მთავარი გვერდი

“ქართული რესტორნების უმეტესობა ვერ აკმაყოფილებს საერთაშორისო სტანდარტებს“ - მსოფლიო კულინარიული გიდი Gault & Millau საქართველოში შემოდის

person access_time2017-08-20 11:00:16

საქართველოში ფრანგული ბრენდი Gault & Millau შემოდის. ფრანგულ კატალოგს Gault & Millau (გუი & მიო) კულინარიის პროფესიონალები კარგად იცნობენ. კულინარიის გზამკვლევი 1965 წელს რესტორნის კრიტიკოსებმა Henri Gault და Christian Millau დააარსეს. კატალოგი მსოფლიოს 20-ზე მეტ ქვეყანაში ყოველწლიურად გამოიცემა და საუკეთესო რესტორნების, შეფ-მზარეულების, ახალგაზრდა ტალანტებისა და ქვეყნის კულინარიული ისტორიის შესახებ ინფორმაციას მოიცავს. თემის დეტალებზე საქართველოში Gault&Millau-ის წარმომადგენელი თორნიკე ბახტურიძე საუბრობს.

 

- 1972 წლიდან გამოიცემა დამოუკიდებელი გზამკვლევი, რომელსაც, დამფუძნებლების პატივსაცემად, Gault&Millau ჰქვია. დღეს, ყვითელი გზამკვლევი აღიარებული, გავლენიანი, ავტორიტეტული გამოცემაა რესტორნების შეფასებასთან დაკავშირებით. ბრენდი უკვე 30-მდე ქვეყანაშია წარმოდგენილი და ეს რიცხვი წლიდან წლამდე იზრდება. 

 
პირობითად შეიძლება ვთქვათ, რომ მსოფლიო მასშტაბით არსებობენ ქვეყნები, რომლებსაც გააჩნიათ ეროვნული სამზარეულო და მდიდარი კულინარიული ტრადიციები და ქვეყნები რომლებიც შედარებით ნაკლებად გამოირჩევიან კულინარიული ტრადიციებით თუ მაღალი დონის სამზარეულოთი. საქართველო დამსახურებულად ითვლება კულინარიულ ქვეყნად, რომელსაც გააჩნია მდიდარი ტრადიციები და მრავალსაუკუნოვანი ისტორია როგორც კულინარიის, ასევე ღვინის კუთხით, ამას ხელს უწყობს ქვეყნის მდებარეობა და ასევე ჩვენი ქვეყნის ტრადიციები. ეს ყველაფერი იყო მნიშვნელოვანი განმაპირობებელი იმისა თუ რატომ დაინტერესდა ფრანგული ბრენდი საქართველოთი.

 

- რა სეგმენტზე იქნება გათვლილი გამოცემა?


ზოგადად გამოცემა მოსახლეობის ყველა ფენაზეა გათვლილი, ვისაც უყვარს კარგი და დახვეწილი საკვები და აინტერესებს პროფესიონალების სარესტორნო კრიტიკა. ან უბრალოდ მათთვის, ვისაც აინტერესებს სად ჭამოს გემრიელად (ქართველები და ტურისტები)

 

- კონკრეტულად რომელ ქვეყნებშია წარმოდგენილი აღნიშნული ბრენდი და რა არის მისი იმ ქვეყანაში არსებობის მთავარი უპირატესობა?

 

-Gault&Millau წარმოდგენილია საფრანგეთში, ავსტრიაში, შვეიცარიაში, გერმანიაში, ბელგიაში, ჰოლანდიაში, ავსტრალიაში, იაპონიაში, კანადაში, პოლონეთში, მაროკოში და სხვა.


აღსანიშნავია, რომ მიმდინარე წელს, საქართველოსთან ერთად, ბრენდს შეუერთდა რუსეთი, ისრაელი, მალდივისა და ანტილიის კუნძულები. მომავალ წელს დაგეგმილია ათამდე ახალი ქვეყნის ბრენდის ოჯახში გაწევრიანება.

