თბილისი სატრანსპორტო კოლაფსის ზღვარზე - რა გავლენას მოახდენს სატრანსპორტო ქსელზე პეკინის ქუჩის გაცალ­მხრივება

თბილისი სატრანსპორტო კოლაფსის ზღვარზე - რა გავლენას მოახდენს სატრანსპორტო ქსელზე პეკინის ქუჩის გაცალ­მხრივება

access_time2017-09-18 19:30:33

თბილისი ცოცხალი ორგანიზმივითაა, რომელსაც გადაუდებელი შუნტირება და ახალი სისხლძარღვების ჩანერგვა სჭირდება... თუ ბოლო დროს პიკის საათებში ქალაქის ქუჩებში გაგივლიათ, გეცოდინებათ, რას ნიშნავს უძრაობა დაუსრულებელ საცობში. ექსპერტების კვლევით, საღამოს ავტოტრანსპორტით სამსახურიდან შინ მისვლას, წინა წლებთან შედარებით, 1-2 საათზე მეტი სჭირდება, თუმცა, ამაზე საგანგაშო­ ის არის, რომ პიკის საათების გარდა, თბილისის სტრატეგიულ მაგისტრალებზე მოძრაობა უკვე დღის ნებისმიერ მონაკვეთშიც, ფაქტობრივად, პარალიზებულია. 



რატომ გაჩნდა თბილისის ქუჩებში საცობები? ექსპერტები ორ ძირითად ფაქტორს გამოყოფენ: 2005 წლიდან დღემდე საქართველოს ავტოპარკს ყოველწლიურად 100 000-მდე ავტომობილი ემატება და ამ ეტაპზე რეგისტრირებული ავტომობილების რაოდენობამ 1 000 000-ს მნიშვნელოვნად გადააჭარბა. მანქანების რაოდენობის ზრდის პარალელურად კი აუცილებელი ინფრასტრუქტურის (ხიდები, ესტაკადები, პარკირების სისტემა) მოწესრიგებაზე არავის უფიქრია. ეს პრობლემა სავალი გზის ნაპირზე მიმდინარე მშენებლობების ბუმმა კიდევ უფრო გაამწვავა. 

 

არქიტექტორი ირაკლი მასხარაშვილი კვირის პალიტრასთან იმ ტერიტორიებს გამოყოფს, სადაც, ფაქტობრივად, სატრანსპორტო კოლაფსია: 

- თბილისის ხელმძღვანელობამ დანაშაული ჩაიდინა, როდესაც გენგეგმის განხილვისას სატრანსპორტო გენერალური­ სქემის შემუშავება გაურკვეველი ვადით გადასწია. არადა, სწორედ ეს დოკუმენტი უნდა ყოფილიყო დედაქალაქის განვითარების მთავარი ფაქტორი. მივიღეთ ვითარება, რომ გენგეგმაში ქალაქის კარკასზე არავინ გაამახვილა ყურადღება, მხოლოდ დეტალებზე დაიხარჯა დრო და კოლოსალური თანხები. 

მტკვრის მარცხენა და მარჯვენა­ სანაპიროები თბილისის ძირითადი მაგის­ტრალური­ არტერიაა, თუმცა, გაუაზრებელი და აბსოლუტურად უმოქმედო მმართველების წყალობით, მთავარი პრობლემა სწორედ თბილისის არსებობისთვის აუცილებელ ნაწილში გვხვდება. 

სატრანსპორტო კოლაფსისთვის არის განწირული ვაკის რაიონიც და მისი განტვირთვის ერთადერთ გზად მეტროსადგურ რუსთაველის ხაზის გაგრძელება რჩება, თუმცა, დედაქალაქის მერია ამ ვარიანტს არ განიხილავს, რადგან თურმე ძვირად ღირებული პროექტია და ამ საკითხზე ფიქრიც კი მიზანშეწონილი არ არის. ისიც არ იციან, რომ ურბანული პრობლემის გადაჭრა მრავალწლიანი პროცესია და დღესვე ახალი მეტროსადგურების მშენებლობას არავინ ითხოვს - ამისთვის ჯერ ტერიტორიების დარეზერვება უნდა მოხდეს და შემდეგ რამდენიმეწლიანი სტრატეგია გაიწეროს. 

როგორც ჩანს, ტერიტორიის დარეზერვება არ აწყობთ, რადგან შესაძლოა, ინვესტორი გამოჩნდეს და მასთან სარფიანად­ გარიგების შანსი გაუჩნდეთ. ამასობაში კი ჭავჭავაძე და მისი პარალელური აბაშიძის ქუჩა დღის ნებისმიერ მონაკვეთში გაუვალი ხდება. ვაკეში ცხოვრება უკვე შეუძლებელია - მშენებლობების რიცხვი კატასტროფულად მატულობს, მოსახლეობის რაოდენობა მნიშვნელოვნად გაზრდილია, გზების გაფართოების შესაძლებლობა კი უბანს წართმეული აქვს, რადგან კორპუსებს პირდაპირ სავალ ნაწილზე აშენებენ. 

