადგილის ძიების დროს 65%-ით. თუმცა ამის მიუხედავად, მოსკოვი კვლავ რჩება საავტომობილო მოძრაობისთვის ევროპის ერთ-ერთ ყველაზე პრობლემურ ქალაქად.

 

 

1.ბუქარესტი, რუმინეთი


მკლევარების აზრით, სწორედ ბუქარესტშია ყველაზე გადატვირთული საავტომობილო მოძრაობა ევროპაში, თანაც სიტუაცია წლებია უარესდება. 2017 წელს რუმინეთის დედაქალაქმა მიიღო 50%, რაც 7 პუნქტით აღემატება 2015 წლის მაჩვენებელს. ბუქარესტში ცხოვრობს 1,8 მლნ. ადამიანი, და ის არის რუმინეთის მთავარი პოლიტიკური, კულტურული და ეკონომიკური ცენტრი.

 

 

vestifinance.ru



აფბა: გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარემ რუსული კომპანიის დირექტორობა დეკლარაციაში დამალა

person access_time2018-02-21 19:41:41
აფბა აგრძელებს ინფრასტრუქტურისა და რეგიონული განვითარების სამინისტროს საქმიანობის კვლევას. როგორც „კომერსანტს“ „ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციიდან“ აცნობეს, ამ ეტაპზე აფბა-ს  შესწავლის საგანია საგზაო-ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელებისა და საავტომობილო გზების დეპარტამენტის საქმიანობის სამართლებრივი და ეკონომიკური ასპექტები.   საზოგადოებას უკანასკნელი თვის განმავლობაში წარვუდგინეთ მსხვილ საგზაო პროექტებში არსებული...

WEF : საქართველოს 10 მთავარი რისკი

person access_time2018-02-21 17:11:27
მსოფლიო ეკონომიკურმა ფორუმმა 2018 წლის მსოფლიოს მთავარ რისკებზე კვლევა გამოაქვეყნა. მსოფლიოში მთავარ რისკებად ეკონომიკური მდგომარეობა, გარემოს დაცვითი საკითხები, კიბერუსაფრთხოება და გეოპოლიტიკური ვითარება სახელდება. მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებში არსებული რისკების შესაფასებლად WEF ექსპერტებთან და სახელმწიფო წარმომადგენლებთან ერთად მუშაობს.  კვლევისას რესპოდენტებს ის ძირითადი რისკები უნდა დაესახელებინათ, რომლებიც მომდევნო 10 წელში მათ ბიზნესგეგმებს ყველაზე...

ექვსი ახალი ინიციატივა ბიზნესისათვის - ფინანსთა მინისტრმა საგადასახადო ცვლილებები დაანონსა

person access_time2018-02-21 14:18:44
საგადასახადო კოდექსში ცვლილებების შესახებ კანონპროექტი მზადდება, რომელიც 6 ახალ ინიციატივას მოიცავს.   საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მამუკა ბახტაძის განმარტებით, ახალი საგადასახადო ინიციატივის ფარგლებში, რომლის მიზანია მცირე ბიზნესის ხელშეწყობა, იცვლება დაბეგვრასთან დაკავშირებული რეგულაციები.   ეკონომიკური საქმიანობის განმახორციელებელი ორგანიზაციები, ფაქტობრივად, გათავისუფლდებიან მოგების გადასახადისგან.   უქმდება გრძელვადიანი...

პრივილეგირებული იმპორტი - ქათმის ხორცის მწარმოებლები საგადასახადო დისკრიმინაციაზე ჩივიან

person access_time2018-02-21 15:40:36
საქართველოში  ქათმის ხორცის წარმოება ბიზნესის ერთ-ერთი განვითარებული მიმართულებაა.  მიუხედავად ამისა, ჩვენს ქვეყანაში მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან, მაინც დიდი რაოდენობით შემოდის ქათმის ხორც-პროდუქტები, თუმცა ქართველი მომხმარებელი მაინც ადგილობრივ პროდუქტს ანიჭებს უპირატესობას. გარდა ამისა, ადგილობრივ მწარმოებლებს მაინც ექმნებათ პრობლემა ბიზნესის განვითარების და გაფართოების თვალსაზრისით. ამის ერთ-ერთ მიზეზად, წლების განმავლობაში სახელმწიფოს მიერ გატარებული რეფორმები...

„შესაცვლელია მთლიანად სასამართლო სისტემა და არა მოსამართლეები“ - ადვოკატის შეფასებები

person access_time2018-02-21 09:50:42
„კომერციული თვალსაზრისით და, არამხოლოდ, სასამართლო სისტემაში სამი ძირითადი პრობლემაა  მოსაგვარებელი. პირველი - ყველა ადმინისტრაციული დავა სასამართლოში არ უნდა მიდიოდეს. მეორე - სახელმწიფომ თავი უნდა დაანებოს კომერციულ დავებს  და წაახალისოს არბიტრაჟები თუ მედიაციები. მესამე - უნდა გაიზარდოს როგორც მოსამართლეთა რაოდენობა, ასევე მათი შრომითი ანაზღაურება. მსგავსი კომპლექსური მიდგომით შევძლეთ დღეს არსებული პრობლემების მოგვარებას“,-ასე შეაფასა სასამრთლო სისტემაში არსებული...


მსგავსი სიახლეები