ქართული CROSTY: „ჩვენ GIVENCHY-ს, BALENCIAGA-ს და PRADA-ს ვუწევთ კონკურენციას“

access_time2017-09-27 18:00:32

2015 წელს შექმნილი ფეხსაცმელების ქართული ბრენდი CROSTY უკვე ექსპორტზე გადის. როგორც კომპანიის ერთ–ერთი დამფუძნებელი გიორგი მიქაია აცხადებს, მათ მიერ შექმნილი პროდუქცია პოპულარული მალევე გახდა და დღეს ის მსოფლიოში ცნობილ ბრენდებს უწევს კონკურენციაც.

 

 „CROSTY იმიტომ შევქმენით, რომ რეალურად ქართულ ბაზარზე მსგავსი პროდუქცია არ არსებობდა.“ - განუცხადა „კომერსანტს“ გიორგი მიქაიამ.

 

-ქართულ ბაზარზე სრულიად განსხვავებული კონცეფციის კედების ბრენდი CROSTY შემოვიდა და მან საზოგადოებაში წარმატებას მცირე დროში მიაღწია. თუმცა ძალიან ცოტამ თუ იცის მისი შექმნი ისტორია. უამბეთ „კომერსანტის“ მკითხველს ძმების მიერ დაფუძნებული ბრენდის შესახებ...

 

-CROSTY-ს შექმნის იდეა მე და ჩემ ძმას 2015 წელს გაგვიჩნდა. ყოველთვის გვქონდა ინტერესი, რომ მსგავსი პროდუქცია გვეწარმოებინა და მას ფართო მასშტაბები მოეცვა. კომპანიის კონცეფციის ჩამოყალიბების შემდგომ დავიწყეთ მუშაობა და კომპანიამ 2016 წლის ნოემბერში ოფიციალურად დაიწყო გაყიდვები. ბიზნესი საკუთარი კაპიტალით წამოვიწყეთ, ხოლო შემდგომ, როდესაც ბრენდი საბოლოოდ ჩამოყალიბდა უკვე პარტნიორებთან თანამშრომლობაც დავიწყეთ.

 

თავიდანვე გვქონდა დაგეგმილი, რომ კომპანია მასშტაბური უნდა ყოფილიყო და პროდუქცია აუცილებლად უცხოეთის ბაზარზე უნდა გაგვეტანა. ამიტომ ჩვენ მაქსიმალურად კარგი ხარისხის პროდუქცია უნდა გვეწარმოებინა, რათა კონკურენცია ცნობილი ბრენდებისთვის გაგვეწია. ქართველი მომხმარებლისთვის ფასები 850-დან 950-ლარამდე მერყეობს. კედების დიზაინს თავად ვქმნი, ხოლო პროდუქცია ქუთაისში იკერება.

 

width=501


-CROSTY ფერადია და თუნდაც ამ ნიშით დღეს ბაზარზე არსებული პროდუქციისგან სრულიად განსხვავდება. როგორ მიიღო ის ქართველმა მომხმარებელმა?

 

-თავიდანვე ჩვენი ამომავალი წერტილი მხოლოდ ქართველი მომხმარებელი არ ყოფილა და ჩვენი მიზნები უფრო გლობალური იყო. რა თქმა უნდა, ქართველმა მომხმარებელმა ეს ყველაფერი მიიღო. როდესაც ჩვენ CROSTY სხვა უცხოურ ცნობილ ბრენდებს შევადარეთ, აღმოჩნდა, რომ მსგავსი ფერები არცერთ მათგანს არ ჰქონდა და ეს მნიშვნელოვანი ნიშა დავიჭირეთ. საბოლოო ეტაპზე კი მხოლოდ ის ხარისხი უნდა მიგვეღო, რაც სხვა მსოფლიო ბრენდებს ჰქონდათ. ვთვლი, რომ ამ ყველაფერმა დიდი ინტერესი გამოიწვია.

 

თავდაპირველად რა თქმა უნდა, იყო ექსპერიმენტები და სასურველი შედეგის დადება მაშინვე ვერ მოვახერხეთ, თუმცა დროთა განმავლობაში მივიღეთ ის ხარისხი, რაც გვსურდა. პროდუქციის 49%-ი თბილისში იყიდება, ასეთ შედეგს ამ ეტაპზე არ ველოდით.

