"ტექდათვალიერება, პირველ რიგში, საზოგადოებრივ ტრანსპორტს უნდა ჩაუტარდეს"

access_time2017-10-13 11:10:02

 

2018 წლის იანვრიდან ავტომობილების სავალდებულო ტექდათვალიერება ძალაში შევა.

 


უკვე ცნობილია მთავრობის გადაწყვეტილება, რომ ინსპექტირებას გაივლის საქართველოს მთელი ავტოპარკი და ეს პროცესი 2019 წლის ბოლომდე ეტაპობრივად განხორციელდება. შინაგან საქმეთა სამინისტროს ანგარიშით, ქვეყანაში რეგისტრირებულია 1.19 მილიონი ავტომობილი. მათი 90 პროცენტი ანუ 1,08 მილიონი ავტომობილი 10 წელზე დიდი ხნისაა, აქედან 46.1 პროცენტი ანუ 550 ათასი ავტომობილი - 20 წელზე ძველია. ძველი ავტომობილების მფლობელები შიშობენ, რომ მათი მანქანა ტექნიკურ ინსპექტირებას ვერ გაივლის, თუმცა დარგის სპეციალისტები აცხადებენ, რომ ავტომანქანის ასაკი ინსპექტირების დროს გადამწყვეტი სულაც არ იქნება. ამის თაობაზე

 

„ბიზნესპრესნიუსი“ შპს „ეკოტრანსპორტცენტრის“ დირექტორს ვასილ ურუშაძეს ესაუბრა:

 

„ტექნიკურ ინსპექტირებას ყველანაირი ავტომობილი გაივლის, რომელიც მოწესრიგებული და გამართულია. ავტომობილის ასაკი აქ არაფერ შუაშია: შეიძლება მანქანა 30 წლის და უფრო მეტი ხნისა იყოს, მაგრამ ტექნიკურადაც გამართული იყოს და ტექდათვალიერებაც თავისუფლად გაიაროს. ამავე დროს, შეიძლება ავტომობილი 2-3 წლისა იყოს, ვიზუალურადაც კარგად გამოიყურებოდეს, მაგრამ ტექნიკური თვალსაზრისით ძალიან ცუდ მდგომარეობაში იყოს. პირველ რიგში ეს უნდა ითქვას თბილისში მოძრავ მიკროავტობუსებზე, მათი უმეტესობა გარეგნულად კარგად გამოიყურება, მაგრამ მათი ტექნიკური მდგომარეობა სავალალოა: ყვითელი მიკროავტობუსების ძრავის, სამუხრუჭე სისტემის და სხვა ნაწილების მდგომარეობა ვერანაირ კრიტიკას ვერ უძლებს. მიუხედავად იმისა, რომ მათთვის ტექნიკური ინსპექტირების გავლა სავალდებულოა, უმეტესობა შემოწმებას თავს არიდებს და კანონს არ ასრულებს. ამიტომ, ტექდათვალიერება პირველ რიგში ჩვენს საზოგადოებრივ ტრანსპორტს დასჭირდება“, - ამბობს ვასილ ურუშაძე.

 

მისი თქმით, რეფორმის მიმდინარეობა დაინტერესებულ პირებს შორის ბევრ კითხვას ბადებს.

 

„რა თქმა უნდა, ტექდათვალიერების შემოღება საჭიროა, რადგან მისი მიზანი საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებაა, თუმცა ამ ყველაფერში სერიოზული არაპროფესიონალიზმი იგრძნობა. ამიტომ, არა მგონია საქართველოში ამ რეფორმამ იგივე შედეგი მოგვცეს, რაც განვითარებულ ქვეყნებში მიიღეს. რეფორმას არ ჰყავს კონკრეტული პირი, ან უწყება, რომელიც მის მიმდინარეობაზე პასუხისმგებელი იქნება. პროცესი მიმდინარეობს გაუმჭვირვალედ, თანაც, რეფორმას მოსამზადებელი პერიოდი არ ჰქონია. ბევრს უჩნდება განცდა, რომ ეს წარსულში არსებული მანკიერი პრაქტიკის განმეორება იქნება, ბევრი მძღოლი ხარჯის გაწევას თავს არიდებს და ტექნიკური შემოწმების წინააღმდეგია, ამიტომ, მოსახლეობაში აქტიური საინფორმაციო კამპანიის წარმოება აუცილებელია“,- აღნიშნავს ვასილ ურუშაძე.


საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვილიც აცხადებს, რომ ჩვენი ავტოპარკის ტექნიკური ინსპექტირება რაც შეიძლება დროულად უნდა დაიწყოს.

 

„შედეგი, რომელსაც მოუწესრიგიებელი ავტომობილების გამო ვიმკით, გაცილებით მძიმეა იმ დანახარჯთან შედარებით, რასაც ავტომობილების ტენიკური ინსპექტირება მოითხოვს. მძღოლები ამ ხარჯს მოერევიან, დაზიანებული ჯანმრთელობის აღდგენა კი - ხშირად შეუძლებელია. სასწორის ერთ მხარესაა პრობლემები, რასაც მავნე გამონაბოლქვი იწვევს, მეორე მხარეს კი - დანახარჯები, რომელიც ავტომობილის მფლობელმა უნდა გაიღოს. თითოეული ჩვენთაგანი და სახელმწიფო ჯანმრთელობაზე უფრო მეტს ხარჯავს, ვიდრე ავტომობილების გამართვაზე დაიხარჯება. როდესაც მძღოლი დადის ავტომანქანით, რომელიც შავად ბოლავს, ის პირდაპირი მნიშვნელობით დამნაშავეა, რადგან იცის, რომ წამლავს გარემოს, ბავშვებსაც და მოზრდილებსაც. შეუძლებელია, ჩვენი მძღოლებისგან დღესვე მოვითხოვოთ გერმანული სტანდარტი, რომელიც უმაღლესია - ეს ყველამ კარგად ვიცით, ამიტომ ეს პროცესი ეტაპობრივი უნდა იყოს: უნდა დაიწყოს დაბალი სტანდარტებით და თანდათან ავიდეს მაღალ სტანდარტამდე, მავნე გამონაბოლქვის პრობლემა კი, საქართველოში სასწრაფოდ უნდა გადაიჭრას“, - მიიჩნევს დავით მესხიშვილი.
მისი აზრით, ამ სფეროში უამრავი პრობლემაა და მათ შორის ერთ-ერთი უპირველესი საწვავის ხარისხია.

 

„თუ მანქანაში უხარისხო, დაბინძურებულ ბენზინს ასხამთ, ის მოუწესრიგებელ ავტომობილზე არანაკლებ ზიანს მიაყენებს ადამიანებს, ამიტომ საწვავის ხარისხს ისეთივე ყურადღება უნდა მივაქციოთ, როგორც ავტომანქანის გამართულობას. ჩემი მანქანაც ძველია - 17 წლისაა, მაგრამ მაქსიმალურად ვცდილობ მოვაწესრიგო და ნორმალური საწვავი ჩავასხა, რომ ჩემი მიზეზით ვინმე კიბოთი არ დაავადდეს. კარგია, თუ ყველა მძღოლი ამაზე იფიქრებს“, - აღნიშნავს დავით მესხიშვილი.

 

 

bpn.ge



რა გააკეთა და რა ვერ შეძლო თბილისის მოქმედმა მერმა? ინტერვიუ დავით ნარმანიასთან

person access_time2017-10-23 20:00:20
დაახლოებით 10-15 დღეში თბილისის მოქმედ მერს, დავით ნარმანიას უფლებამოსილება შეუწყდება და ამ პოსტს კახა კალაძე გადაიბარებს. პრემიერმინისტრი მოქმედ მერს მადლობას უხდის და აცხადებს, რომ „დავით ნარმანია ჩუმად ბევრ საქმეს აკეთებდა და არაერთი კრიტიკის ქარცეცხლს გაუძლო, ხშირად დაუმსახურებელს“. დავით ნარმანია თბილისის მერი 2014 წლის 12 ივლისს გახდა, როდესაც ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მეორე ტურში, კონკურენტი ნიკა მელია დაამარცხა. იმმედის კვირის წამყვანის ირაკლი...