 

ზოგადად Gault & Millau არის ბრენდი, რომელიც არა კრიტიკაზე, არამედ რესტორნების მხარდაჭერაზეა ორიენტირებული. ჩვენი მიზანია ზოგადი კულინარიული დონის აწევა კერძების ხარისხის და გემოს ახალ დონეზე გაყვანა, მათი მთელი მსოფლიოსთვის გაცნობა და ამის ერთ-ერთი საშუალება რესტორნების ობიექტური შეფასება და საუკეთესო შეფ მზარეულების გამოვლენაა. რესტორნების კვალიფიციური საექსპერტო შეფასების მეშვეობით, შეიქმნება გამჭვირვალობა მთელ სექტორში და გაიზრდება ჯანსაღი კონკურენცია, როგორც შეფ-მზარეულებს, ასევე, რესტორნებს შორის. 

 

- Gault & Millau-ის ქართული გამოცემა რას მოიცავს, რა იქნება წარმოდგენილი მასში?


- ქართულ გამოცემაში იქნება წარმოდგენილი ქვეყნის საუკეთესო რესტორნები და ღვინოები, რომლებიც შეფასდება ჩვენი ბრენდის მიერ. შეფასება ხდება მრავალი კრიტერიუმის გათვალისწინებით რომლის შედეგადაც ხდება ქულების მინიჭება. მხოლოდ ის რესტორნები რომლებიც მიიღებენ ქულების ნახევარს და მეტს (10/20) ხვდებიან ჩვენს გზამკვლევში. სამწუხაროდ ასეთი რესტორნების რაოდენობა დღესდღეობით ძალიან ცოტაა.

 

რაც შეეხება პრეზენტაციას, ის 2017 წლის 23 ოქტომბერს გაიმართება თბილისში. გახსნის ღონისძიებაზე სხვადასხვა ნომინაციაში გამარჯვებულები გამოვლინდებიან, რომლებსაც დავაჯილდოვებთ. ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მოწვევით, სხვადასხვა ქვეყნიდან ჟურნალისტები და რესტორნების კრიტიკოსები ჩამოვლენ. Gault&Millau ყველა ქვეყანაში ადგილობრივ ენაზე გამოიცემა, თუმცა საქართველოში იგი რამდენიმეენოვანი იქნება. 

 

- საინტერესოა, გაქვთ თუ არა უკვე წინასწარი შედეგები? დასრულებულია თუ არა რესტორნების შემოწმება? 

 

- ამ ეტაპზე საქართველოს მასშტაბით რესტორნების შემოწმების, უფრო ზუსტად დეგუსტაციის პროცესი დასრულებულია და შედეგებიც გვაქვს. ღვინის დეგუსტაცია კი ისევ მიმდინარეობს. 

 

- ხშირად ქართული სამზარეულოს შესახებ საუბრობენ იმას, რომ ის ვერ ვითარდება, რომ არსებობს პროფესიონალი კადრების პრობლემა. თქვენი აზრით, რას მოუტანს საქართველოს ამ მიმართულებას კულინარიის, ე.წ. ყვითელი გზამკვლევი და როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?

 

ზოგადად აღნიშნული ბრენდის ოპერირება ხელს უწყობს მომსახურების სფეროს განვითარებას და კულინარიული სექტორის განვითარებას. რადგან ჩვენ რესტორნის შეფასებისას ქულების უდიდესი ნაწილი სწორედ იმაზე მოდის, თუ რამდენად ვმუშაობთ შეფასების სტანდარტიზებული სქემით. ჩვენი სქემით 14 ქულიანი რესტორანი პარიზში არის იგივე დონის, რამდენიც 14 ქულიანი რესტორანი თბილისში.


საქართველო ტურისტული ქვეყანაა და კულინარია არის ერთ ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რითიც შეიძლება ტურისტების მოზიდვა. ობიექტურად უნდა ითქვას, რომ ეს გზამკვლევი არის ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება, რათა მოხდეს იმ ობიექტების ხელის შეწყობა და მოტივირება, რომლებიც გამოირჩევიან კულინარიული თვალსაზრისით. ძირითადი პრობლემა ისაა, რომ დღესდღეობით ქართული კულინარია გარკვეულწილად ერთფეროვანია და შედარებით ცოტაა ისეთი რესტორნები და შეფ-მზარეულები, რომლებსაც გააჩნია საკუთარი უნიკალური კერძები თუ ხელწერა.

