ტექდათვალიერება საბურავებს, ავტონაწილებსა და მომსახურებას გააძვირებს

access_time2017-10-07 16:00:00

ავტომობილების ტექდათვალიერების ვალდებულება სათადარიგო ნაწილებისა და საბურავების გაძვირებას გამოიწვევს. 


პარალელურად მოიმატებს ავტოხელოსნების მომსახურების საფასურიც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი წერს, იმპორტიორები ვარაუდობენ, რომ მანქანის მოწყობილობის რამდენიმე დეტალის ფასი ნამდვილად აიწევს, განსაკუთრებით ეს ეხება ისეთ ნაწილს, რომელზეც ბოლო დრომდე ყველაზე ნაკლები მოთხოვნა იყო. დეფიციტი მოსალოდნელი არ იქნება, მაგრამ ფასები შეიცვლება.



ტექდათვალიერება არ არის ერთადერთი საკითხი, რაც ავტონაწილებისა და მომსახურების ფასზე იმოქმედებს. ლარის გაუფასურებისა და იმ ტენდენციის გამო, რომელიც დღესდღეობით სავალუტო ბაზარზეა, გაძვირება ისედაც გარდაუვალია.



მიუხედავად ამისა, ავტოსათადარიგო ნაწილების ბიზნესის წარმომადგენლები ფიქრობენ, რომ ფასთა ცვლილება ყველა მარაგნაწილს არ შეეხება.



კომპანია ავტობანის დამფუძნებელი ბაკურ ხუნდაძე ვარაუდობს, რომ ავტომობილისთვის აუცილებელ სათადარიგო დეტალებს მასშტაბურად არავინ გააძვირებს, მაგრამ არ არის გამორიცხული, მოვაჭრეების ნაწილმა სიტუაციით მართლაც ისარგებლოს.



ეს ბიზნესია და ყველაფერი ისე არ ხდება, როგორც ვგეგმავთ. ყოველთვის შეიძლება სიტუაციის შეცვლა, განსაკუთრებით - როცა საქმე ფასს ეხება. ტექდათვალიერების ამოქმედებასთან დაკავშირებით, არ გამოვრიცხავ, ზოგიერთმა იმპორტიორმა სიტუაცია სათავისოდ გამოიყენოს და პროდუქცია გააძვიროს. ალბათ, ფასს მოუმატებენ ისეთ ნაწილებს, რომლებიც დღესდღეობით ძნელად იშოვება.



ჩემი აზრით, კატალიზატორებზე გაიზრდება მოთხოვნა. იგი ერთ-ერთი ძვირი დეტალია მანქანებში. რა თქმა უნდა, ყველა შეეცდება, რომ ჩამოიტანოს, მაგრამ გარკვეული პრობლემა მაინც მოსალოდნელია. ავტობაზარი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე კონკურენტუნარიანია. ვერავინ დააბრალებს რომელიმე კომპანიას მონოპოლიურ საქმიანობას, ასეთი ფაქტი არ გვაქვს. ძალიან დიდი კონკურენციაა, მეწარმეები დაბალი მარჟით მუშაობენ და ბიზნესი აბსოლუტურად თავისუფალია. ბაზარი თავად დაარეგულირებს ფასს. თუ ვინმე გაძვირებას შეეცდება, ეს იქნება მოკლევადიანი ეფექტი და ძალიან მალე მოგვარდება სიტუაცია, - აცხადებს რეზონანსთან ხუნდაძე.



ცალკე თემაა მეორეული საბურავები, რომელთა რეალიზაციას ტექდათვალიერების პროცესი ხელს შეუშლის. იმპორტიორები ფიქრობენ, რომ ამ ბიზნესს ქვეყანაში ძალიან გაუჭირდება.



საბურავების ბიზნესის მიმართ სახელმწიფო ჯერ კიდევ არ არის ბოლომდე გარკვეული, ტექდათვალიერების პროცესში სრულიად ახალ საბურავებს მოითხოვენ, თუ კარგი ხარისხის მეორეული პროდუქციაც იქნება დაშვებული. ასეა თუ ისე, ჯერ უნდა გაიწოვოს ქვეყანაში უკვე იმპორტირებული საბურავები და მერე დაწესდეს აკრძალვა, თუ ეს აუცილებელი გახდა.