Bloomberg: 2018 წლიდან სინგაპურში ავტომობილებზე ლიმიტი დაწესდება

person access_time2017-10-23 21:00:16
სინგაპური ავტომფლობელებისთვის მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე ძვირადღირებულ ადგილად ითვლება, სადაც ავტომობილებისათვის განკუთვნილი გზები ტერიტორიის 12%-ს იკავებს. მსოფლიოში ერთადერთი კუნძულოვანი ქალაქ-სახელმწიფოს ხელმძღვანელობის სურვილია, აღნიშნული რიცხვი აღარ გაიზარდოს და არსებული სივრცე სხვა მიზნებისთვის იქნეს გამოყენებული. მთავრობის განცხადებით, სინგაპურის საავტომობილო ქსელს მომავალი წლიდან არცერთი ავტომობილი არ დაემატება.   უფრო მარტივად რომ გავიგოთ: 1990 წლიდან სინგაპურში...

Financial Times: მსოფლიოში სრულყოფილი საპენსიო სისტემა არცერთ ქვეყანას არ აქვს

person access_time2017-10-23 18:00:42
მსოფლიოში საპენსიო სისტემების ხარვეზებისა და ზოგადი მდგომარეობის შესახებ სტატია Financial Times-მა გამოაქვეყნა. "ჯერ მსოფლიოს არცერთ ქვეყანას არ შეუქმნია სრულყოფილი საპენსიო სისტემა", - წერს გამოცემა და წარმოგვიდგენს Melbourne Mercer Global-ის საპენსიო სისტემის ინდექსის მონაცემებს.   გლობალური საპენსიო ინდექსის თანახმად, არ აქვს მნიშვნელობა რამდენჯერ განახორციელებენ ქვეყნები საპენსიო სისტემის რეფორმას, იმიტომ რომ საპენსიო ასაკს მიღწეულ ათობით მილიონ ადამიანს ხანდაზმულობის...

“გარდენია შევარდნაძე” - “ჩვენი საქმე ბიზნესის მიმართულებით არ უნდა განვითარდეს, ეს ნაბიჯი გაუმართლებელი იქნება”

person access_time2017-10-23 19:00:16
„გარდენია შევარდნაძე“ დეკორატიული მცენარეების სანერგეა, რომელიც ზუსტად ათი წლის წინ ზურა შევარნაძემ შექმნა. როგორც „კომერსანტთან“ საუბრისას ზურაბ შევარდნაძე აცხადებს, სანერგე უკვე დიდ ტერიტორიად იქცა და ამჟამად  ერთ ჰექტარზეა გაშენებული. დამფუძნებლის თქმით, მის წამოწყებას კონცეფცია არ გააჩნია, რადგან „გარდენია შევარდნაძე“ რამდენიმე ადამიანის გემოვნებით შექმნილი პროდუქტია.   -მას შემდგომ,...

ლადო გურგენიძემ „ლიბერთი ბანკი“ დატოვა

person access_time2017-10-23 13:30:38
ლადო გურგენიძემ „ლიბერთი ბანკი“ დატოვა.    საჯარო რეესტრში შესაბამისი ცვლილებები უკვე დარეგისტრირდა. სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის პოსტიდან გათავისუფლების შესახებ შეტყობინება გურგენიძეს  მალიკ იშმურატოვმა გაუგზავნა.    ცნობილია, რომ  ბანკირი და ექს-პრემიერი შესაბამის კომპენსაციას მიიღებს. მიღებული გადაწყვეტილებით, უნდა მოხდეს ლადო  გურგენიძისთვის ყოველთვიური ძირითადი ხელფასის სამმაგი ოდენობის და...