 

ქართული კულინარია ვერ პასუხობს თანამედროვე გამოწვევებს და შედეგად, სწორედ ესაა მთავარი მიზეზი, თუ რატომ არ არის ქართული სამზარეულო პოპულარული იმ ქვეყნებში, სადაც შედარებით მაღალი კონკურენცია და სტანდარტებია.

 

ქართული რესტორნების უმეტესობა ვერ აკმაყოფილებს საერთაშორისო სტანდარტებს და რამდენად გასაკვირიც არ უნდა იყოს ეს არ შეეხება მარტო სერვისს თუ მსგავს კომპონენტებს, არამედ მომზადებული საჭმლის გემოვნურ თვისებებს, რასაც ბევრი უცხოელი აღნიშნავს. ამ შემთხვევაში პრობლემა უფრო მიდგომაშია ვიდრე პოტენციალის არ ქონაში. საქართველოში ხშირ შემთხვევაში რესტორანი არ ითვლება ისეთ ადგილად, სადაც სახლში მომზადებულ კერძებზე უკეთესი ან უფრო გემრიელი კერძის დაგემოვნებაა შესაძლებელი. რაც ანომალიაა და ხელს უშლის სექტორის განვითარებას.

 

ზოგადად ევროპის ბევრმა წამყვანმა ქვეყნებმა გაიარეს განვითარების გზა და დღეს კულინარია ხელოვნების დონემდეა აყვანილი და ამაში დიდი როლი სწორედ პროფესიონალურმა კრიტიკამ ითამაშა. შეუძლებელია ინდივიდუალურმა მომხმარებელმა დააგემოვნოს თბილისის 500-600 რესტორანი იმის ასარჩევად თუ რომელ რესტორნებზე ღირს აქცენტის გაკეთება. კერძების ერთფეროვნების გამო ხდება ტრადიციული ქართული სამზარეულოს კრიტიკა. უკვე გამოქვეყნდა მრავალი სტატია ცნობილ ჟურნალებში, რომლებიც ქართულ სუფრას ერთფეროვნებაში სდებენ ბრალს.

 

დღევანდელი რეალობით საქართველოში არ არის ჩამოყალიბებული ღვინის სმის კულტურა. მოსახლეობა სვამს ან დაბალი ხარისხის ღვინოს ან სხვა მაღალ ალკოჰოლურ სასმელებს. მოსახლეობას არ აქვს ინფორმაცია კერძების და ღვინის შეხამების შესახებ. ქართული წითელი ღვინო რომელიც ბევრად უფრო მაღალი ხარისხისაა ვიდრე ოჯახში დაწურული თეთრი ღვინოები არ სარგებლობს პოპულარობით.
Gault & Millau­ს მიზანი იქნება ქართული ღვინის და კერძების ხარისხის და გემოს ახალ დონეზე გაყვანა მათი მთელი მსოფლიოსთვის გაცნობა.

 

 


„ჰუალინგ ჯგუფის“ ახალ პროექტს, ჰუალინგი თბილისის ზღვის პლაზას, საქართველოში ყველაზე სრულყოფილი ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემა გააჩნია

person access_time2017-09-25 13:10:52
„ჰუალინგი თბილისის ზღვის პლაზას“ საქართველოში ყველაზე სრულყოფილი ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემა გააჩნია.შენობაში დამონტაჟებულია ცეცხლის ქრობის ავტომატური სისტემა, არის 17 საევაკუაციო კარი და 18 საევაკუაციო კიბე. ყველა სართული აღჭურვილია ავტომატური სახანძრო ფარდებით, რომელთა ცეცხლმედეგობა 45 წუთია და რომლებიც, ხანძრის შემთხვევაში, უზრუნველყოფენ სექტორების განმხოლოებას. ყველა კარი ცეცხლგამძლე მასალით არის დამზადებული. თბილისის ზღვის პლაზას გააჩნია კარგად მომზადებული და გაწვრთნილი...