- კიდევ რომელ უბნებშია მაღალი სატრანსპორტო კოლაფსის რისკი?


- წინა ხელისუფლების არასწორი დაგეგმარების შედეგია, რომ გმირთა მოედა­ნთან სავალალო მდგომარეობაა. მაშინ ითქვა, რომ 160 მილიონი ლარი სწორედ ტრანსპორტის განსატვირთად იხარჯებოდა,­ თუმცა, კარგად ვხედავთ, რომ დღის ნებისმიერ მონაკვეთში მუდმივად საცობია როგორც დიდუბიდან გმირთა მოედნისკენ მიმავალი ტრანსპორტისთვის, ისე გმირთა მოედნიდან გალაკტიონ ტაბიძის ხიდის მიმართულებით. არადა, აქ მოძრაობა ცალმხრივი უნდა იყოს და ტერიტორიაზე ხიდი უნდა აშენდეს. 

სავალალო მდგომარეობაა­ ნუცუბიძის პლატოს ახალი გზის მონაკვეთზეც - მშენებლობები ზედ ტროტუარზე მიმდინარეობს და მცხოვრებთა რაოდ­ენობის გაზრდის შემდეგ გზის გაფართოებას ვერავინ მოახერხებს, ვიწრო ქუჩები კი ასეთ დატვირთვას ვერ გაუძლებს; ანუ მერიამ ნებართვები ისე გასცა, სატრანსპორტო კოლაფსის რისკზე არც კი დაფიქრებულა. 

კოლაფსის ზღვარზეა გარეუბნებიც, სადაც აბსოლუტურად ქაოსურად შენდება კომერციული თუ საცხოვრებელი კომპლექსები. გლდანის რაიონში, მეტროს მიმდებარედ, ავტომობილები გადაადგილებას ლამის საათობით ვერ ახერხებენ. იგივე ვითარებაა ვაშლიჯვრის მონაკვეთზეც. 

 

- მერიაში აცხადებენ, რომ სატრანსპორტო კოლაფსიდან ერთადერთი გამოსავალი საზოგადოებრივი ტრანსპორტის­ განვითარებაა, თუმცა, რამდენად რეალურად გეჩვენებათ დედაქალაქის ვიწრო ქუჩებში თუნდაც ავტობუსების შეუფერხებელი გადაადგილება?

- განვითარებულ ქვეყნებში მდიდრებიც კი საზოგადოებრივი ტრანსპორტით სარგებლობენ, თუმცა, ამისთვის მხოლოდ ახალი ავტობუსების შემოყვანა არ არის საკმარისი, რადგან შესაბამისი გაბარიტების ტრანსპორტის შეუფერხებლად გადაადგილებისთვის თბილისში გზები არ არსებობს და არც სავალი ნაწილის გაფართოების პერსპექტივაა. ერთადერთი ხსნა მიწისქვეშა ტრანსპორტია, მით უმეტეს, რომ ევროპული ქალაქები ამის შესანიშნავი მაგალითია. 

თბილისი ცოცხალი ორგანიზმივითაა, რომელსაც გადაუდებელი შუნტირება და ახალი სისხლძარღვების ჩანერგვა სჭირდება...

თუმცა, ყველა მმართველი, გააზრებული პოლიტიკის ნაცვლად, ქალაქის მიმართ ველური დამოკიდებულებით გამოირჩევა, შესაბამისად, არც ველი, რომ ახალი მერი გამონაკლისი იქნება. 

 

- რა გავლენას მოახდენს სატრანსპორტო ქსელზე პეკინის ქუჩის გაცალ­მხრივება?

- ეს გადაწყვეტილება მინიმალურ გავლენასაც ვერ მოახდენს, პირიქით, შესაძლოა, გმირთა მოედნის ტერიტორია კიდევ მეტად დაიტვირთოს და ჩიხურ ვითარებამდე მივიდეთ. ითქვა, რომ პეკინზე საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ორივე მიმართულებით გადაადგილება დასაშვები იქნება, თუმცა, როდესაც ამ მცირე მონაკვეთს ავტობუსი ან სამარშრუტო ტაქსი გაივლის, რა ვითარება ხვდება მას ვაჟა-ფშაველას პროსპექტზე ან კოსტავას ქუჩის მიმართულებით? ხვდება ავტომობილების­ ნაკადები, რომლებისთვისაც ქუჩა სულ უფრო ვიწროვდება.

