„ქართული კომპანიები დიდ პროექტებში საერთაშორისო მოთხოვნებს მთლიანად ვერ აკმაყოფილებენ“

access_time2017-09-11 15:30:29

„ქართულ საპროექტო-სამშენებლო კომპანიებს მცირე პროექტებში მონაწილეობის პრობლემა არ აქვთ, თუმცა დიდ პროექტებში საერთაშორისო სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებენ“, - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარე გიორგი სეთურიძე „კომერსანტთან“ ინტერვიუში. მისი თქმით, საპროექტო-სამშენებლო სამუშაობის 60%-ში, რაც ქვეყანაში ხორციელდება, ქართული კომპანიები არიან ჩართულები და ინფრასტრუქტურული პროექტებიდან თანხის 60% ქვეყანაში რჩება.

 

- ბატონო გიორგი, ქვეყნის მასშტაბით, სამშენებლო-საპროექტო სამუშაოებში ქართული კომპანიები მონაწილეობენ უცხოური კომპანიების გვერდით. რატომ ვერ ხერხდება, რომ ერთ კონკრეტულ პროექტზე მხოლოდ ქართულმა კომპანიამ იმუშაოს და თანხები ქვეყანაში დარჩეს?

 

- სამწუხაროდ, საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მიერ დაფინანსებული პროექტების მოთხოვნებს ქართული კომპანიები მთლიანად ვერ აკმაყოფილებენ. თუმცა ის პოლიტიკა, რასაც ბოლო პერიოდში საქართველოს მთავრობა ატარებს, მათ საშუალებას აძლევს, რომ ყველა პროექტში მაქსიმალურად დატვირთულები იყვნენ. ეს ეხება საპროექტო სამუშაოებსაც და სამშენებლოსაც. თითქმის ყველგან, დაახლოებით 80%-ში ქართველი კომპანიები არიან დაკავებულები. მცირე პროექტებზე ქართულ კომპანიებს პრობლემა არ აქვთ, რადგან მოთხოვნებს სრულად აკმაყოფილებენ.

 

თანხების დატოვებას რაც შეეხება, ჩვენი გათვლებით ინფრასტრუქტურული პროექტებიდან თანხის 60% საქართველოში რჩება. დანარჩენი არის ის მასალები და საწვავი, რაც იმპორტზე გადის. ასე რომ, ინფრასტრუქტურულ პროექტებში პოზიტიური ბალანსი გვაქვს.

 

- რა არის მთავარი პრობლემა, რის გამოც ქართული კომპანიები საერთაშორისო სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებენ, ხომ არ არის საუბარი დაბალ ხარისხზე?

 

- მთავარი პრობლემა არის გამოცდილების მხრივ. ქართული კომპანიები უკვე აგროვებენ გამოცდილებას. ერთადერთი პრობლემა არის ის, რომ საერთაშორისო სტანდარტები დააკმაყოფილონ და ამასაც ეტაპობრივად იმაღლებენ. იმედია, როდესაც შესაბამის გამოცდილებას დააგროვებენ, დამოუკიდებლად  ერთ კონკრეტულ პროექტზე მუშაობას უკვე თავადაც შეძლებენ. დაბალ ხარისხზე საუბარი გამორიცხულია. ყველა პროექტის მონიტორინგი და ზედამხედველობა ხდება ძალიან გამოცდილი უცხოური ინჟინრების მეთვალყურეობით. თუ მისაღები არ იქნება ხარისხი, დამკვეთი შესრულებულ სამუშაოს არ მიიღებს. ქართველმა ქვეკონტრაქტორებმა, რომლებიც საერთაშორისო პროექტებში მონაწილეობენ, უკვე დიდი გამოცდილება მიიღეს და ხარისხიც დადეს. თუნდაც ჩქაროსნული მაგისტრალის მაგალითზე ეს კარგად ჩანს. ხარისხი ყოველ წელს მატულობს.