Bloomberg - კობა გვენეტაძე: 2018 წელს ქვეყანა ინფლაციის მიზნობრივ მაჩვენებელს - 3%-ს მიუახლოვდება

person access_time2017-09-25 13:15:59
მიმდინარე წელს, მოსალოდნელია, რომ საქართველოს ეროვნული ბანკი მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთს უცვლელად დატოვებს, 2018 წლიდან კი დაიწყება პოლიტიკის ეტაპობრივი შერბილება - განაცხადა ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, კობა გვენეტაძემ Bloomberg-თან ინტერვიუში. წელს განაკვეთი უკვე ორჯერ გავზარდეთ, მაგრამ ჩვენი პროგნოზს თანახმად პოლიტიკის განაკვეთი ეტაპობრივად შემცირდება მის ნეიტრალურ დონემდე, რომელიც 5 პროცენტის ფარგლებშია.“ საქართველომ 6 სექტემბერს...

S&P: ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მართვისთვის საქართველო და აზერბაიჯანი ერთობლივ კომპანიას დააფუძნებენ

person access_time2017-09-25 12:30:31
ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედებით, უახლოეს პერიოდში, „საქართველოს რკინიგზაზე“  მნიშვნელოვან პოზიტიურ გავლენას  არ ელის Standard and Poor’s-ი.   სააგენტომ საქართველოს სარკინიგზო ოპერატორს რეიტინგი В+/В დონეზე დაუდასტურა, თუმცა რეიტინგის პროგნოზი „სტაბილურიდან“ „ნეგატიურამდე“ შეუმცირა.   სააგენტოს ექსპერტებს რკინიგზის მოდერნიზებისთვის საჭირო მაღალი კაპიტალური ხარჯები და ამავე დროს...

ხმაურის გადაჭარბებაზე აგვისტოში 37 ჯარიმა დაიწერა

person access_time2017-09-25 10:40:10
აკუსტიკური ხმაურის დასაშვები ნორმების გადამეტების გამო, საპატრულო პოლიციამ ორ კვირაში საქართველოს მასშტაბით სულ 37 ჯარიმა გამოწერა. ჯარიმების ეს რაოდენობა ხმაურის შესახებ კანონის ამოქმედებიდან, 15 აგვისტოდან 31 აგვისტომდე დაფიქსირდა. „ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის“ 77’-1 მუხლით ყველაზე მეტი 24 ჯარიმა თბილისში დაიწერა, შემდეგი არის აჭარა, სადაც სამართალდამცველებმა 10 ჯარიმა გამოწერეს, ხოლო ქვემო ქართლში, მცხეთა-მთიანეთსა და...

38 მილიონი 6 თვეში - კომერციული ბანკების შემოსავალი მოსახლეობისთვის დაკისრებული ჯარიმებიდან

person access_time2017-09-25 09:00:35
საქართველოს ეროვნული ბანკის სტატისტიკური მონაცემებით, კომერციულმა ბანკებმა 2017 წლის 6 თვის განმავლობაში საურავებიდან და კლიენტებისთვის მიცემული სესხებიდან ჯარიმის სახით 37 982 147 ლარის შემოსავალი მიიღეს.  კომერციული ბანკების ანგარიშგებების მიხედვით, 2017 წლის პირველ კვარტალში სესხებიდან ჯარიმის სახით 20 935 179 ლარის შემოსავალი მიიღეს. მეორე კვარტალში კი ამ შემოსავალმა 17 046 968 ლარი შეადგინა.   კომერციული ბანკების ანგარიშგებაში ვკითხულობთ, 2017 წლის ორ კვარტალში...

