ტექდათვალიერება საბურავებს, ავტონაწილებსა და მომსახურებას გააძვირებს

access_time2017-10-07 16:00:00

ავტომობილების ტექდათვალიერების ვალდებულება სათადარიგო ნაწილებისა და საბურავების გაძვირებას გამოიწვევს. 


პარალელურად მოიმატებს ავტოხელოსნების მომსახურების საფასურიც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი წერს, იმპორტიორები ვარაუდობენ, რომ მანქანის მოწყობილობის რამდენიმე დეტალის ფასი ნამდვილად აიწევს, განსაკუთრებით ეს ეხება ისეთ ნაწილს, რომელზეც ბოლო დრომდე ყველაზე ნაკლები მოთხოვნა იყო. დეფიციტი მოსალოდნელი არ იქნება, მაგრამ ფასები შეიცვლება.



ტექდათვალიერება არ არის ერთადერთი საკითხი, რაც ავტონაწილებისა და მომსახურების ფასზე იმოქმედებს. ლარის გაუფასურებისა და იმ ტენდენციის გამო, რომელიც დღესდღეობით სავალუტო ბაზარზეა, გაძვირება ისედაც გარდაუვალია.



მიუხედავად ამისა, ავტოსათადარიგო ნაწილების ბიზნესის წარმომადგენლები ფიქრობენ, რომ ფასთა ცვლილება ყველა მარაგნაწილს არ შეეხება.



კომპანია ავტობანის დამფუძნებელი ბაკურ ხუნდაძე ვარაუდობს, რომ ავტომობილისთვის აუცილებელ სათადარიგო დეტალებს მასშტაბურად არავინ გააძვირებს, მაგრამ არ არის გამორიცხული, მოვაჭრეების ნაწილმა სიტუაციით მართლაც ისარგებლოს.



ეს ბიზნესია და ყველაფერი ისე არ ხდება, როგორც ვგეგმავთ. ყოველთვის შეიძლება სიტუაციის შეცვლა, განსაკუთრებით - როცა საქმე ფასს ეხება. ტექდათვალიერების ამოქმედებასთან დაკავშირებით, არ გამოვრიცხავ, ზოგიერთმა იმპორტიორმა სიტუაცია სათავისოდ გამოიყენოს და პროდუქცია გააძვიროს. ალბათ, ფასს მოუმატებენ ისეთ ნაწილებს, რომლებიც დღესდღეობით ძნელად იშოვება.



ჩემი აზრით, კატალიზატორებზე გაიზრდება მოთხოვნა. იგი ერთ-ერთი ძვირი დეტალია მანქანებში. რა თქმა უნდა, ყველა შეეცდება, რომ ჩამოიტანოს, მაგრამ გარკვეული პრობლემა მაინც მოსალოდნელია. ავტობაზარი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე კონკურენტუნარიანია. ვერავინ დააბრალებს რომელიმე კომპანიას მონოპოლიურ საქმიანობას, ასეთი ფაქტი არ გვაქვს. ძალიან დიდი კონკურენციაა, მეწარმეები დაბალი მარჟით მუშაობენ და ბიზნესი აბსოლუტურად თავისუფალია. ბაზარი თავად დაარეგულირებს ფასს. თუ ვინმე გაძვირებას შეეცდება, ეს იქნება მოკლევადიანი ეფექტი და ძალიან მალე მოგვარდება სიტუაცია, - აცხადებს რეზონანსთან ხუნდაძე.



ცალკე თემაა მეორეული საბურავები, რომელთა რეალიზაციას ტექდათვალიერების პროცესი ხელს შეუშლის. იმპორტიორები ფიქრობენ, რომ ამ ბიზნესს ქვეყანაში ძალიან გაუჭირდება.



საბურავების ბიზნესის მიმართ სახელმწიფო ჯერ კიდევ არ არის ბოლომდე გარკვეული, ტექდათვალიერების პროცესში სრულიად ახალ საბურავებს მოითხოვენ, თუ კარგი ხარისხის მეორეული პროდუქციაც იქნება დაშვებული. ასეა თუ ისე, ჯერ უნდა გაიწოვოს ქვეყანაში უკვე იმპორტირებული საბურავები და მერე დაწესდეს აკრძალვა, თუ ეს აუცილებელი გახდა.



უამრავი ადამიანია ამ ბიზნესში და რეალურად ძალიან გაუჭირდებათ. მაშინ, ჯერ უნდა აეკრძალათ მეორეული საბურავების შემოტანა და მერე შემოეღოთ სტანდარტი. ყველაფერს თავისი ეტაპი აქვს.