 

-  რაც შეეხება ზემო ოსიაური-ჩუმათელეთის გზას, რომელიც რიკოთის გვირაბამდე მისასვლელი მონაკვეთია, რომლის მშენებლობაც იწყება,  უკვე ცნობილია, რომ სამუშაოებს იტალიური კომპანია „ასტალდი“ შეასრულებს. რომელმა კომპანიებმა შეასრულეს დაპროექტების სამუშაოებები და რამდენად გამოცდილები არიან მსგავს პროექტებში მონაწილეობით?

 

- პროექტირება ქართული კომპანიის „ტრანს პროექტი“ და კორეული კომპანიის „პინგვა“ მიერ მოხდა. ეს საერთაშორისო გამოცდილების თანამედროვე კომპანიაა. რაც შეეხება სამშენებლო სამუშაოებს, ორ ლოტად არის გაყოფილი. ერთ ლოტს, როგორც მოგეხსენებათ, საკმაოდ გამოცდილი და მსხვილი კომპანია „ასტალდი“ შეასრულებს, მეორე ლოტზე ტენდერი კი ჩინურმა კომპანია „სპინო ჰიდრომ“ მოიგო, რომელიც საქართველოში მსგავს პროექტებზე უკვე მუშაობს და ქობულეთის შემოვლითი გზის ორი ლოტი ააშენა. ასევე, გრიგოლეთის მიმართულების მეორე ლოტზეც ეს კომპანია მუშაობს. ტენდერი დაახლოებით წელიწადისა და რვა თვის წინ გამოცხადდა. იყო წინა საკვალიფიკაციო პერიოდი. სატენდერო პროცესი მსოფლიო ბანკის მონიტორინგის ქვეშ მიმდინარეობდა და გამარჯვებულად ის ორი კომპანია გამოცხადდა, რომლებსაც ყველაზე დაბალი ფასები ჰქონდათ დაფიქსირებული. იმედი გვაქვს, სამუშაოები ხარისხიანად და დაგეგმილ ვადებში შესრულდება. 

 

_ როგორც აღნიშნეთ, ქართულმა კომპანიამ მხოლოდ დაპროექტებაში მიიღო მონაწილეობა, სამშენებლო სამუშაოებს კი უცხოური კომპანიები შეასრულებენ. ქართული კომპანიები სამუშაოებში რატომ არ ერთვებიან?

 

- ორივე მხარე, ჩინურიც და იტალიურიც მოლაპარაკებებს აწარმოებენ ქართველ სამშენებლებლო კომპანიებთან. იმედი გვაქვს, რომ აღნიშნულ პროექტს ორი თვის შემდეგ ქართული ქვეკონტრაქტორები ეყოლება. ზოგადად, ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტი, რადგან ამ მონაკვეთის საშუალებით, ჩრდილოეთიდან გვერდს ავუვლით ხაშურს, სურამს, ჩუმათელეთს და გამოვალთ რიკოთის გვირაბთან. ჩვენი ვარაუდით, მშენებლობა 2020 წელს დასრულდება.

 

ავტორი: თეონა კენჭიაშვილი



Bloomberg-მა 2017 წლის საუკეთესო ბიზნეს სკოლები დაასახელა

person access_time2017-11-18 12:30:40
Bloomberg ამერიკის საუკეთესო ბიზნეს სკოლების ყოველწლიურ რეიტინგს აქვეყნებს. ზედიზედ მესამე წელია სიის სათავეში Harvard ხვდება. მიმდინარე წელს რეიტინგში პოზიციები გაიუმჯობესეს პენსილვანიის უნივერსიტეტმა და MIT -მა. რეიტინგის შედეგენისას შემდეგი კრიტერიუმები გამოიყენეს: კურსდამთავრებულების და სტუდენტების სამეცნიერო მიღწევები; კურსდამთავრებულების დასაქმების მაჩვენებელი და მათი საშუალო ანაზღაურება. Columbia Business School-ის კურსდამთავრებულები სწავლის...