 

-სირთულეები ბიზნესში მუდმივად იჩნეს თავს. საინტერესოა თქვენ შემთვევაში ძირითადად რა სახის სირთულეებთან გაქვთ შეხება და როგორ უმკლავდება კომპანია ამ ყველაფერს?

 

-ჩვენ შემთხვევაში სირთულე არის ის, რომ საქართველოდან პროდუქციის ექსპორტზე გატანა მარტივი არ არის. ამერიკაში დიდი ოდენობით პროდუქციას ვგზავნით და ძალიან ძვირი გვიჯდება. ეს რა თქმა უნდა, პრობლემას წარმოადგენს. ასევე აუცილებელია პროდუქციის გარდა ბაზარზე ქვეყანას ჰქონდეს სახელი დამკვიდრებული. ამაზე სახელმწიფომ უნდა იზრუნოს.

 

 

-როგორც აღნიშნეთ CROSTY ექსპორტზე გაგაქვთ. ძირითადად რომელ ქვეყნებში შედის თქვენი პროდუქცია და კონკრეტულად რომელ მსოფლიო ბრენდებს უწევს ის კონკურენციას? ასევე, როგორი საფასო პოლიტიკა გაქვთ უცხოეთის ბაზრებზე?

 

-ჩვენ იგივე ხარისხის ფეხსაცმელი გვაქვს, რასაც აწარმოებს: GIVENCHY, PHILIPP PLEIN, BALENCIAGA და PRADA. შესაძლოა, ხარისხით ჩვენ მათზე უკეთესებიც ვიყოთ. უცხოეთში კედების ფასი 250-300$-მდე მერყეობს. მასალა, რომლის მეშვეობითაც ჩვენი პროდუქცია იკერება, იტალიიდან ჩამოდის. დღეს სულ 16 ქვეყანაში ვართ წარმოდგენილები. მაგალითად, ამერიკაში, შვედეთში, ბელარუსში, ახალ წლამდე კიდევ სხვა ბევრ ქვეყანაში გაიყიდება ჩვენი ნაწარმი. სამომავლოდ, ტოკიოსა და ნიუ-იორკის პრესტიჟულ მაღაზიებში ვაპირებთ შესვლას.

 

მეზობელ ქვეყნებში პროდუქციის შეტანას არ ვგეგმავთ, რადგან მათ საკუთარი პოლიტიკა აქვთ ბიზნესის მიმართ, რაც ჩვენ არ გვაწყობს. ვთვლი, რომ გეგმამ, რომელიც ჩვენ გვქონდა, შესრულდა. უცხოელ მომხმარებელს ჩვენი პროდუქცია აინტერესებს.

 width=500

 

-CROSTY საქართველოში იკერება, თუმცა ნედლეული იტალიიდან ჩამოდის. საქართველოში პრობლემაა ხარისხიანი ნედლეულის შეძენა?

 

–იტალიიდან ტყავის ჩამოგვაქვს იმ მარტივი მიზეზის გამო, რომ იქ ნედლეულის მოვლის სხვა კულტურაა. როდესაც გაქვს პრეტენზია იმაზე, რომ შენი პროდუქცია მსოფლიო ბრენდების გვერდით იდოს, საჭიროა ტყავიც შესაბამისი იყოს.

 

-რაც შეეხება კადრების პროფესიონალიზმს...

 

– საქართველოში პროფესიონალი კადრების პრობლემა ნაკლებად დგას, აქ უფრო ხარისხიანი პროდუქციის წარმოების გამოცდილების პრობლემაა. ამ ყველაფრის სწავლა არ ხდება ქვეყანაში და შესაბამისად, ამ დარგში კადრები ვერ ვითარდებიან. ამ ყველაფერზე მოთხოვნა უნდა გაჩნდეს. ჩვენ იტალიაში წარმოების პროცესს ვუყურეთ და სწორედ ეს გამოცდილება დავნერგეთ კომპანიაში.