 

 

კვირის პალიტრა

 



აჭარის ყველაზე მსხვილი ინვესტორი ქვეყნები ნორვეგია, ინდოეთი და თურქეთია

აჭარის ყველაზე მსხვილი ინვესტორი ქვეყნები ნორვეგია, ინდოეთი და თურქეთია
person access_time2018-04-27 09:50:00
 ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში განხორციელებული ინვესტიციების რაოდენობით საქართველოს რეგიონებს შორისაჭარა ლიდერობს. საქსტატის მონაცემებით, 2013 წლიდან 2017 წლის ჩათვლით, მხოლოდ ავტონომიურ რესპუბლიკაში, 740 მილიონ  198 ათასი აშშ დოლარის პირდაპირი უცხოური კაპიტალდაბანდება განხორციელდა, რაც საერთო მოცულობის 9,3%–ს შეადგენს. ამ პერიოდში ინვესტიციებმა  ჯამში 7 მილიარდ 955 მილიონ 875 ათას აშშ დოლარს მიაღწია. დედაქალაქის შემდეგ აჭარას ყველაზე მაღალი მაჩვენებლები...

პოზიციურ-ოპოზიციური შეფასებები ბიძინა ივანიშვილის საჯაროდ პოლიტიკაში დაბრუნებაზე

 პოზიციურ-ოპოზიციური შეფასებები ბიძინა ივანიშვილის საჯაროდ პოლიტიკაში დაბრუნებაზე
person access_time2018-04-26 23:40:00
პარლამენტის თავმჯდომარემ ირაკლი კობახიძე   საჭიროა შესაბამისი ზომების მიღება, რათა კიდევ უფრო მეტად გაძლიერდეს ჩვენი პარტია და საბოლოოდ ჩამოყალიბდეს, როგორც ევროპული ტიპის პოლიტიკური გაერთიანება. ამას სჭირდება განსაკუთრებული ძალისხმევა, რესურსი და ამ კუთხით ძალიან მნიშვნელოვანია ის, რომ პარტიას სათავეში ჩაუდგება ბიძინა...

სკანდალი და კორუფციის ეჭვები ევროსაბჭოს საპარლამენტო ასამბლეაში

სკანდალი და კორუფციის ეჭვები ევროსაბჭოს საპარლამენტო ასამბლეაში
person access_time2018-04-26 20:40:56
  ევროსაბჭოს საპარლამენტო ასამბლეის სესიაზე მწვავე დებატები გაიმართა, სადაც დამოუკიდებელ ექსპერტთა ჯგუფის მომზადებულ ანგარიშს განიხილავენ. ანგარიშის მიხედვით, ასამბლეის მოქმედი და ყოფილი წევრები აზერბაიჯანის ლობირების სანაცვლოდ დიდ თანხას იღებდნენ. სკანდალური ანგარიშის გამო თანამდებობა უკვე დატოვა ევროპის სახალხო პარტიის ფრაქციის თავმჯდომარე ცეზარ ფლორინ პრედამ. ევროსაბჭომ უნდა გადაწყვიტოს, როგორი იქნება მისი რეაქცია ამ ანგარიშზე. 220-გვერდიან ანგარიშში,...

BLB კახა ასლანიშვილის განცხადებებზე - გავრცელებული ცნობები არ შეესაბამება სინამდვილეს

BLB კახა ასლანიშვილის განცხადებებზე - გავრცელებული ცნობები არ შეესაბამება სინამდვილეს
person access_time2018-04-26 15:00:46
მედია-საშუალებებში გავრცელებულ ინფორმაციასთან დაკავშირებით, სადაც სს„სარაჯიშვილის“ ადვოკატმა კახა ასლანიშვილმა Microsoft-საქართველო და საადვოკატო ფირმა BLB-ის დამფუძნებელი  კახა შარაბიძე არაუფლებამოსილი ქმედებების განხორციელებაში დაადანაშაულა, კომერსანტმა შარაბიძის მოკლე კომენტარი უკვე გამოაქვეყნა.  დღეს იურიდიულმა ფირმამ „ბიზნეს ლიგალ ბიურომ” კომერსანტს  წერილობით  მიმართა და სთხოვა, საკუთარი პოზიციის უფრო ვრცლად დაფიქსირება ადვოკატ ასლანიშვილის...

ბიზნესისთვის ივანიშვილის დაბრუნება დამატებითი სტაბილურობის გარანტია

ბიზნესისთვის ივანიშვილის დაბრუნება დამატებითი სტაბილურობის გარანტია
person access_time2018-04-27 09:00:00
„ბიზნესმენებისთვის ივანიშვილის დაბრუნება პრობლემების და სირთულეების სწრაფად გადალახვისთვის გადადგმული დადებითი ნაბიჯი იქნება“, - ასე ეხმაურება ბიზნესი ყოფილი პრემიერის ბიძინა ივანიშვილის მმართველ გუნდში დაბრუნდებას.   „კომერსანტთან“ საუბრისას, ბიზნესმენებს ბიძინა ივანიშვილის დაბრუნებასთან დაკავშირებით ერთგავროვანი, პოზიტიური მოსაზრებები აქვთ. ჩვენს მიერ გამოკითხული რესპოდენტები მიიჩნევენ, რომ ეს ნაბიჯი ახალი ინიციატივებისთვის და ბიზნესში არსებული სირთულეების...


მსგავსი სიახლეები