კანონმდებლების მიმართ ნამდვილად გვიჩნდება უნდობლობა, როცა ტრანსპორტის სფეროს რეგულაციებს შეეხება საქმე. ამ შემთხვევაში კონკრეტულად საბურავების ბიზნესზეა საუბარი, - ამბობს ბაკურ ხუნდაძე.



ავტონაწილების მასობრივ გაძვირებას გამორიცხავს, მაგრამ გამონაკლის შემთხვევებში საფასო ცვლილებას ელოდება იმპორტიორი ელგუჯა ჯამაგიძეც. მისი აზრით, მსხვილი ბიზნესი არსებულ გამოწვევას გაცილებით უპრობლემოდ გაართმევს თავს.



ტექდათვალიერებისთვის საჭირო ავტონაწილები ბაზარზე ისედაც შემოტანილია. ბიზნესმა ამაზე უკვე იზრუნა, მაგრამ გააჩნია, ნაწილების დამატება რა კატეგორიის მანქანებზე გახდება საჭირო. არა მგონია, მასობრივი გაძვირება მივიღოთ, მაგრამ მოთხოვნა აშკარად მოიმატებს. მართალია, მანქანის ზოგიერთი დეტალი შეიძლება, გაძვირდეს, მაგრამ დეფიციტს არ ველოდები. კეთილსინდისიერი ბიზნესმენი ამ სიტუაციით არ ისარგებლებს. ეს ტენდენცია ბაზრობებზე უფრო მოსალოდნელია.



ბევრი მანქანა დადის დღეს კატალიზატორის გარეშე. ამ დეტალზე აშკარად გაჩნდება მოთხოვნა და შეიძლება, დეფიციტიც შეიქმნას. ასეთ შემთხვევაში ფასიც მოიმატებს. ეს ერთადერთი ნაწილია, რომელზეც 100%-ით შემიძლია თქმა, რომ გაძვირდება, - ამბობს ჯამაგიძე.



სპეციალისტები აქცენტს ავტონაწილების ხარისხზე აკეთებენ. ეკო ტრანსპორტ ცენტრის აღმასრულებელ დირექტორ ვასო ურუშაძის ინფორმაციით, საქართველოში შემოდის საერთაშორისო და ევროსტანდარტების აკრედიტაციის გარეშე დამზადებული სატრანსპორტო საშუალებების არალიცენზირებული ნაწილები, რომლებიც ბაზარზე ხელმისაწვდომიცაა და იაფიც.



უხარისხო ნაწილების იმპორტიორ ქვეყნად მხოლოდ ჩინეთი არ უნდა მივიჩნიოთ, სხვა ქვეყნებიც არ აკლებენ. საქართველოში მსგავს იმპორტს არავინ აკონტროლებს. ამიტომ დაბალი ხარისხის ავტონაწილების წარმოება და იმპორტზე გატანა ყველა ქვეყანაში შესაძლებელია, - ამბობს ურუშაძე და დასძენს, რომ საქართველოში არავინ ამოწმებს იმპორტირებული პროდუქციის ბრენდის ნამდვილობას, გვხვდება წარწერები, რომლებიც თითქოს ევროპულ, იაპონურ ბრენდს მიეკუთვნება, სინამდვილეში, ის არის ე.წ. პატენტი, რომელსაც არანაირი კავშირი არ აქვს იმ ბრენდთან, რომლის მარკირებაც მასზეა დატანილი.


მძღოლებმა ერთ კონკრეტულ მარკას უნდა მიანიჭონ უპირატესობა და იმ ბრენდის ტექნიკური აგრეგატები გამოიყენონ, იქნება ეს მეორეული თუ ახალი სათადარიგო ნაწილები. რა თქმა უნდა, ახალი დეტალების გამოყენება კარგია, მაგრამ ძნელია, ყველას ვურჩიოთ მათი შეძენა.



ბევრად მნიშვნელოვანია, ხარისხზე გააკეთონ აქცენტი და გაითვალისწინონ ის ფაქტი, რომ ავტომობილების ნაწილების მწყობრიდან გამოსვლამ არ მოახდინოს გავლენა მოძრაობის უსაფრთხოებაზე და ადამიანების ჯანმრთელობა რისკის ქვეშ არ დააყენოს, - განუცხადა რეზონანსს ურუშაძემ.