 

 

width=731

 

 

 

ავტორი: ლიკა გურაბანიძე

 

 

 

 



„ავანსის დღგ-ით დაბეგვრა მაღალი საგადასახადო რისკის მქონე დარგებზე უნდა გავრცელდეს“

person access_time2017-12-15 15:30:48
საქართველოს ბიზნესომბუდსმენის აპარატს მიაჩნია, რომ ავანსის დღგ-ით დაბეგვრა მაღალი საგადასახადო რისკის მქონე დარგებზე უნდა გავრცელდეს. „ანალიტიკასთან" ინტერვიუში ზურა ძნელაშვილი აცხადებს, რომ 2016 წლის ბოლოსაც, როცა ამ სისტემის დანერგვის შესახებ ბიზნესმა მოულოდნელად გაიგო, ბიზნესომბუდსმენის აპარატმა, საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის მიმართვის საფუძველზე, პარლამენტს და აღმასრულებელ შტოებს ავანსის დღგ-ით დაბეგვრის სისტემის მინიმუმ 1 წლით გადავადების თხოვნით მიმართა, მაგრამ...

ნოემბერში ფულადი გზავნილები 24,8%-ით გაიზარდა

person access_time2017-12-15 14:42:40
2017 წლის ნოემბერში ქვეყანაში შემოსული ფულადი გზავნილების ნაკადების მოცულობამ 122.1 მლნ აშშ დოლარი, ანუ 326.3 მლნ ლარი შეადგინა, რაც 24.8 პროცენტით (24.3 მლნ აშშ დოლარით) მეტია 2016 წლის ნოემბრის ანალოგიურ მაჩვენებელზე. საქართველოს ეროვნული ბანკის ინფორმაციით, უცხოეთიდან საქართველოში ფულადი გზავნილების 92.3 პროცენტი იმ 14 უმსხვილეს დონორ...

„ბილაინი“ მომხმარებელს საახალწლოდ, ყველაზე მოთხოვნად მომსახურებას - ულიმიტო ინტერნეტს სთავაზობს

person access_time2017-12-15 13:40:32
კომუნიკაციებისა და ტექნოლოგიების კომპანია ბილაინი მომხმარებელს საახალწლოდ, ყველაზე მოთხოვნად მომსახურებას, ულიმიტო ინტერნეტს სთავაზობს.  16 - 24 დეკემბრის ჩათვლით ბილაინის მომხმარებლებს, შესაძლებლობა ექნება, მხოლოდ 15 ლარად გაიააქტიუროს ულიმიტო, უსწრაფესი ინტერნეტი. მომსახურების ჩართვა შესაძლებელია როგორც ბილაინის მობილური აპლიკაციის „My beeline Georgia “ ს ასევე ვებ გვერდის Beeline.ge და VEON აპლიკაციის საშუალებით....

TI: სსმ-ს სარეკლამო ბაზარზე შემოსვლა მნიშვნელოვნად დააზარალებს კერძო ტელევიზიებს

person access_time2017-12-15 13:50:59
„საერთაშორისო გამჭვირვალობა-საქართველო” საზოგადოებრივი მაუწყებლის საქმიანობის კვლევის შედეგებს აქვეყნებს. კვლევის მიზანია, ახალი მენეჯმენტის პირობებში მაუწყებელში მიმდინარე პროცესების შესწავლა და არსებული გამოწვევების დადგენა. კვლევის ფარგლებში გამოიკვეთა მთელი რიგი პრობლემური საკითები: „მაუწყებლობის შესახებ” კანონში მეორე მოსმენით დამტკიცებული ცვლილებები მედიაგარემოზე უარყოფითად აისახება;...

კომერციული ბანკების მიმართ საჩივრები გაიზარდა

person access_time2017-12-15 11:40:13
„საჭიროა, მომხმარებელმა მანამ მიმართოს მარეგულირებელს, სანამ კრედიტს აიღებს, მერე უკვე ძნელდება მისი დაცვა“ საფინანსო ორგანიზაციების მიერ დაზარალებულ მსესხებელთა რაოდენობა საკმაოდ მაღალია. როგორც გაზეთი „რეზონანსი“ წერს,  ამის მიზეზი ხშირ შემთხვევაში მოსახლეობისთვის არასაკმარისი ინფორმაციის მიწოდება და ბანკებისა თუ მიკროსაფინანსოების მიერ თავიანთ სასარგებლოდ მიღებული გადაწყვეტილებებია. სპეციალისტების ნაწილი მიიჩნევს,...


მსგავსი სიახლეები