სად არის თქვენს მიერ დაანონსებული გაზრდილი ინვესტიციები ბატონო გიორგი?

person access_time2017-11-18 11:00:18
„2017 წლიდან ლარი ისე გამყარდება, რომ ეროვნულ ბანკს მიჯნის დადება მოუწევს“, — ამის შესახებ საპარლამენტო უმრავლესობის დეპუტატმა, გიორგი გაჩეჩილაძემ 2016 წლის ნოემბერში მთავრობის ახალი შემადგენლობის პარლამენტში მოსმენისას განაცხადა . ამასთან, გიორგი გაჩეჩილაძემ მთავრობის ახალ შემადგენლობას კითხვაც დაუსვა, თუ როგორ შეძლებენ მომავალში გამყარებულ ლარზე ზღვარის დაწესებას. მაშინ „მწვანეთა პარტიის” ლიდერმა, გიორგი გაჩეჩილაძე ისიც განაცხადა, რომ მომავალ წელს...

თბილისის საკრებულომ დედაქალაქის მთავრობა დაამტკიცა

person access_time2017-11-17 18:46:40
თბილისის საკრებულოში რიგგარეშე სხდომა გაიმართა, რომელსაც წარმომადგენლობითი ორგანოს თავმჯდომარე გიორგი ტყემალაძე უძღვებოდა. სხდომაზე ვიცე - მერობის კანდიდატმა, ირაკლი ხმალაძემ საკრებულოს წევრებს მერის მოადგილეების, საქალაქოს სამსახურების ხელმძღვანელებისა და გამგებლების ახალი შემადგენლობა წარმოუდგინა.   დეპუტატების უმრავლესობამ ვიცე-მერს ირაკლი ხმალაძეს, მერის მოადგილეებს: მაია ბითაძეს, ირაკლი ბენდელიანს და გიგა ნიკოლეიშვილს, ასევე დედაქალაქის მთავრობას...

The New York Times – ავწიოთ ჭიქა საქართველოსთვის, რომელიც მეღვინეობის აკვანია

person access_time2017-11-17 20:30:20
ავწიოთ ჭიქა საქართველოსთვის, რომელიც მეღვინეობის აკვანი შეიძლება იყოს, – ამ სიტყვებით იწყებს The New York Times საქართველოს შესახებ გამოქვეყნებულ სტატიას სათაურით, „8 000 წლის დაძველების ღვინო პრეისტორიული ხანის საქართველოდან“. გამოცემა წერს, რომ „ქვეყანა, რომელიც ევროპასა და შუა აზიას შორის, სამხრეთ კავკასიის მთების გასწვრივ გაშლილ ნაყოფიერ ველებზეა გადაჭიმული, შეიძლება იყოს იმ ადამიანების სამშობლო, რომლებმაც ჩვეულებრივი ვაზის კულტივირება შეძლეს და საფუძველი ჩაუყარეს შარდონეს,...

კობა გვენეტაძის შემდეგ პარლამენტში შესაძლოა, ფინანსთა სამინისტროს წარმომადგენელიც დაიბარონ

person access_time2017-11-18 10:00:14
ეროვნული ვალუტის ბოლოდროინდელ რყევებთან და გაუფასურებასთან დაკავშირებით, ეროვნული ბანკის პრეზიდენტს კობა გვენეტაძეს პარლამენტში იბარებენ.გვენეტაძეს პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტში 27 ნოემბერს მოუსმენენ. რაც შეეხება ლარის კურსს, ბოლო ერთი თვის განმავლობაში ლარი უკვე რამდენიმე პუნქტით გაუფასურდა. 18 ნოებრისთვის დადგენილი ოფიციალური გაცვლითი კურსით, ერთი დოლარი 2.7268 ლარი ღირს. როგორც საპარლამენტო უმრავლესობის წევრი...


მსგავსი სიახლეები