უამრავი ადამიანია ამ ბიზნესში და რეალურად ძალიან გაუჭირდებათ. მაშინ, ჯერ უნდა აეკრძალათ მეორეული საბურავების შემოტანა და მერე შემოეღოთ სტანდარტი. ყველაფერს თავისი ეტაპი აქვს.



კანონმდებლების მიმართ ნამდვილად გვიჩნდება უნდობლობა, როცა ტრანსპორტის სფეროს რეგულაციებს შეეხება საქმე. ამ შემთხვევაში კონკრეტულად საბურავების ბიზნესზეა საუბარი, - ამბობს ბაკურ ხუნდაძე.



ავტონაწილების მასობრივ გაძვირებას გამორიცხავს, მაგრამ გამონაკლის შემთხვევებში საფასო ცვლილებას ელოდება იმპორტიორი ელგუჯა ჯამაგიძეც. მისი აზრით, მსხვილი ბიზნესი არსებულ გამოწვევას გაცილებით უპრობლემოდ გაართმევს თავს.



ტექდათვალიერებისთვის საჭირო ავტონაწილები ბაზარზე ისედაც შემოტანილია. ბიზნესმა ამაზე უკვე იზრუნა, მაგრამ გააჩნია, ნაწილების დამატება რა კატეგორიის მანქანებზე გახდება საჭირო. არა მგონია, მასობრივი გაძვირება მივიღოთ, მაგრამ მოთხოვნა აშკარად მოიმატებს. მართალია, მანქანის ზოგიერთი დეტალი შეიძლება, გაძვირდეს, მაგრამ დეფიციტს არ ველოდები. კეთილსინდისიერი ბიზნესმენი ამ სიტუაციით არ ისარგებლებს. ეს ტენდენცია ბაზრობებზე უფრო მოსალოდნელია.



ბევრი მანქანა დადის დღეს კატალიზატორის გარეშე. ამ დეტალზე აშკარად გაჩნდება მოთხოვნა და შეიძლება, დეფიციტიც შეიქმნას. ასეთ შემთხვევაში ფასიც მოიმატებს. ეს ერთადერთი ნაწილია, რომელზეც 100%-ით შემიძლია თქმა, რომ გაძვირდება, - ამბობს ჯამაგიძე.



სპეციალისტები აქცენტს ავტონაწილების ხარისხზე აკეთებენ. ეკო ტრანსპორტ ცენტრის აღმასრულებელ დირექტორ ვასო ურუშაძის ინფორმაციით, საქართველოში შემოდის საერთაშორისო და ევროსტანდარტების აკრედიტაციის გარეშე დამზადებული სატრანსპორტო საშუალებების არალიცენზირებული ნაწილები, რომლებიც ბაზარზე ხელმისაწვდომიცაა და იაფიც.



უხარისხო ნაწილების იმპორტიორ ქვეყნად მხოლოდ ჩინეთი არ უნდა მივიჩნიოთ, სხვა ქვეყნებიც არ აკლებენ. საქართველოში მსგავს იმპორტს არავინ აკონტროლებს. ამიტომ დაბალი ხარისხის ავტონაწილების წარმოება და იმპორტზე გატანა ყველა ქვეყანაში შესაძლებელია, - ამბობს ურუშაძე და დასძენს, რომ საქართველოში არავინ ამოწმებს იმპორტირებული პროდუქციის ბრენდის ნამდვილობას, გვხვდება წარწერები, რომლებიც თითქოს ევროპულ, იაპონურ ბრენდს მიეკუთვნება, სინამდვილეში, ის არის ე.წ. პატენტი, რომელსაც არანაირი კავშირი არ აქვს იმ ბრენდთან, რომლის მარკირებაც მასზეა დატანილი.


მძღოლებმა ერთ კონკრეტულ მარკას უნდა მიანიჭონ უპირატესობა და იმ ბრენდის ტექნიკური აგრეგატები გამოიყენონ, იქნება ეს მეორეული თუ ახალი სათადარიგო ნაწილები. რა თქმა უნდა, ახალი დეტალების გამოყენება კარგია, მაგრამ ძნელია, ყველას ვურჩიოთ მათი შეძენა.



ბევრად მნიშვნელოვანია, ხარისხზე გააკეთონ აქცენტი და გაითვალისწინონ ის ფაქტი, რომ ავტომობილების ნაწილების მწყობრიდან გამოსვლამ არ მოახდინოს გავლენა მოძრაობის უსაფრთხოებაზე და ადამიანების ჯანმრთელობა რისკის ქვეშ არ დააყენოს, - განუცხადა რეზონანსს ურუშაძემ.