კახა კალაძე : „მერია უნდა იყოს მოქნილი სტრუქტურა ნაკლები ბიუროკრატიით“

person access_time2017-10-23 12:50:44
თბილისის მერობის კანდიდატის კახა კალაძის განცხადებით, მერია უნდა იყოს მოქნილი სტრუქტურა ნაკლები ბიუროკრატიით. ეს არის ის ერთ–ერთი საკითხი, რის მოგვარებასაც ურჩევდნენ თბილისის მომავალ მერს „კომერსანტის“ პროექტის ფარგლებში გამოკითხული ბიზნესმენები.    „იმედის კვირასთან“ პირდაპირ ეთერში  კახა კალაძემ სამომავლო გეგმებზე ისაუბრა და განაცხადა, რომ მისთვის მთავარია ნაკლები ბიუროკრატია.  მერია უნდა იყოს მოქნილი სტრუქტურა, ჩვენი...

ბანკებმა 9 თვეში 631 მლნ ლარის მოგება მიიღეს - „ასეთი მაჩვენებელი ნებისმიერი განვითარებული ქვეყნისთვის არალოგიკურია“

person access_time2017-10-23 09:00:39
სექტემბერში წინა თვესთან შედარებით კომერციული ბანკების წმინდა მოგება 70,7 მილიონი ლარით გაიზარდა.   2017 წლის იანვარ-სექტემბერში კი ბანკების წმინდა მოგებამ 631 815 000 ლარი შეადგინა, რაც 147 538 000 ლარით მეტია 2016 წლის იანვარ-სექტემბრის მაჩვენებელთან შედარებით. შარშან ამავე პერიოდში კომერციული ბანკების წმინდა მოგება 484 277 000 ლარს შეადგენდა, ანუ მოგება 30%-ით გაიზარდა.     ამასთან, სექტემბრის მდგომარეობით კომერციული ბანკების შემოსავალი 3,1 მილიარდი...

რეგიონების მასშტაბით, 63-ვე საკრებულოში უმრავლესობით „ქართული ოცნება“ შედის

person access_time2017-10-22 09:53:21
რეგიონების მასშტაბით, 63-ვე საკრებულოში უმრავლესობით „ქართული ოცნება“ შედის 09:31 22-10-2017 რეგიონების მასშტაბით, 63-ვე საკრებულოში უმრავლესობით „ქართული ოცნება“ შედის თბილისის გარდა, საქართველოს მასშტაბით 63-ვე ოლქში, პროპორციულ არჩევნებში „ქართული ოცნება“ ლიდერობს.   ცესკოს მიერ 3644 უბნიდან ამ დროისთვის გამოქვეყნებული 2268 უბნის მონაცემებით, თითქმის ყველა ოლქში მმართველი პარტიის მხარდაჭერა 50 %-ზე მაღალია.   უფრო...

ცესკოს წინასწარი შედეგები ცნობილია

person access_time2017-10-22 03:41:06
ცესკოს წინასწარი შედეგების თანახმად, თბილისის მერის არჩევნებში კახა კალაძე ლიდერობს ცესკოს წინასწარი შედეგების თანახმად, თბილისის მერის არჩევნებში კახა კალაძე ლიდერობს.   როგორც ცენტრალური საარჩევნო კომისიის თავმჯდომარემ თამარ ჟვანიამ გვიან ღამით გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა, ამ ეტაპზე დედაქალაქის მასშტაბით 737 უბნიდან 165 უბანია დათვლილი და ამ მონაცემების მიხედვით, „ქართული ოცნების“ კანდიდატმა კახა კალაძემ ამომრჩეველთა ხმების 51.4%...

კახა კალაძე - 53%, ზაალ უდუმაშვილი და ალექსანდრე ელისაშვილი - 14–14% - „გორბის“ ეგზიტპოლის შედეგი

person access_time2017-10-21 22:52:20
ტელეკომპანია ”იმედის” დაკვეთით ჩატარებული ეგზიტპოლის თანახმად, ”ქართული ოცნება - დემოკრატიული საქართველოს” თბილისის მერობის კანდიდატმა კახა კალაძემ ამომრჩეველთა 53%-ის მხარდაჭერა მიიღო.  თანაბარი, 14–14% ერგოთ ზაალ უდუმაშვილსა და ალექსანდრე ელისაშვილს, 5% კი ელენე ხოშტარიას.  ტელეკომპანია „იმედის“ დაკვეთით თვითმმართველობის არჩევნებზე ეგზიტპოლი შპს „გორბიმ“...


მსგავსი სიახლეები