 



„მე ხმა მივეცი კიდევ უფრო უკეთეს თბილისს და დარწმუნებული ვარ, რომ თბილისი ნამდვილად ასეთი იქნება“

person access_time2017-10-21 10:40:59
მე ხმა მივეცი კიდევ უფრო უკეთეს თბილისს და დარწმუნებული ვარ, რომ თბილისი ნამდვილად ასეთი იქნება, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა განაცხადა, რომელმაც ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებში საკუთარ არჩევანი საბურთალოზე, მე-4 ოლქის 24-ე საარჩევნო უბანზე დააფიქსირა. ის უბანზე მეუღლესთან და შვილებთან ერთად მივიდა. „ხმა მივეცი თბილისს, რომელშიც ყველას ეხალისება ცხოვრება, სადაც ურბანული ტრანსპორტი მოწესრიგებულია, სადაც მწვანე ზონებია...

CNNMoney: კატალონიის კრიზისმა ბარსელონაში ტურისტების რაოდენობა შეამცირა

person access_time2017-10-20 19:00:11
კატალონიაში წარმოქმნილი პოლიტიკური კრიზისის გამო ესპანეთის ეკონომიკურად ყველაზე აქტიურ რეგიონს უფრო ნაკლები ტურისტი სტუმრობს. CNNMoney-ის ინფორმაციით, გასულ წელთან შედარებით, კატალონიის მიმართულებით თვითმფრინავის ბილეთების ჯავშნები 17%-ით არის შემცირებული.   დამოუკიდებლობასთან დაკავშირებით 1-ელ ოქტომბერს კატალონიაში რეფერენდუმი ჩატარდა. რეგიონის სეპარატისტულ მთავრობას დამოუკიდებლობის მოპოვება სურს, რასაც მადრიდი ძალის გამოყენებით დაუპირისპირდა. შედეგად, მსოფლიოშ ერთ-ერთ...

2018 წლიდან რეგულაციების გამკაცრება აირბალონზე მომუშავე ავტომობილებისთვისაც იგეგმება

person access_time2017-10-20 18:00:52
საქართველოში ე.წ. ტექდათვალიერება რომ უნდა აღდგეს, ამაზე აღარავინ კამათობს. ჩვენს ქუჩებში ათასობით შეუმოწმებელი ავტომობილი მოძრაობს, რომელიც უსაფრთხოების მინიმალურ სტანდარტებსაც ვერ აკმაყოფილებს. პირველ რიგში ეს გაზზე მომუშავე ავტომობილებს ეხება. ამ კატეგორიის ავტომობილების ინსპექტირება რამდენიმე თვის წინ უნდა დაწყებულიყო, მაგრამ შემოწმების პროცესი ერთ წერტილზე გაიყინა, ეს მაშინ, როცა ინსპექტირების დასრულების ბოლო ვადად თავიდან 2018 წლის 1-ლი იანვარი სახელდებოდა.   ჩვენ...

,,ავზებში სადაც ინახება საწვავი, არ ხდება მათი რეცხვა, შესაბამისად, ჩვენ ვასხამთ დაბინძურებულ ბენზინს’’

person access_time2017-10-21 14:00:52
,,მნიშვნელოვანია თუ რამდენად კვალიფიციური იქნება პერსონალი, ვინც შეამოწმებს ავტომობილებს’’   მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციის კვლევის მიხედვით, საქართველო პირველ ადგილზეა მსოფლიოს იმ ქვეყნების ჩამონათვალში, სადაც ჰაერის დაბინძურების გამო ყველაზე მეტი ადამიანის გარდაცვალება ხდება. 100 ათას ადამიანზე 300 გარდაცვალება. ძირითადი მიზეზი გაუმართავი და მოძველებული სატრანსპორტო საშუალებებია. ჰაერის დაბინძურების 75 პროცენტი ავტომობილების გამონაბოლქვზე...

გიორგი სამანიშვილი: „2017 წლის იანვარ-სექტემბერში ექსპორტზე 50 მილიონ ბოთლზე მეტი ღვინო გავიდა“

person access_time2017-10-21 10:00:05
„ღვინის ექსპორტის ზრდა ფიქსირდება, როგორც ტრადიციულ, ასევე, ახალ საექსპორტო ბაზრებზე“, - ამის შესახებ ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე გიორგი სამანიშვილმა რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის თემა სალომე სოსელიასთან ერთად“ ისაუბრა.   რამდენიმე დღის წინ, სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა განაცხადა, რომ დამოუკიდებლობის მოპოვების შემდეგ, საქართველოს ამდენი ღვინო არ გაუყიდია, არც თანხობრივად და არც...