 



„დამატებითი ტვირთის მოსაზიდად აუცილებელია „ტრანზიტის ხელშეწყობის“ კანონის მიღება“

person access_time2017-12-14 11:00:37
საქართველოს რკინიგზის სატარიფო ცვლილებები დამატებითი ტვირთის მოსაზიდად არასაკმარისია, - ამის შესახებ „სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრში“ აცხადებენ. ორგანიზაციაში მიაჩნიათ, რომ აუცილებელია სახელმწიფოს მხრიდან დამატებითი ღონისძიებების გატარება, თუნდაც საკანონმდებლო დონეზე „ტრანზიტის ხელშეწყობის“ კანონის შემოღება. ორგანიზაციის ცნობით, 2017 წლის განმავლობაში მეზობელი ქვეყნების ტვირთების მიმართ საქართველოს რკინიგზის მიერ განხორციელებული იქნა, სატარიფო პოლიტიკაში 14...

პარლამენტმა 2018 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტი დაამტკიცა

person access_time2017-12-13 20:31:10
პარლამენტმა 2018 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტი დაამტკიცა. მომავალი წლის მთავარი საფინანსო დოკუმენტი, რომელის საბოლოო ვარიანტი საკანონმდებლო ორგანოს ფინანსთა ახალმა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ წარუდგინა, დეპუტატებმა 111 ხმით ერთხმად მიიღეს.   კენჭისყრას წინ უძღვოდა ხანგრძლივი განხილვა და დებატები, რომელიც მთელი დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა.     სახელმწიფო ბიუჯეტის შემოსულობების მთლიანი მოცულობა, 2017 წელთან შედარებით იზრდება 943,8 მლნ ლარით...

შესყიდვების სააგენტოს განცხადებით "სიტროენ ჯორჯია" 4–ჯერ იყო რეგისტრირებული შავ სიაში

person access_time2017-12-13 19:13:57
„სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტო, მაღალი საზოგადოებრივი ინტერესიდან გამომდინარე, მოქალაქე გიორგი გაჩეჩილაძის მიერ მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებით გავრცელებულ განცხადებებთან დაკავშირებით, რომლებიც შეეხებოდა ცალკეული შემსყიდველი ორგანიზაციების მიერ კომპანია „სიტროენ ჯორჯიის" მიმართ, მისი მოსაზრებით, განხორციელებულ არამართლზომიერ და დაუსაბუთებელ ქმედებებს, აღნიშნავს: 2017 წლის 7 აპრილს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტრომ გამოაცხადა...

აიეტ კუკავა: „საქართველოს მასშტაბური ღონისძიებების მასპინძლობისთვის რესურსი არ გააჩნია“

person access_time2017-12-14 10:20:32
„საქართველოს მასშტაბური ღონისძიებების მასპინძლობისთვის რესურსი არ გააჩნია. ჩვენთან საერთაშორისო კონფერენციები როდესაც იმართება, წარმოუდგენელია იპოვო ნორმალური სასტუმრო, სადაც 1000 დელეგატი დაეტევა“, - ამის შესახებ „ალიანს ჯგუფი ჰოლდინგის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა აიეტი კუკავამ რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის თემა სალომე სოსელიასთან ერთად“ ისაუბრა. რაც შეეხება მიმდინარე წლის შეფასებას, მისი თქმით, წელი წარმატებულად მაშინ ჩაითვლება, როდესაც სოციალური პრობლემები...

King David-ში საახალწლო აქცია „არაჩვეულებრივი 2018“ დაიწყო

person access_time2017-12-13 17:00:31
King David-ში სასიამოვნო სიახლეა! საახალწლო აქცია ,,არაჩვეულებრივი 2018“დაიწყო. მსურველებს საშუალება აქვთ საახალწლო აქციის ფარგლებში სასურველი რეზიდენცია 20 თვიანი უპროცენტო შიდა განვადებით შეიძინონ, გადახდა კი ღირებულების მხოლოდ 1%-ით დაიწყონ და დამატებით 8%-იანი ფასდაკლებითაც ისარგებლონ. რეზიდენციის შეძენისთანავე შესაძლებლობა ეძლევათ დაიწყონ სარემონტო სამუშაოები და თანხის არასრულად დაფარვის შემთხვევაშიც კი გადმოვიდნენ საცხოვრებლად. აღსანიშნავია რომ King David...


მსგავსი სიახლეები