სასტუმროების საფასო პოლიტიკა საქართველოში

person access_time2017-09-24 17:00:14
რომელი ქვეყნებიდან სტუმრობენ საერთაშორისო ვიზიტორები საქართველოს, რა მიზნით ჩამოდიან ტურისტები ქვეყანაში და რა ტემპით ვითარდება საქართველოში სასტუმრო ბიზნესი, - თემების მიმოხილვით გადაცემაში ’’საქმიანი დილა“ Cushman & Wakefield Georgia-ს რეგიონალური დირექტორი ნინო რუხაძე საუბრობს.  -ქალბატონო ნინო, დღესდღეობით საქართველოში როგორც საერთაშორისო, ისე ქართული ბრენდების სასტუმროების მშენებლობის ბუმია, როგორ ფიქრობთ, რამ განაპირობა და რატომ...

გაზრდილი ექსპორტის მიუხედავად ყურძნის ფასი ისევ დაბალია

person access_time2017-09-24 15:00:07
იმის მიუხედავად, ქართული ოცნების დამფუძნებელი ჯერ კიდევ 2012 წელს აცხადებდა, რომ ყურძნის ფასი არ შეიძლება იყოს 1 ლარზე ნაკლები, დღემდე რქაწითელსა და მწვანეს ფერმერები 70–80 თეთრზე ძვირად ვერ ყიდიან. ამასთან, წელს რთველი ისე მიმდინარეობს, რომ მთავრობა სახელმწიფო სუბსიდიას აღარ გასცემს.   თამარ დიღმელაშვილი გურჯაანის მუნიციპალიტეტში ცხოვრობს.   “ხვალ უნდა დავკრიფო მწვანე,  რქაწითელი და საფერავი. “კახურმა ტრადიციულმა...

რამდენად დამაკმაყოფილებელია საწვავის ხარისხი საქართველოში

person access_time2017-09-23 15:00:18
მიმდინარე წელს გარემოს დაცვის სამინისტრომ საწვავის ხარისხი 14 ავტოგასამართ სადგურზე შეამოწმა. ამის შესახებ PALITRANEWS-ს მთავარმა სახელმწიფო ინსპექტორმა ნელი კორკოტაძემ განუცხადა.მისი თქმით, შემოწმებულ ობიექტებზე ხარისხობრივი ნორმების დარღვევის ფაქტი არ გამოვლენილა. „წლის განმავლობაში ქვეყნის მასშტაბით 14 ავტოგასამართ სადგურზე შემოწმდა საწვავის ხარისხი. საუბარია, როგორც ბრენდირებულ ისე არაბრენდირებულ გასამართ სადგურებზე. შემოწმება შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით განხორციელდა...

დავით საგანელიძე: ``ვცდილობთ, ჩინელი ინვესტორები ორი დიდი პროექტით დავაინტერესოთ``

person access_time2017-09-23 13:00:55
მილიარდ ნახევრიანი ქვეყანა, რომლის ეკონომიკა ძალიან მზარდია, ორი ქვეყნის თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება, ჩინეთს აძლევს იმის შანსს, რომ საქართველოს სავაჭრო პარტნიორების სამეულში კიდევ უფრო წინ წაიწიოს , - ამის შესახებ საპარტნიორო ფონდის ხელმძღვანელმა დავით საგანელიძემ ჩინეთის ქალაქ შანხაიში ქართველ ჟურნალისტებს განუცხადა, რომლებიც მედიატურის ფარგლებში ჩინეთის 4 ქალაქში იმყოფებოდნენ. როგორც დავით საგანელიძემ აღნიშნა, ჩინეთში 3 ქართული დელეგაცია იყო. პირველი დელეგაცია...

პეკინში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს

person access_time2017-09-23 11:00:27
პეკინში, ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს. საქართველოში ჩინეთის საელჩოს, ჩინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს, და საერთაშოროსო მედიაჰოლდინგის საქართველოს წარმომადგენლობის Gbtimes Georgia-ს ორგანიზებით გამართული მედიატურის ფარგლებში, ჩინეთის დედაქალაქ პეკინში არსებულ ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრს ქართველი ჟურნალისტები ესტუმრნენ. ჩინეთის საკვებისა და ფერმენტული...

მსგავსი სიახლეები