არჩევნები დაიწყო - დღეს საქართველოს მოქალაქეები 64 საკრებულოს 2058 წევრს და 64 მერს აირჩევენ

person access_time2017-10-21 08:15:54
დღეს არჩევნებია - საქართველოს მოქალაქეები, ადგილბრივი თვითმმართველობის ორგანოებში საკუთარ წარმომადგენლებს აირჩევენ.   მთელი ქვეყნის მასშტაბით, 73 საარჩვნო ოლქში, დილის 8 საათზე 3634 უბანი გაიხსნა, ასევე 10 სპეცუბანი მუშაობს სასჯელაღსრულების დაწესებულებებში.   არჩევნებზე დარეგისტრირებულია 3 მილიონ 440 ათას 123 ამომრჩეველი.   არჩევნებში მონაწილეობს 22 პოლიტიკური პარტია, 5 საარჩევნო ბლოკი და 1 საინიციატივო...

რა თანხით დააფინანსა ბიზნესმა ადგილობრივი არჩევნები და ვინ არიან მსხვილი შემწირველები

person access_time2017-10-20 15:00:54
ადგილობრივი  არჩევნების დასაფინანსებლად  კომპანიებმა 2 044 143 ლარი გაიღეს, -ამის შესახებ ნათქვამია საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს კვლევაში.    ორგანიზაციის ცნობით, 32-მა იურიდიულმა პირმა განახორციელა შეწირულობა, ყველაზე მსხვილმა 7 შემომწირველმა  კომპანიამ „ქართულ ოცნებას“ 120 000 ლარი შესწირა.   ეს კომპანიებია: შპს „ჯი-ემ-პი”, შპს „კახური ტრადიციული...

„ვისოლ ჯგუფის“ „კარფურის“ მორიგი პროექტი

person access_time2017-10-20 13:00:01
„ვისოლ ჯგუფს“ და „კარფურს“ შორის მიმდინარე წელს გაფორმებული სტრატეგიული პარტნიორობის ფარგლებში “ვისოლ ჯგუფის“ შვილობილ კომპანია „ემ პე დეველოპმენტის“ ვაზისუბნის სავაჭრო ცენტრში „კარფურის“ კიდევ ერთი სუპერმარკეტი გაიხსნა. სავაჭრო ცენტრში „კარფურის“ გარდა სხვა რამოდენიმე საცალო ვაჭრობის ობიექტია განთავსებული.   „კომერციული უძრავი ქონების განვითარება ჩვენი ჯგუფისთვის ერთ-ერთი ყველაზე პრიორიტეტული...

ბიზნესმენების რჩევები თბილისის მომავალ მერს - „კომერსანტის“ პროექტის შეჯამება

person access_time2017-10-20 20:00:27
„კომერსანტმა“ დაასრულა წინასაარჩევნოდ დაწყებული პროექტი - რჩევები თბილისის მომავალ მერს, რომლის ფარგლებშიც მსხვილი ბიზნსმენების ნაწილი გამოიკითხა. ჩვენთან საუბრისას რამდენიმე მიმართულება დასახელდა, რაზეც დედაქალაქის მომავალმა მერმა ყურადღება უნდა გაამახვილოს.   შეჯამებისთვის შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ბიზნესმენების ძირითადი ნაწილი თბილისის მომავალ მერს გადაწყვეტილებების სწრაფად მიღებას და ბიუროკრატიის შემცირებას...

„გალთ & თაგარტის“ გაუფასურებული შესაძლებლობები -კომპანიის კონსოლიდირებული ზარალი 27 მილიონ ლარს აღწევს

person access_time2017-10-20 13:15:00
„სს გალთ & თაგარტი“ საქართველოში უმსხვილესი ბიზნეს ჯგუფის BGEO-ს წევრია, რომელიც ქვეყანში ყველაზე დიდ საფინანსო საინვესტიციო ჯგუფს წარმოადგენს. BGEO საქართველოს საფინანსო ბაზრის ლიდერის  „საქართველოს ბანკის“ მფლობელია.     ,,გალთ & თაგარტი“  - ბაზარზე წარმოდგენილია შემდეგი მიმართულებებით - საინვესტიციო საბანკო მომსახურება;  აქტივების მართვა; დაგროვილი ქონების მართვა; საბროკერო მომსახურება....


მსგავსი სიახლეები